Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Voorspellingen Giro 2007

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 14 mei 2007 10:20

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

delirium
Forum-lid

delirium 14 mei 2007 12:11

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 12 Mei 2007

Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 12 Mei 2007

dat hoofd van di luca aan de finish met ploegentijd rit,fantastisch

Dat is de goede spirit van die Gasparoto of hoe noemt hij? In het zicht van de meet moet je gaan, altijd! Als de kopman niet eerst over de meet komt moet je het zelf doen, ook in een ploegentijdrit! En Di Luca mag natuurlijk van zijn kl***n maken, dan staat hij des te scherper voor wat nog komen gaat.

svenbasso
Forum-lid

svenbasso 14 mei 2007 16:02

Ik gok op Di Luca of Savoldelli

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 14 mei 2007 19:50

Quoten: Origineel geplaatst door Der Ramon op 13 Mei 2007

Di Luca is de kopman en heeft het meeste werk verricht tijdens de TTT, en zou hij dus ook eigenlijk in het rose moeten rijden. Ik kan me voorstellen dat je daar op dat moment van baalt, zelfs Di Luca heeft niet vaak de kans om de rose trui te dragen en als kopman heb je daar in zulk soort situaties het recht toe. Ik begreep vandaag ook dat hij zelf zei dat hij blij was voor Gasparotto en dat hij ook het ook wel fijn vond dat hij niet alle heisa mee hoefde te maken die bij het dragen van zo'n trui hoort. Maar na de eerste rit heeft hij hem toch om zijn schouders mogen trekken. Is iedereen gelukkig.....tot in Milaan want dan draagt (hopelijk) Cunego hem.

Ik kan mij voorstellen dat je baalt als je het meeste werk heb verricht. Maar dat hoeft toch niet zo op deze wijze? Hoe bevorderlijk is het voor de teamsfeer, als je iedere zege van je teammaten opeist, omdat je kopman bent?

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 14 mei 2007 19:57

Ja ja, die Monte Zoncolan. Ik hoorde al dat diverse ploegen zitten te denken aan een triple. Als ik het profiel zie, denk ik dat dat het beste is, zeker voor de renners die niet in de top twintig rijden. Ik hoop dat er heel veel triples te zien zijn, compleet met uitgebreid fotomateriaal op Cyclingnews.com. Met enig gok- en rekenwerk schat ik de juiste overbrenging op minstens 39-27 a 29. Niet klimmers 30 - 23 a 24. Maar goed, zoals we allemaal weten zijn renners ook maar mensen. Zie ik vandaag iemand zonder aerodynamische velgen in een ontsnapping zitten. Waarom toch? Daar moet toch een materiaal man voor zijn die zulke keuzes kan dwarsbomen...

dario
Forum-lid

dario 15 mei 2007 12:13

Qua pronostiek hoop ik op Cunego of Di Luca (al had ik die laatste wel liever op een Bianchi de Giro zien winnen natuurlijk...); Simoni zal wel zijn ritjeeepikken, maar ik ben meer benieuwd naar Ricco, waar iedereen wel zijn mening over heeft maar die tot dusver moeilijk naar waarde te schatten is.
Di Luca's reactie na de tijdrit verwonderde me wel, aangezien hij normaal toch een nette jongen is die zijn cool niet gauw verliest; zal wel door de adrenaline in het vuur van de inspanning geweest zijn zeker? (ik schat dat hij achteraf zelf ook wel geschrokken zal zijn van zijn reactie)
Maar nu ben ik vooral heel blij dat Petacchi eindelijk weer eens kon winnen: OK, McEwen kreeg de kans niet om bij hem te komen, maar het doet toch  deugd (en omgekeerd was ook al wel eens het geval): hopelijk is de knop hiermee omgedraaid en krijgen we nog wat spannende sprintduels!
En o ja, wat Rujano betreft: die rijdt blijkbaar voor Unibet - vandaar dat we hem niet veel te zien krijgen - en heeft bovendien een paar weken terug zijn sleutelbeen gebroken. Een tweede kwakkelseizoen op rij dus...

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

marijn1982
Forum-lid

marijn1982 20 mei 2007 13:44

Mijn voorspelling voor de Giro van 2007:
1. Cunego
2. Savodelli
3. Di Luca
4. Simoni
5. Garzelli

woutre
Forum-lid

woutre 21 mei 2007 04:39

Gaat Tinkoff zijn eerste etappe pakken?

dario
Forum-lid

dario 21 mei 2007 11:56

1. Di Luca
2. Cunego
3. Simoni
Tinkoff zal toch ooit wel eens zijn etappe moeten winnen - tenzij Ignatiev en Brutt zich telkens weer domweg uit de naad blijven fietsen natuurlijk...
Volgend weekend wordt het in elk geval ernst; ik kijk al uit naar de etappe van zondag!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

freek
Forum-lid

freek 24 mei 2007 18:10

Geen voorspelling, wel een vaststelling: ik wist al wel dat Andy Schleck een goeie was, maar in de Giro-rit van vandaag is hij wel héél goed bezig! (beter dan Ricco bijvoorbeeld...)
Podium allicht nog niet voor dit jaar, maar hij eindigt m.i. wel hoog.

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 24 mei 2007 21:02

Quoten: Origineel geplaatst door freek op 24 Mei 2007

Geen voorspelling, wel een vaststelling: ik wist al wel dat Andy Schleck een goeie was, maar in de Giro-rit van vandaag is hij wel héél goed bezig! (beter dan Ricco bijvoorbeeld...)
Podium allicht nog niet voor dit jaar, maar hij eindigt m.i. wel hoog.

Ricco heeft veel werk verzet voor Gilibo.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

marijn1982
Forum-lid

marijn1982 24 mei 2007 23:12

Andy Schleck is nu al de relevatie van deze Giro.
Vorig jaar toen broer Frank als n gek doorbrak zei hij "wacht maar op mn broertje, die is nog beter dan dat ik ben".
Es kijken wat ie er verder deze Giro van bakt, t is in ieder geval mijn favoriet, maar of hij bij de eerste 3 eindigt is de vraag

Plaats reactie