FFWD Wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
Quote: Origineel geplaatst door intersantos op 19 Mei 2007
Dus dezelfde? Of heb ik je raadseltje verkeerd begrepen...?
Je kan het ookwel een J-T naaf noemen, vele merken hebben hun labeltje op hun naven
Token, AM-Classic, Ritchey (kan er nog heel makkelijk 10 opnoeme) naaf is inprincipe hetzelfde komt van de zelfde firma vandaan enkel ander naam'pje er op. (en is zelfde model naaf of net een type ernaast)
Dus dezelfde? Of heb ik je raadseltje verkeerd begrepen...?
Je kan het ookwel een J-T naaf noemen, vele merken hebben hun labeltje op hun naven
Token, AM-Classic, Ritchey (kan er nog heel makkelijk 10 opnoeme) naaf is inprincipe hetzelfde komt van de zelfde firma vandaan enkel ander naam'pje er op. (en is zelfde model naaf of net een type ernaast)
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Beste Forum Lezers, ik wil me graag introduceren: ik ben Henk Schipper, mijn bedrijf heet Optima 8orma Cycling en ik ben de verantwoordelijke voor verkoop, marketing en deels ook product ontwikkeling voor FFWD wielen. Ik ben al sinds 1994 actief in de internationale fietsindustrie en heb voor verschillende bedrijven gewerkt (SRAM, Veltec, Lake, Ritchey en Syncros). Ben ook nog steeds actief als agent (OEM & Aftermarket) voor Ritchey en Syncros, in de Benelux, Scandinavie en Engeland.
Ik wil reageren op enkele berichten die hier geplaatst zijn. In tegenstelling tot wat er gezegd (gespeculeerd) wordt, worden FFWD wielen niet in het verre oosten gemaakt en zijn dus ook niet over 1 kam te scheren met de hier op het forum genoemde merken. Alle gespaakte wielen (T50/C58) worden in NL met de hand gebouwd door specialisten. Wij gebruiken hier uitsluitend Sapim CX-Ray spaken. Alle overige wielen (Disc, 3 en 4 spaaks) worden in Oost-Europa geproduceerd, ook dit is handwerk.
De disc wielen worden al jarenlang geproduceerd en worden door kenners beoordeeld als ZEER GOED . De gespaakte FFWD carbon wielen hebben een minder lange historie, maar ook deze wielen zijn door een 20 tal renners sinds de zomer van 2006 uitvoerig getest en ook goed bevonden. Het zijn zeer strakke wielen met hele goede carbon velgen. De Ritchey WCS naven zijn deugdelijk (en zijn beslist GEEN JT naven zoals hier gesteld werd....de heer Kuiper mag contact met me opnemen hierover, als hij wenst). Een ieder die de wielen koopt en niet tevreden is, mag ze binnen 1 week terug sturen en krijgt zijn/haar geld terug, zonder morren. Ook het vermelden waard is dat er spare parts beschikbaar zijn, als losse velgen, lagers, bodies, naven, etc.
Ik hoop van harte met FFWD in een behoefte te voorzien en vertrouw erop dat renners/triatleten/andere fietsliefhebbers tevreden zullen zijn met het product en de bijbehorende service.
Een ieder die vragen en/of opmerkinge heeft, nodig ik uit contact met me op te nemen: henk@optimaforma.com
www.ffwdwheels.com
Ik wil reageren op enkele berichten die hier geplaatst zijn. In tegenstelling tot wat er gezegd (gespeculeerd) wordt, worden FFWD wielen niet in het verre oosten gemaakt en zijn dus ook niet over 1 kam te scheren met de hier op het forum genoemde merken. Alle gespaakte wielen (T50/C58) worden in NL met de hand gebouwd door specialisten. Wij gebruiken hier uitsluitend Sapim CX-Ray spaken. Alle overige wielen (Disc, 3 en 4 spaaks) worden in Oost-Europa geproduceerd, ook dit is handwerk.
De disc wielen worden al jarenlang geproduceerd en worden door kenners beoordeeld als ZEER GOED . De gespaakte FFWD carbon wielen hebben een minder lange historie, maar ook deze wielen zijn door een 20 tal renners sinds de zomer van 2006 uitvoerig getest en ook goed bevonden. Het zijn zeer strakke wielen met hele goede carbon velgen. De Ritchey WCS naven zijn deugdelijk (en zijn beslist GEEN JT naven zoals hier gesteld werd....de heer Kuiper mag contact met me opnemen hierover, als hij wenst). Een ieder die de wielen koopt en niet tevreden is, mag ze binnen 1 week terug sturen en krijgt zijn/haar geld terug, zonder morren. Ook het vermelden waard is dat er spare parts beschikbaar zijn, als losse velgen, lagers, bodies, naven, etc.
Ik hoop van harte met FFWD in een behoefte te voorzien en vertrouw erop dat renners/triatleten/andere fietsliefhebbers tevreden zullen zijn met het product en de bijbehorende service.
Een ieder die vragen en/of opmerkinge heeft, nodig ik uit contact met me op te nemen: henk@optimaforma.com
www.ffwdwheels.com
Beste Henk,
vraagje aan jou: Hoe kan ik mijn wielen binnen een week testen en zonder problemen opsturen!? Ik en niet alleen ik doe er altijd wel wat langer over om te oordelen of het wat is. Tenzij jullie er zo zeker van zijn, dan wil ik het wel eens proberen
@Kuiper, vind je het nu nogsteeds AMC naven???
vraagje aan jou: Hoe kan ik mijn wielen binnen een week testen en zonder problemen opsturen!? Ik en niet alleen ik doe er altijd wel wat langer over om te oordelen of het wat is. Tenzij jullie er zo zeker van zijn, dan wil ik het wel eens proberen
@Kuiper, vind je het nu nogsteeds AMC naven???
Quoten: Origineel geplaatst door Snow op 21 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Snow op 21 Mei 2007
Kan iemand me even vertellen waarom men voor 3 dan wel een 4 spoke versie zou gaan (TT en Tri versies)?
Is een 4 gewoonweg lateraal stijver of.....nog iets anders?
Afgezien van het feit dat vier spaken meer zijwind vangen dan drie. Ik zou dus zeggen vier achter en drie voor aangezien je het stuur nog wel de bocht wilt kunnen wringen en niet dat het vaststaat door zijwind.
ben ik nou scheef of zit je tegenjezelf te lullen? of er moeten twee Snow's zijn....
Quoten: Origineel geplaatst door Snow op 21 Mei 2007
Kan iemand me even vertellen waarom men voor 3 dan wel een 4 spoke versie zou gaan (TT en Tri versies)?
Is een 4 gewoonweg lateraal stijver of.....nog iets anders?
Afgezien van het feit dat vier spaken meer zijwind vangen dan drie. Ik zou dus zeggen vier achter en drie voor aangezien je het stuur nog wel de bocht wilt kunnen wringen en niet dat het vaststaat door zijwind.
ben ik nou scheef of zit je tegenjezelf te lullen? of er moeten twee Snow's zijn....
Beste Maurice, in de eerste week kun je in ieder geval beoordelen of de wielen aan je verwachting voldoen. Mocht dat niet het geval zijn, dan mag je de wielen terug sturen en krijg je je geld terug. Ook als de wielen na bijvoorbeeld 10 dagen retour komen, mits je binnen 1 week per e-mail meldt dat je ze terug gaat sturen, geldt deze regeling.
Uiteraard geldt de normale garantie, van 2 jaar, in de periode dat de wielen gebruikt worden. Dus, mocht er een probleem voordoen, kun je hier op terug vallen.
Ook al zijn we overtuigd van de kwaliteit van de wielen, helaas is het zakelijk gezien (bijna) onmogelijk een lange beoordelings-periode aan te bieden. Ik denk dat je dit zult begrijpen.
Neem alsjeblieft contact met me op als je denkt dat ik je twijfels weg kan nemen (bijvoorbeeld door het vrijblijvend testen van een set gedurende een week). henk@optimaforma.com
Uiteraard geldt de normale garantie, van 2 jaar, in de periode dat de wielen gebruikt worden. Dus, mocht er een probleem voordoen, kun je hier op terug vallen.
Ook al zijn we overtuigd van de kwaliteit van de wielen, helaas is het zakelijk gezien (bijna) onmogelijk een lange beoordelings-periode aan te bieden. Ik denk dat je dit zult begrijpen.
Neem alsjeblieft contact met me op als je denkt dat ik je twijfels weg kan nemen (bijvoorbeeld door het vrijblijvend testen van een set gedurende een week). henk@optimaforma.com