Alles over vakanties op én met de fiets

Waalse Pijl 19 mei

harrebas
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 18 sep 2004 00:32

harrebas 13 mei 2007 01:42

Quoten: Origineel geplaatst door Parpaillon op 12 Mei 2007


Quote: Origineel geplaatst door Buzz op 12 Mei 2007

Waalse Pijl onvergelijkbaar? Heb me laten vertellen dat er 'n versie van de Classique-des-Ardennes is, die nog ietsje selectiever oogt: 183km -- 22▲▲ –- 4058hm.Met als smakelijke ingrediënten: de Signal-de-Botrange (het dak van België met z’n 692m), plus nog 'n zevental beklimmingen met percentages boven de 20%: de Chambralles, Bierleux-Haut, Hézalles, Stockeu, Ferme Libert, Amermont, en finish bovenop de Redoute. (;-)

Op http://membres.lycos.fr/cchawy/classic.htm staat 160 km en 2450hm. Misschien bedoel je een andere rit, maar ik kan er niet direct één bedenken die meer hoogtemeters heeft in de Ardennen. Eigenlijk zouden ze de Waalse Pijl moeten maken dat men 4000hm heeft ook al is hij nu al heel zwaar. Zouden ze bijvoorbeeld kunnen doen door in afdaling naar Trois Ponts de linksaf de Brume-sud erin te steken en dan afdalen tot in Trois-Ponts om dan direct de Les Hézalles te doen. Is 3 km extra, maar levert 180 extra hoogtemeters op => 213 km en 4015hm.


Nadeel van eigen routes is natuurlijk dat je parcourskennis moet hebben anders zoek je je een ongeluk en gaat er veel tijd verloren met zoeken en verkeerd rijden.Overigens heb ik de organisatie van de WP tot twee keer toe gemaild met de vraag of ze Les Hezalles in de route willen opnemen. Niks meer van gehoord. Wellicht willen ze geen Nederlandstalige mailtjes beantwoorden of ze willen geen discussie over de route. Maar goed Parpaillon en Buzz (of wie dan ook), wellicht helpt het als er meerdere aanvragen zijn. Dus pak de handschoen op.................. Kunnen jullie gelijk de Brume-Sud ter sprake brengen.Overigens ben ik van mening dat je altijd zelf even een extra rondje eraan vast kunt plakken.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 13 mei 2007 14:22

Quote: Origineel geplaatst door harrebas op 12 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Parpaillon op 12 Mei 2007 Quote: Origineel geplaatst door Buzz op 12 Mei 2007 Waalse Pijl onvergelijkbaar? Heb me laten vertellen dat er 'n versie van de Classique-des-Ardennes is, die nog ietsje selectiever oogt: 183km -- 22▲▲ –- 4058hm.
Met als smakelijke ingrediënten: de Signal-de-Botrange (het dak van België met z’n 692m), plus nog 'n zevental beklimmingen met percentages boven de 20%: de Chambralles, Bierleux-Haut, Hézalles, Stockeu, Ferme Libert, Amermont, en finish bovenop de Redoute. (;-)




Op http://membres.lycos.fr/cchawy/classic.htm staat 160 km en 2450hm. Misschien bedoel je een andere rit, maar ik kan er niet direct één bedenken die meer hoogtemeters heeft in de Ardennen. Eigenlijk zouden ze de Waalse Pijl moeten maken dat men 4000hm heeft ook al is hij nu al heel zwaar. Zouden ze bijvoorbeeld kunnen doen door in afdaling naar Trois Ponts de linksaf de Brume-sud erin te steken en dan afdalen tot in Trois-Ponts om dan direct de Les Hézalles te doen. Is 3 km extra, maar levert 180 extra hoogtemeters op => 213 km en 4015hm.

Nadeel van eigen routes is natuurlijk dat je parcourskennis moet hebben anders zoek je je een ongeluk en gaat er veel tijd verloren met zoeken en verkeerd rijden.

Overigens heb ik de organisatie van de WP tot twee keer toe gemaild met de vraag of ze Les Hezalles in de route willen opnemen. Niks meer van gehoord. Wellicht willen ze geen Nederlandstalige mailtjes beantwoorden of ze willen geen discussie over de route. Maar goed Parpaillon en Buzz (of wie dan ook), wellicht helpt het als er meerdere aanvragen zijn. Dus pak de handschoen op.................. Kunnen jullie gelijk de Brume-Sud ter sprake brengen.

Overigens ben ik van mening dat je altijd zelf even een extra rondje eraan vast kunt plakken.



Ik denk dat ze daar niet aan gaan beginnen want iemand anders wil misschien die klim er niet in of de Stockeu eruit enz. Volgens mij is het parcours zo zwaar genoeg en voor wie dat wil kan het ommetje zelf maken.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 13 mei 2007 14:30

Lijkt me ook, parcours is al mooi en zwaar genoeg zo, zeker de 210 km!Bovendien is een ieder vrij om een zijn eigen ommetje te maken en er zo een beklimming bij te pakken! Parcours van de Waalse Pijl is al jaren hetzelfde, ik denk niet dat de organisatie dat gaat veranderen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 14 mei 2007 19:24

iemand enige info over starttijden van de 160km? Op de site doet de link naar de 160km het niet...
~live fast, die young ~

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 mei 2007 20:10

Quoten: Origineel geplaatst door girlinred op 14 Mei 2007

iemand enige info over starttijden van de 160km? Op de site doet de link naar de 160km het niet...

Van 7 tot 9 uur kan je starten op de 160 km route.Hoogteverschil van de 160 km is overigens 2995 meter.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 14 mei 2007 23:18

Dank u, wel zo handig om te weten
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mei 2007 10:28

colnagofreak: bevat deze tocht kasseien??

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mei 2007 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 15 Mei 2007

colnagofreak: bevat deze tocht kasseien??

In ieder geval geen serieuze kasseien, want dit is in de echte Ardennen en daar zijn geen noemenswaardige kasseienstroken. Wel zul je je ogen open moeten houden om te voorkomen dat je door de gaten heen rijdt ipv er omheen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 mei 2007 18:14

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Mei 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 15 Mei 2007

colnagofreak: bevat deze tocht kasseien??

In ieder geval geen serieuze kasseien, want dit is in de echte Ardennen en daar zijn geen noemenswaardige kasseienstroken. Wel zul je je ogen open moeten houden om te voorkomen dat je door de gaten heen rijdt ipv er omheen.

Nee, geen kasseien!!En ook met de gaten in het wegdek valt het in die omgeving reuze mee, het asfalt is daar gewoon goed te noemen. Slechte conditie van het asfalt met veel gaten kom je eigenlijk alleen in de Voerstreek tegen, net over de grens!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 15 mei 2007 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Mei 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 15 Mei 2007

colnagofreak: bevat deze tocht kasseien??

In ieder geval geen serieuze kasseien, want dit is in de echte Ardennen en daar zijn geen noemenswaardige kasseienstroken. Wel zul je je ogen open moeten houden om te voorkomen dat je door de gaten heen rijdt ipv er omheen.

Mooi, als jij dan je ogen goed openhoudt en er netjes omheen rijdt kan ik met verstand op nul in je wiel gaan zitten
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mei 2007 11:19

Als jullie morgen een Bianchi 1885 zien met rijder met effen wit shirt en een zwarte broek ben ik het  
Wordt wel vroeg opstaan, maar goed dat moeten we er maar voor over hebben. Ga nu even mijn fiets in orde maken, die Redoute schrikt me toch wel af dus qua verzet monteer ik ff iets anders dan waar ik mee door de polder stoemp.

Plaats reactie