King of the Mountains fiets
Erg fraai geworden Pieter! Lekker "Vlaams" zwart. Daar hou ik wel van maar dat is je bekend. Ik vind hem overigens het fraaist met de lage Lightweights. Hopenlijk vind je voldoende tijd om ermee te rijden. Als ik nog geen fiets zou hebben zou ik me gelijk op de gegadigdenlijst zetten voor de Khan.
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 01 Mei 2007
'k dacht dat je meer van de "ouderwetse" ronde stuurbochten houdt?
Klopt. Is nog steeds zo... die korte ronde vind ik beter in de hand liggen. Hier is de keuze voor de Schmolke (die ik cadeau kreeg van een Weight Weenie vriend) enkel bepaald door het gewicht. En dat is net waarom dit mijn "ww build" is: hierbij is de afweging gemaakt hoe ver ik wil gaan om een lichte fiets te hebben... en zo heeft elke fiets z'n afweging en doel.
Ik ben er vandaag mee gaan rijden en vond het best meevallen. En hou er ook even rekening mee dat dit echt m'n klimfiets wordt, en ik heel weinig in de beugel klim. Ook is het ontbreken van kabelgootjes in dit stuur mooi opgevangen door het juist leggen van de kabels en het comfortabele stuurlint.
'k dacht dat je meer van de "ouderwetse" ronde stuurbochten houdt?
Klopt. Is nog steeds zo... die korte ronde vind ik beter in de hand liggen. Hier is de keuze voor de Schmolke (die ik cadeau kreeg van een Weight Weenie vriend) enkel bepaald door het gewicht. En dat is net waarom dit mijn "ww build" is: hierbij is de afweging gemaakt hoe ver ik wil gaan om een lichte fiets te hebben... en zo heeft elke fiets z'n afweging en doel.
Ik ben er vandaag mee gaan rijden en vond het best meevallen. En hou er ook even rekening mee dat dit echt m'n klimfiets wordt, en ik heel weinig in de beugel klim. Ook is het ontbreken van kabelgootjes in dit stuur mooi opgevangen door het juist leggen van de kabels en het comfortabele stuurlint.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hoi Casran,
Mooie fiets,
Zou niet alles hetzelfde doen (zadelstand en Schmolke en campa gaan helaas qua vorm niet samen) maar voor de rest is het resultaat mooi.
Overigens: hou er wel rekening mee dat je zult moeten knutselen om de Zero's op je Perseus remmen te monteren. Wat je nodig hebt zijn campa of Mavic (nog beter) holle ringen. Op deze manier worden de Zero's verstelbaar en met een beetje vijlen nog in alle richtingen ook.
Mooie fiets,
Zou niet alles hetzelfde doen (zadelstand en Schmolke en campa gaan helaas qua vorm niet samen) maar voor de rest is het resultaat mooi.
Overigens: hou er wel rekening mee dat je zult moeten knutselen om de Zero's op je Perseus remmen te monteren. Wat je nodig hebt zijn campa of Mavic (nog beter) holle ringen. Op deze manier worden de Zero's verstelbaar en met een beetje vijlen nog in alle richtingen ook.
Is er aan bepaalde onderdelen ook daadwerkelijk iets getuned? Dus gestripte derailleurs en dat soort werk? Want een aantal dure en lichter onderdelen bij elkaar zoeken kan iedereen die er genoeg geld voor heeft, maar echte tuning da's ander werk... Behalve het verwijderen van de QS-logo's mis ik die tuning een beetje.
Anyway: mooie fiets, veel plezier ermee. Het tijdritfietsproject vond ik aanmerkelijk ambitieuzer en daarom specialer.
Anyway: mooie fiets, veel plezier ermee. Het tijdritfietsproject vond ik aanmerkelijk ambitieuzer en daarom specialer.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
mooi! een lichtend voorbeeld voor wat allemaal mogelijk is als je het er allemaal voor over hebt.
toch even zagen: tune wassertragers, tune stuur (is er in ronde bocht dacht ik), minder bartape, veloflex tubes (zwaarder) en een lichter frame ...
misschien zoals nico eeckhout, maar één bidonhouder (en dan altijd een volgwagen)...
toch even zagen: tune wassertragers, tune stuur (is er in ronde bocht dacht ik), minder bartape, veloflex tubes (zwaarder) en een lichter frame ...
misschien zoals nico eeckhout, maar één bidonhouder (en dan altijd een volgwagen)...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 02 Mei 2007
Overigens: hou er wel rekening mee dat je zult moeten knutselen om de Zero's op je Perseus remmen te monteren. Wat je nodig hebt zijn campa of Mavic (nog beter) holle ringen. Op deze manier worden de Zero's verstelbaar en met een beetje vijlen nog in alle richtingen ook.
Ik heb geprobeerd om er de remblokhoudertjes van Campa Skeleton op te steken, maar die diameter paste niet; evenmin de Jagwire Elite carbon houdertjes. Telkens is het boutje iets te breed om in de Perseus remmen te gaan.Deze winter probeerde ik eens met Zero Gravity remblokhoudertjes, en dat ging perfect.
Overigens: hou er wel rekening mee dat je zult moeten knutselen om de Zero's op je Perseus remmen te monteren. Wat je nodig hebt zijn campa of Mavic (nog beter) holle ringen. Op deze manier worden de Zero's verstelbaar en met een beetje vijlen nog in alle richtingen ook.
Ik heb geprobeerd om er de remblokhoudertjes van Campa Skeleton op te steken, maar die diameter paste niet; evenmin de Jagwire Elite carbon houdertjes. Telkens is het boutje iets te breed om in de Perseus remmen te gaan.Deze winter probeerde ik eens met Zero Gravity remblokhoudertjes, en dat ging perfect.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 02 Mei 2007
Is er aan bepaalde onderdelen ook daadwerkelijk iets getuned? Dus gestripte derailleurs en dat soort werk? Want een aantal dure en lichter onderdelen bij elkaar zoeken kan iedereen die er genoeg geld voor heeft, maar echte tuning da's ander werk... Behalve het verwijderen van de QS-logo's mis ik die tuning een beetje.Anyway: mooie fiets, veel plezier ermee. Het tijdritfietsproject vond ik aanmerkelijk ambitieuzer en daarom specialer.
Zoals Sharkman al zei valt er niet zo veel te tunen aan bepaalde onderdelen hier... al is het bij elkaar zoeken en niet geconfronteerd worden met maandenlange wachttermijnen (bv. op de LWs, op Clavicula's of AX remhoeven of alles van BTP) al geen sinecure.
De Ergopowers hebben een BTP carbon klem (21gr winst) onder het stuurlint meegekregen; de BTP rubber hoods (20gr winst) heb ik voorlopig achterwege gelaten (voelden me iets te fragiel aan).De achterderailleur kreeg een linkse kooi in carbon (made by Sharkman), en zal wellicht nog carbon tandwieletjes krijgen ook; hoe dan ook wordt deze vervangen door de achterderailleur van Lightweight, zodra die uit produktie komt.
Aan vele andere zaken valt weinig te prutsen. Er komt nog wel een carbon klemband voor de voorderailleur en die Record voorderailleur wordt nog getuned, er komt een carbon zadelpenklem, enz.
Is er aan bepaalde onderdelen ook daadwerkelijk iets getuned? Dus gestripte derailleurs en dat soort werk? Want een aantal dure en lichter onderdelen bij elkaar zoeken kan iedereen die er genoeg geld voor heeft, maar echte tuning da's ander werk... Behalve het verwijderen van de QS-logo's mis ik die tuning een beetje.Anyway: mooie fiets, veel plezier ermee. Het tijdritfietsproject vond ik aanmerkelijk ambitieuzer en daarom specialer.
Zoals Sharkman al zei valt er niet zo veel te tunen aan bepaalde onderdelen hier... al is het bij elkaar zoeken en niet geconfronteerd worden met maandenlange wachttermijnen (bv. op de LWs, op Clavicula's of AX remhoeven of alles van BTP) al geen sinecure.
De Ergopowers hebben een BTP carbon klem (21gr winst) onder het stuurlint meegekregen; de BTP rubber hoods (20gr winst) heb ik voorlopig achterwege gelaten (voelden me iets te fragiel aan).De achterderailleur kreeg een linkse kooi in carbon (made by Sharkman), en zal wellicht nog carbon tandwieletjes krijgen ook; hoe dan ook wordt deze vervangen door de achterderailleur van Lightweight, zodra die uit produktie komt.
Aan vele andere zaken valt weinig te prutsen. Er komt nog wel een carbon klemband voor de voorderailleur en die Record voorderailleur wordt nog getuned, er komt een carbon zadelpenklem, enz.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 02 Mei 2007
toch even zagen: tune wassertragers, tune stuur (is er in ronde bocht dacht ik), minder bartape, veloflex tubes (zwaarder) en een lichter frame ...
Tune Wassertragers zijn gewoon niet praktisch... en vind ik niet echt mooi. Op deze stevige buizenstructuur zou het wellicht zelfs misstaan.
Tune stuur = dit Schmolke stuur. Een rond stuur in deze gewichtsklasse is er nog niet.
Die minder bartape is een toegeving die ik voorlopig nog niet wil maken; evenmin koop ik dure nopjes voor aan het stuurlint, want dat zijn zowat de eerste dingen die je verliest als je in koers valt.
Qua tubekeuze wil ik overigens niet naar het gewicht kijken. Momenteel liggen er trainingstubes op. Deze zomer komen er Dugast tubes op de Ventoux wielen.
En over het frame wordt nagedacht; dat is ook een beetje afhankelijk van waar het met de sponsoring naartoe gaat.
toch even zagen: tune wassertragers, tune stuur (is er in ronde bocht dacht ik), minder bartape, veloflex tubes (zwaarder) en een lichter frame ...
Tune Wassertragers zijn gewoon niet praktisch... en vind ik niet echt mooi. Op deze stevige buizenstructuur zou het wellicht zelfs misstaan.
Tune stuur = dit Schmolke stuur. Een rond stuur in deze gewichtsklasse is er nog niet.
Die minder bartape is een toegeving die ik voorlopig nog niet wil maken; evenmin koop ik dure nopjes voor aan het stuurlint, want dat zijn zowat de eerste dingen die je verliest als je in koers valt.
Qua tubekeuze wil ik overigens niet naar het gewicht kijken. Momenteel liggen er trainingstubes op. Deze zomer komen er Dugast tubes op de Ventoux wielen.
En over het frame wordt nagedacht; dat is ook een beetje afhankelijk van waar het met de sponsoring naartoe gaat.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -