Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

King of the Mountains fiets

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 02 mei 2007 01:39

Erg fraai geworden Pieter! Lekker "Vlaams" zwart. Daar hou ik wel van maar dat is je bekend. Ik vind hem overigens het fraaist met de lage Lightweights. Hopenlijk vind je voldoende tijd om ermee te rijden. Als ik nog geen fiets zou hebben zou ik me gelijk op de gegadigdenlijst zetten voor de Khan.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mei 2007 01:55

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 01 Mei 2007

'k dacht dat je meer van de "ouderwetse" ronde stuurbochten houdt?


Klopt. Is nog steeds zo... die korte ronde vind ik beter in de hand liggen. Hier is de keuze voor de Schmolke (die ik cadeau kreeg van een Weight Weenie vriend) enkel bepaald door het gewicht. En dat is net waarom dit mijn "ww build" is: hierbij is de afweging gemaakt hoe ver ik wil gaan om een lichte fiets te hebben... en zo heeft elke fiets z'n afweging en doel.
Ik ben er vandaag mee gaan rijden en vond het best meevallen. En hou er ook even rekening mee dat dit echt m'n klimfiets wordt, en ik heel weinig in de beugel klim. Ook is het ontbreken van kabelgootjes in dit stuur mooi opgevangen door het juist leggen van de kabels en het comfortabele stuurlint.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 02 mei 2007 05:46

Wat een MOOOOOIE fiets! Echt een plaatje. Mooi om de "cutting edge bike technology" zo te zien ontwikkelen.. 5,5 kg dat is me nogal wat. De onderbuis doet me erg aan een Cervelo denken.. veel veilge kilometers..

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2778
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 02 mei 2007 10:36

Hoi Casran,
Mooie fiets,
Zou niet alles hetzelfde doen (zadelstand en Schmolke en campa gaan helaas qua vorm niet samen) maar voor de rest is het resultaat mooi.
Overigens: hou er wel rekening mee dat je zult moeten knutselen om de Zero's op je Perseus remmen te monteren. Wat je nodig hebt zijn campa of Mavic (nog beter) holle ringen. Op deze manier worden de Zero's verstelbaar en met een beetje vijlen nog in alle richtingen ook.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28164
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 mei 2007 10:57

Is er aan bepaalde onderdelen ook daadwerkelijk iets getuned? Dus gestripte derailleurs en dat soort werk? Want een aantal dure en lichter onderdelen bij elkaar zoeken kan iedereen die er genoeg geld voor heeft, maar echte tuning da's ander werk... Behalve het verwijderen van de QS-logo's mis ik die tuning een beetje.

Anyway: mooie fiets, veel plezier ermee. Het tijdritfietsproject vond ik aanmerkelijk ambitieuzer en daarom specialer.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2778
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 02 mei 2007 11:17

Behalve voor en achterderailleur, Ergo's en zadelpenklem valt hier weinig meer te tunen. nderdelen zitten al zodanig op de limiet dat ik hier weinig meen aan zou doen. 

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 mei 2007 11:57

mooi! een lichtend voorbeeld voor wat allemaal mogelijk is als je het er allemaal voor over hebt.
toch even zagen: tune wassertragers, tune stuur (is er in ronde bocht dacht ik), minder bartape, veloflex tubes (zwaarder) en een lichter frame ...
misschien zoals nico eeckhout, maar één bidonhouder (en dan altijd een volgwagen)...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2778
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 02 mei 2007 12:01

schmolke maakt de sturen voor Tune en zijn 100 gelijk. Probleem is de bovenkant van het stuur dat voor campa vlak moet zijn, Easton (equipe)sturen passen passen hier beter.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 02 mei 2007 12:13

Mooie fiets zeg. Waar haal je overigens die 0G remblokhouders vandaan?
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mei 2007 12:17

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 02 Mei 2007

Overigens: hou er wel rekening mee dat je zult moeten knutselen om de Zero's op je Perseus remmen te monteren. Wat je nodig hebt zijn campa of Mavic (nog beter) holle ringen. Op deze manier worden de Zero's verstelbaar en met een beetje vijlen nog in alle richtingen ook.


Ik heb geprobeerd om er de remblokhoudertjes van Campa Skeleton op te steken, maar die diameter paste niet; evenmin de Jagwire Elite carbon houdertjes. Telkens is het boutje iets te breed om in de Perseus remmen te gaan.Deze winter probeerde ik eens met Zero Gravity remblokhoudertjes, en dat ging perfect.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mei 2007 12:26

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 02 Mei 2007

Is er aan bepaalde onderdelen ook daadwerkelijk iets getuned? Dus gestripte derailleurs en dat soort werk? Want een aantal dure en lichter onderdelen bij elkaar zoeken kan iedereen die er genoeg geld voor heeft, maar echte tuning da's ander werk... Behalve het verwijderen van de QS-logo's mis ik die tuning een beetje.Anyway: mooie fiets, veel plezier ermee. Het tijdritfietsproject vond ik aanmerkelijk ambitieuzer en daarom specialer.


Zoals Sharkman al zei valt er niet zo veel te tunen aan bepaalde onderdelen hier... al is het bij elkaar zoeken en niet geconfronteerd worden met maandenlange wachttermijnen (bv. op de LWs, op Clavicula's of AX remhoeven of alles van BTP) al geen sinecure.
De Ergopowers hebben een BTP carbon klem (21gr winst) onder het stuurlint meegekregen; de BTP rubber hoods (20gr winst) heb ik voorlopig achterwege gelaten (voelden me iets te fragiel aan).De achterderailleur kreeg een linkse kooi in carbon (made by Sharkman), en zal wellicht nog carbon tandwieletjes krijgen ook; hoe dan ook wordt deze vervangen door de achterderailleur van Lightweight, zodra die uit produktie komt.
   
Aan vele andere zaken valt weinig te prutsen. Er komt nog wel een carbon klemband voor de voorderailleur en die Record voorderailleur wordt nog getuned, er komt een carbon zadelpenklem, enz.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mei 2007 12:31

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 02 Mei 2007

toch even zagen: tune wassertragers, tune stuur (is er in ronde bocht dacht ik), minder bartape, veloflex tubes (zwaarder) en een lichter frame ...


Tune Wassertragers zijn gewoon niet praktisch... en vind ik niet echt mooi. Op deze stevige buizenstructuur zou het wellicht zelfs misstaan.
Tune stuur = dit Schmolke stuur. Een rond stuur in deze gewichtsklasse is er nog niet.
Die minder bartape is een toegeving die ik voorlopig nog niet wil maken; evenmin koop ik dure nopjes voor aan het stuurlint, want dat zijn zowat de eerste dingen die je verliest als je in koers valt.
Qua tubekeuze wil ik overigens niet naar het gewicht kijken. Momenteel liggen er trainingstubes op. Deze zomer komen er Dugast tubes op de Ventoux wielen.
En over het frame wordt nagedacht; dat is ook een beetje afhankelijk van waar het met de sponsoring naartoe gaat.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie