Schwalbe Ultremo ZX
Gisteren de eerste 150 km gereden op de ZX-en.
De eerste indrukken zijn positief. De lopen mooi. Ik heb de versie met de rode streep, deze loop inderdaad niet mooi recht op de band.
De montage op een Easton EA70 ging wel heel makkelijk. Zeker vergeleken met de GP4000S.
De eerste indrukken zijn positief. De lopen mooi. Ik heb de versie met de rode streep, deze loop inderdaad niet mooi recht op de band.
De montage op een Easton EA70 ging wel heel makkelijk. Zeker vergeleken met de GP4000S.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteravond de eerste keer lek op de Ultremo's. Of de band hier de veroorzaker van is weet ik trouwens niet, er waren wat andere fietsers in de club die hun GP4000S-en lek gereden hebben. Het was er ook wel weer voor.
Verder staan er een kleine 500 km's op de teller met de ZX-en. Er verschijnen geen bulten en bij regen geven ze veel grip in de bochten. Dus tot zover ben ik nog tevreden.
Als er nog een nieuw setje gaat komen dan worden het in ieder geval zwarte, ik wordt helemaal gestoord van de slingerende strepen op de band. Voor een band met die prijs zou dat beter moeten kunnen. Ik twijfel dan alleen nog aan de maat 23 of 25 mm. Het schijnt dat de rolweerstand van een bredere band meestal lager is, terwijl het comfort iets groter wordt.
Verder staan er een kleine 500 km's op de teller met de ZX-en. Er verschijnen geen bulten en bij regen geven ze veel grip in de bochten. Dus tot zover ben ik nog tevreden.
Als er nog een nieuw setje gaat komen dan worden het in ieder geval zwarte, ik wordt helemaal gestoord van de slingerende strepen op de band. Voor een band met die prijs zou dat beter moeten kunnen. Ik twijfel dan alleen nog aan de maat 23 of 25 mm. Het schijnt dat de rolweerstand van een bredere band meestal lager is, terwijl het comfort iets groter wordt.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
ik heb ZX'en op m'n synaps liggen. Voorlopig 25mm.
Fijne bandje die zelfs met z'n 25mm vlot bolt.
Heb na meer dan 1000km een lek erop zitten. Stuk glasscherf en heb m'n fiets lek gevonden, ben thuis geraakt met die scherf erin en pas een paar dagen later voor m'n nieuwe ritje gemerkt dat ik met een lek zat.
In de test van "le cycle" van deze maand komt de ZX er goed uit. Betere grip (ze testen de hoek waarop de band wegslipt) en langere uitbolafstand (30km/h tot stilstand) dan de conti 4000S die je vernoemt en dan de michi pro race 3 bijvoorbeeld.
Niet DE beste band van de serie, maar toch een hele goeie.
Ik ga dus bij ZX blijven deze zomer, maar 23jes opleggen.
Fijne bandje die zelfs met z'n 25mm vlot bolt.
Heb na meer dan 1000km een lek erop zitten. Stuk glasscherf en heb m'n fiets lek gevonden, ben thuis geraakt met die scherf erin en pas een paar dagen later voor m'n nieuwe ritje gemerkt dat ik met een lek zat.
In de test van "le cycle" van deze maand komt de ZX er goed uit. Betere grip (ze testen de hoek waarop de band wegslipt) en langere uitbolafstand (30km/h tot stilstand) dan de conti 4000S die je vernoemt en dan de michi pro race 3 bijvoorbeeld.
Niet DE beste band van de serie, maar toch een hele goeie.
Ik ga dus bij ZX blijven deze zomer, maar 23jes opleggen.
Inmiddels zo'n 700 km gereden op de ZX-en. Eén keer lek (oorzaak onbekend). Grip op zowel droog als nat is goed. De band heeft wel de neiging om heel veel steentjes op te pikken. Er zitten heel veel gaatjes en sneetjes in de band. Voorlopig in ieder geval geen last van de bulten die de vorige series hadden.
-
- Forum-lid
Vandaag 1e 100km gereden op de nieuwe Schwalbe ZX-en. Reed vanaf 2009 probleemloos op Conti's 4000S. Ik wilde gewoon eens wat anders proberen,en heb goede ervaringen met Schwalbe banden op de mountainbike.Natuurlijk heb ik ook de problemen gelezen van de Ultremo R1 en hoop dat de producent hier zijn voordeel mee heeft gedaan en hier van geleerd heeft. Ik vond de montage soepel en eenvoudig verlopen,en ze bollen heerlijk. Natuurlijk moet je even wennen en vertrouwen krijgen tijdens het bochtenwerk tov de Conti's maar ik moet zeggen het voelde direct goed aan. Dat is eigenlijk wat ik er tot nu toe over kan vertellen, want om een reel beeld te vormen moet je meer kilometers maken met deze banden wil je tot een eerlijk vergelijk komen. Gekozen voor de zwarte versie want heb geen behoefte om onder hypnose te raken van die slingerende strepen op de band.
Wilier Izoard 2009
jagen als de brandweer !
jagen als de brandweer !
Heb de Ultremo ZX banden er nu ongeveer 300km opliggen, tijdens 3 keer fietsen 3 keer lekgereden, één keer tijdens regen en twee keer met droog weer. In m'n achterband zitten al 2 relatief grote scheuren (ik heb een Jan Janssen, en heb op de standaard buitenbanden 1500km gereden zonder lek te rijden). Het kan toeval zijn, maar ik ben er dus nog niet zo tevreden over.
Ik snap die keuzes voor Schwalbe niet zo goed. Er zijn zo veel goede bandjes. Wat heeft zo'n Ultremo dat andere banden niet hebben? Behalve een bak problemen met allerlei versies?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een ZX is 30-40 gram lichter dan een GP4000s, dat is toch wel een behoorlijk verschil. Ik heb nu bijna 1000 km met een 25 mm ZX als achterband gereden. Er beginnen veel kleine scheurtjes in te komen, denk dat de achterband 't bij mij zo'n 2000 km uit zou houden.
Heb zo;n 1000km op de ZX zitten en 1 keer de achterband lek gereden. Ook ik vond mijn fiets met een lekker band in de schuur. Veel scheurtjes en sneetjes. Waar ze vandaan komen????
Weer de GP4000 erop gelegd.
Het is een mooie band die ZX, maar al die sneetjes en scheurtjes stellen mij niet gerust.
Weer de GP4000 erop gelegd.
Het is een mooie band die ZX, maar al die sneetjes en scheurtjes stellen mij niet gerust.
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29
MTB: Cannondale F29
-
- Forum-lid
Inmiddels 1500km met de ZX gefietst. In vergelijk met Conties vind ik dat Ultremo's langer rond blijven. Bij Conties begind de band naar 1000km al af te vlakken op het loopvlak. (vierkant te worden)
tot dusver positief over de ZX
tot dusver positief over de ZX