Gazelle V2
Denk dat ik toch vor de Intersens ga. Heb nu wel 2 vragen:
Het frame is minder sloping als de Gazelle, namelijk 2 cm. En de keuze in framematen is een stukje groter:54 - 56 - 58 - 60. Ikzelf denk dan dat de 56cm het best is, maar zou dit graag bevestigd zien...
De wielen laat ik zoizo gelijk vervangen door Aksium tegen meerprijs. Maar voor 10 euro meer heb ik Shimano WH-R560. Zijn deze kwalitatief net wat beter?
Het frame is minder sloping als de Gazelle, namelijk 2 cm. En de keuze in framematen is een stukje groter:54 - 56 - 58 - 60. Ikzelf denk dan dat de 56cm het best is, maar zou dit graag bevestigd zien...
De wielen laat ik zoizo gelijk vervangen door Aksium tegen meerprijs. Maar voor 10 euro meer heb ik Shimano WH-R560. Zijn deze kwalitatief net wat beter?
-
- Forum-lid
Ik heb de koop van mijn Gazelle V2 geannuleerd i.s.m met de FM. Zoals eerder al vermeld was er een levertijd van 5 weken. Na drie keer uitstellen in 9 weken tijd had ik er genoeg van, moet immers over twee weken Alpe Huez op. Heb nu een Orbea Asphalt met complete Shimano Ultegra groep(12-25) en carbonvoorvork gekocht. Is wel stukken duurder, maar dan heb je wel iets voor jaren fietsplezier. Het schakelt veel lichter en soepeler dan wat ik gewend was(sora), en het verschil tussen een carbon of alu voorvork is ook goed te merken. Nog ff terugkomend op de Gazelle V2. Er schijnen productieproblemen te zijn met framemaat 51. Dus bedenk goed wat je doet wil je niet voor verassingen komen te staan. Maar neem van mij maar aan dat je hem binnen 5 weken niet heb ., als ik hem na 9 weken nog niet had. Ik koop in ieder geval geen fiets meer waar ik maanden op moet wachten. maar gewoon uit de showroom. Groeten
-
- Forum-lid HC
Moeilijk, je hebt een vrij lange binnenbeenlengte t.o.v. je lengte!Wat is de verdere geometrie van de fiets?Afhankelijk van de bovenbuislengte lijkt mij 58 beter gezien je binnenbeenlengte.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
De geometrie is helaas nergens te vinden! ik heb vanmiddag nog een tijd gezocht..maar helaas zonder resultaat! Ik weet dus alleen dat er 2cm sloping op het frame zit.
Wouter meldde dat hij heeft gereden op een 58cm. Zijn binnenbeenlengte is dezelfde als de mijne, maar hij is toch 5cm groter.
Ik ben bang dat ik op een 58cm kwa bovenlichaam niet goed zit, terwijl het voor mijn onderlichaam perfect is..
Wouter meldde dat hij heeft gereden op een 58cm. Zijn binnenbeenlengte is dezelfde als de mijne, maar hij is toch 5cm groter.
Ik ben bang dat ik op een 58cm kwa bovenlichaam niet goed zit, terwijl het voor mijn onderlichaam perfect is..
-
- Forum-lid HC
Blijft erg moeilijk, zonder geometrie!Bovenbuislengte en balhoofdlengte is in dit geval erg belangrijk, zeker gezien je lange benen t.o.v je lengte. Vraag is ook nog of je graag sportief en wat dieper op de fiets zit of meer als toerder en wat rechterop.In het tweede geval kan je beter een maatje groter kiezen.
Zie ieder geval de geometrie te achterhalen en zo ook het verschil in bovenbuislengte tussen 56 en 58, veel is dit maar enkele milimeters en is dit weer op te vangen met de stuurpenlengte.
Zie ieder geval de geometrie te achterhalen en zo ook het verschil in bovenbuislengte tussen 56 en 58, veel is dit maar enkele milimeters en is dit weer op te vangen met de stuurpenlengte.
ik heb de geometrie per mail gekregen!
56cm: bovenbuislengte: 548,5 balhoofdlengte: 150
58cm: Bovenbuislengte: 554,4 Balhoofdlengte: 170
Ik hoop dat je hier iets mee kan, ik zie dat je e-mail adres niet vermeld staat, dus kan ik ze niet per mail sturen. Mocht je dit nodig hebben moet je het even zeggen, dan geef ik mijn mail zodat jouw e-mail adres niet openbaar word.
56cm: bovenbuislengte: 548,5 balhoofdlengte: 150
58cm: Bovenbuislengte: 554,4 Balhoofdlengte: 170
Ik hoop dat je hier iets mee kan, ik zie dat je e-mail adres niet vermeld staat, dus kan ik ze niet per mail sturen. Mocht je dit nodig hebben moet je het even zeggen, dan geef ik mijn mail zodat jouw e-mail adres niet openbaar word.
-
- Forum-lid HC
Blijft moeilijk te beantwoorden, op de 56 zal je naar alle waarschijnlijkheid vrij diep komen zitten, gezien je beenlengte zal je zadelhoogte al gauw op 790 mm liggen. Maar gezien de lengte van de bovenbuis, en je eigen totale lengte van 1.78 m zal deze fiets je waarschijnlijk wel goed passen.
Maar ook met de 58 met een wat kortere stuurpen kan je waarschijnlijk nog goed uit te voeten. Kortom aan dit advies heb je niet veel!!!
Mijn enige advies aan jou is probeer de fiets in levende lijve uit, en kijk dan welke zit jou het beste bevalt!
Controleer nog een keer je binnenbeenlengte! Ik vind dit best lang voor iemand van 1.78m
Sta rechtop zonder schoenen aan.
Plaats de binnenkant van de voeten ongeveer 200 mm uit elkaar; trek een buis (diameter ± 35 mm) of de rug van een boek stevig in het kruis, tot tegen het bot.
Positioneer jezelf in het midden van de buis of boek.
Meet de afstand van de bovenkant van de buis tot aan de grond zowel voor als achter, tel deze maten op en deel deze som door twee.
Maar ook met de 58 met een wat kortere stuurpen kan je waarschijnlijk nog goed uit te voeten. Kortom aan dit advies heb je niet veel!!!
Mijn enige advies aan jou is probeer de fiets in levende lijve uit, en kijk dan welke zit jou het beste bevalt!
Controleer nog een keer je binnenbeenlengte! Ik vind dit best lang voor iemand van 1.78m
Sta rechtop zonder schoenen aan.
Plaats de binnenkant van de voeten ongeveer 200 mm uit elkaar; trek een buis (diameter ± 35 mm) of de rug van een boek stevig in het kruis, tot tegen het bot.
Positioneer jezelf in het midden van de buis of boek.
Meet de afstand van de bovenkant van de buis tot aan de grond zowel voor als achter, tel deze maten op en deel deze som door twee.
Ik heb mijn binenbeenlengte nogmaals gecontroleerd, en weer komt er steeds de 87cm uit.
Op mijn mtb van maat M (19inch) staat mijn zadelpen er 21cm uit. Uiteraard loopt hier de bovenbuis een stuk meer af.
Zoals eerder aangegeven wil ik er ook wel een wedstrijd mee gaan rijden, en wil ik wel een diepe zit.
Belangrijk om te vermelden is misschien ook dat ik 19 jaar ben, en vrijwel uitgegroeid!
Op mijn mtb van maat M (19inch) staat mijn zadelpen er 21cm uit. Uiteraard loopt hier de bovenbuis een stuk meer af.
Zoals eerder aangegeven wil ik er ook wel een wedstrijd mee gaan rijden, en wil ik wel een diepe zit.
Belangrijk om te vermelden is misschien ook dat ik 19 jaar ben, en vrijwel uitgegroeid!