American Classic 420
E-bay is je enige kans.
Overigens heeft AC zijn velgen vernieuwd en zijn de van stickers en gelaserd naar nu gelakte opdruk gegaan.
Enige regel met de velgen is dat je bij voorkeur voor messing nippels gaat (reageerd minder met de velg) en dat je de voornaaf na een regenrit uit elkaar haalt (geldt ook voor de AC achternaaf) want aleen dan blijft deze goed.
Overigens heeft AC zijn velgen vernieuwd en zijn de van stickers en gelaserd naar nu gelakte opdruk gegaan.
Enige regel met de velgen is dat je bij voorkeur voor messing nippels gaat (reageerd minder met de velg) en dat je de voornaaf na een regenrit uit elkaar haalt (geldt ook voor de AC achternaaf) want aleen dan blijft deze goed.
Hallo Nelis,
je kan ook voor corima naven gaan, zijn er vanaf 12 gaats voor en 24 achter.
De DA naven zijn ook voor 270 bij salden te bestellen in 24 gaatjes (voor en achter).
via ebay kan ook, dan kom je voor een setje exclusief verzenden ergens rond de 200 euro meende ik.
Als spaken kan je CX ray of DT aero nemen, dat zijn kwalitatief de beste volgens mij.
Ik ga zelf denk ik voor 42 zilveren CX ray, een set corima 18/24 naven en de nieuwe AMC 420 velgen. Dit komt dan neer op een 550€ inc verzenden. Wordt dat wiel met zo weinig spaken wel stijf trouwens?
De DA naven zijn ook voor 270 bij salden te bestellen in 24 gaatjes (voor en achter).
via ebay kan ook, dan kom je voor een setje exclusief verzenden ergens rond de 200 euro meende ik.
Als spaken kan je CX ray of DT aero nemen, dat zijn kwalitatief de beste volgens mij.
Ik ga zelf denk ik voor 42 zilveren CX ray, een set corima 18/24 naven en de nieuwe AMC 420 velgen. Dit komt dan neer op een 550€ inc verzenden. Wordt dat wiel met zo weinig spaken wel stijf trouwens?
anno schreef:Hallo Nelis,
Ik ga zelf denk ik voor 42 zilveren CX ray, een set corima 18/24 naven en de nieuwe AMC 420 velgen. Dit komt dan neer op een 550 inc verzenden. Wordt dat wiel met zo weinig spaken wel stijf trouwens?
En waar kun je die corima naven bezichtigen? En wat zijn de prijzen daarvan? En zijn ze net zo goed als de DA naven? Spaken was ik al wel uit, en de velg natuurlijk ook , maar nu gaan we dus even zoeken naar de corima naven.
maar in ieder geval bedankt voor de informatie.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA
Meer info over de Corima naven vind je op de corima site: http://www.corima.com
Het zijn zeker uitstekende naven, mooi vind ik ze persoonlijk niet maar da's persoonlijk.
Mijn setje heeft nu zeker 4000 gelopen en is nog helemaal perfect Ik rijd er wel alleen met mooi weer mee (lees: droog).
[edit, 26 november 2007]
Ik weet niet precies hoeveel de set heeft gelopen. 4000 is in ieder geval wat overdreven.
Het zijn zeker uitstekende naven, mooi vind ik ze persoonlijk niet maar da's persoonlijk.
Mijn setje heeft nu zeker 4000 gelopen en is nog helemaal perfect Ik rijd er wel alleen met mooi weer mee (lees: droog).
[edit, 26 november 2007]
Ik weet niet precies hoeveel de set heeft gelopen. 4000 is in ieder geval wat overdreven.
Havana, jij hebt nu al een tijdje die custom AMC wielen. Kan je mij vertellen hoe stijf die velgen zijn? Lees namelijk dat de 350 velgen niet zo stijf zijn omdat ze zo licht zijn maar volgens mij zijn de 420 in verhouding nog lichter. Heb je misschien ook nog een foto van alleen/voornamelijk je wielen (met evt de DA naaf)?