Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Basso niet in de Tour 2007??

dario
Forum-lid

dario 24 apr 2007 13:24

Maar waarom gebeurt dat dan niet, ondubbelzinnig? Want nu beoefent iedereen zo'n beetje zijn eigen privérechtspraak. Ulrich is renner af, Basso mag hier wel en daar dan weer niet koersen, en alle andere betrokken renners blijven vooralsnog in de schaduw...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 apr 2007 13:25

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 24 April 2007

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 24 April 2007

't gaat er niet over wat de wielerliefhebbers willen of denken, 't gaat er over of je iemand die niet veroordeeld is of zijn straf reeds uitgezeten heeft zomaar het recht op arbeid kunt ontzeggen, dat iemand een ander zomaar willekeurig kan blijven straffen en eigenlijk zelf rechter spelen.

Daar verschillen we dus van mening . Geen probleem, ik kan jou niet ompraten, jij kan mij niet ompraten.
Basso is idd vrijgesproken door de Italiaanse bond, maar indien hij in Duitsland had gewoond, was hij even opgejaagd als Ullrich.
waarom dient een rechtsorgaan dan als zijn uitspraken toch niet tellen?
Ik vind jou idee een korte termijn gedachte. De Tour bestaat al 100 jaar, en zal nog lang bestaan. Het imago van wielrennen is ook aangetast en mag opgepoetst worden. Als Basso daarvoor 1x de Tour moet missen, so be it.
das dan wel 2-maal al en volgend jaar dan?
Als Basso werkelijk zo onschuldig was, had Riis wel meer moeite gedaan om zijn goudhaantje vorig jaar te laten starten in de Tour. (een ploegleider die een zo goed als zekere Tourwinnaar naar huis stuurt, baseert zijn keuze niet alleen op geruchten denk ik).
ga je op zo 'n veronderstelling iemand veroordelen en zijn carriere om zeep helpen?
En zelfs als Basso en co niet starten is er weer een geval Landis mogelijk, maar die kans bestaat altijd.
Recht op arbeid ontzeggen, gaat ook niet op. Er zijn nog genoeg koersen in de maand juli.

Inderdaad in mijn gemeente Ninove o.a. maar ik denk niet dat Basso daarop zit te wachten.
'k heb het hier eerder al gevraagd, maar niemand antwoord er op, waar zijn die zogezegde bewijzen, foto's, documenten over het DNA-onderzoek,de namen van de overige "schuldigen", enz.....
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

paashaas
Forum-lid

paashaas 24 apr 2007 14:00

Als de Tour niet tot de ProTour behoort, zijn ze niet verplicht om de ProTour-ploegen uit te nodigen.
De hele Unibet-ploeg mag niet starten, en zij zijn niet genoemd in een dopingzaak. Dan mag Discovery Channel al blij zijn dat ze überhaupt mogen starten.
En als je foto's, en zelfs DNA-sequenties () wilt zien vooraleer je iets gelooft. Kijk dan maar nooit naar het nieuws.
En de "veronderstelling" dat Basso gefraudeerd heeft? Voor Riis waren de argumenten in ieder geval goed genoeg om Basso een zekere podiumplaats in de Tour af te nemen. De feiten spreken voor zich.

paashaas
Forum-lid

paashaas 24 apr 2007 14:13

Tourbaas Christian Prudhomme lijkt met zijn vraag om Operación Puerto-renners thuis te laten van de Tour niet langer alleen te staan. Volgens de Spaanse krant 'AS' spelen ook de Giro en de Vuelta met dit idee. Het overleg tussen de drie grote organisatoren en de UCI zou na Luik-Bastenaken-Luik van nu zondag plaatsvinden. Indien de wens van Prudhomme werkelijkheid wordt, zou dat concreet betekenen dat Ivan Basso geen enkele van de drie grote ronden zou mogen rijden.
www.nieuwsblad.be

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 apr 2007 14:29

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 24 April 2007

Als de Tour niet tot de ProTour behoort, zijn ze niet verplicht om de ProTour-ploegen uit te nodigen.
De hele Unibet-ploeg mag niet starten, en zij zijn niet genoemd in een dopingzaak. Dan mag Discovery Channel al blij zijn dat ze überhaupt mogen starten.
En als je foto's, en zelfs DNA-sequenties () wilt zien vooraleer je iets gelooft. Kijk dan maar nooit naar het nieuws.
En de "veronderstelling" dat Basso gefraudeerd heeft? Voor Riis waren de argumenten in ieder geval goed genoeg om Basso een zekere podiumplaats in de Tour af te nemen. De feiten spreken voor zich.

't gaat er niet over over wat ik geloof, ( 'k heb nog nergens gezegd dat ik in de schuld of onschuld van Basso geloof)'t gaat er over of je iemand mag veroordelen en broodroven zonder keiharde bewijzen die dan nog ook vrijgesproken is. of je mensen die hun straf reeds ondergaan en uitgezeten hebben (Hamilton) nogmaals kunt straffen door hen in iedere wedstrijd te weigeren.
'k vond het net zo hypocriet dat bvb Virenque die tenslotte als één van de weinigen was gestraft en zijn straf had uitgezeten nog jaren later met de vinger werd nagewezen terwijl iedereen weet dat 80 van de renners aan de epo zat
En Riis heeft nooit gezegd dat Basso zou schuldig zijn, het is niet dat hij Basso niet wou opstellen maar hij kon hem gewoon niet opstellen door de grote druk van de media en de tourbazen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

paashaas
Forum-lid

paashaas 24 apr 2007 14:51

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 24 April 2007

En Riis heeft nooit gezegd dat Basso zou schuldig zijn, het is niet dat hij Basso niet wou opstellen maar hij kon hem gewoon niet opstellen door de grote druk van de media en de tourbazen.

Waarom is hij dan daarna buitengegooid bij CSC?
Basso is vrijgesproken door de Italiaanse bond. Over de neutraliteit daarvan kan je je vragen stellen als je weet dat Ullrich wel opgejaagd werd in Duitsland.

paashaas
Forum-lid

paashaas 24 apr 2007 18:49

BASSO MOET ZICH OPNIEUW VERANTWOORDEN ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Ivan Basso heeft slecht nieuws gekre-  gen. De Discovery-renner moet op 2 mei weer verschijnen voor het Italiaanse   Olympische Comité (CNI) in verband met zijn betrokkenheid in de zaak-Fuentes.                                         Basso moet zich verantwoorden voor "het gebruik of de poging tot gebruik van   een verboden substantie of een verboden methode". Basso heeft laten weten dat  hij nog niet op de hoogte is gebracht.                                         De Italiaanse magistraat zou nu kunnen beschikken over de bloedzakjes met co- denaam "Birillo". Die bloedzakjes wer- den gevonden bij de Spaanse dokter     Fuentes en worden gelinkt aan Basso.
vrt teletekst

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 24 apr 2007 20:58

Discovery zou Basso schorsen. Mooi zo!

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 25 apr 2007 00:34

Wat een nieuws ineens, hè? De kranten puilen weer uit... Ik had het al voorspeld n.a.v. "de show" betreffende het DNA van Ullrich. Was zeker te verwachten, zo vlak voor de Tour.
Ach ja, mijn "neutrale" mening kennen jullie inmiddels, die hoef ik hier niet voor de zoveelste maal uiteen te zetten; dat heb ik immers op div. topics dikwijls gedaan.
Wachten op een proces is zoooooo ontzettend moeilijk, blijkens de reacties van velen hier. Wat er nu (weer) gebeurt.. ik vind het buitengewoon schandalig! Het lijkt wel een herhaling in de ergste zin van vorig jaar. De plaat blijft hangen.... Een klasse apart A bloody shame voor zowel de gedupeerde renners - welke gestraft zijn en wederom worden voordat ze veroordeeld zijn - als de sport!
Er wordt hier over feiten gesproken. Feiten, bewijs? Wat een krant als Telegraaf of l'Equipe schrijft is direct de waarheid? Feiten zijn bewijs en dat impliceert automatisch schuldig of niet? Hou toch asjeblieft op.

paashaas
Forum-lid

paashaas 25 apr 2007 00:50

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 24 April 2007

Wat een nieuws ineens, hè? De kranten puilen weer uit... Ik had het al voorspeld n.a.v. "de show" betreffende het DNA van Ullrich. Was zeker te verwachten, zo vlak voor de Tour.
Een echte kenner zo te horen
Er wordt hier over feiten gesproken. Feiten, bewijs? Wat een krant als Telegraaf of l'Equipe schrijft is direct de waarheid? Feiten zijn bewijs en dat impliceert automatisch schuldig of niet? Hou toch asjeblieft op.
Discovery Channel schorst Ivan Basso
Nu moet Basso zich echter verantwoorden, en dat voor "het gebruik of de poging tot gebruik van een verboden substantie of een verboden methode".
www.sporza.be

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 25 apr 2007 00:59

En Paashaas,
waar is gerechtelijk bewezen dat hij, Basso, en andere renners genoemd in de zaak Puerto zich schuldig hebben gemaakt aan: gebruik of de poging tot gebruik van een verboden substantie of een verboden methode ?
<edit> Dus, hoe kun je dan in godsnaam stellen dat "de feiten voor zich spreken"? Ik ben in ieder geval blij met het bericht van campaioen hieronder; sta ik er gelukkig niet alleen voor.

Plaats reactie