Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Gent-Wevelgem lijkt M.A.S.H.

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 11 apr 2007 22:14

Quoten: Origineel geplaatst door Zimmie op 11 April 2007


Wat ik echt schandalig vind is dat deze levensgevaarlijke afdaling in Gent - Wevelgem mag blijven, en de Koppenberg niet in de Ronde Van Vlaanderen . Hoor zojuist op nieuws VRT dat Kemmel monument is, en daarom kan die moeilijk geschrapt worden. Welnu, de Koppenberg is ook een monument, dus geef de Ronde Van Vlaanderen terug wat ze verdient!

Koppenberg wordt hersteld op dit moment toch??

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 11 apr 2007 22:21

Zoals al enkele mensen zeiden zijn de renners niet verplicht om keihard naar beneden te denderen met de nodige risico's. Men neemt de risico's die men zelf wil en als men daar dan de gevolgen van moet dragen is dat zo, de menigte kan de organisatie toch niet berispen omdat er profs (en andere) zijn die over hun limieten gaan om een gaatje te dichten of eender wat. Wel één puntje: ik kan er niet bijkomen dat de profs niet verstandig genoeg zijn om voor zulke wedstrijden alu bidonhouders te installeren of een andere manier voorzien om hun bidonhouders netjes op hun plaats te houden... Zie niet in waarom ze de Kemmelberg uit het parcours zouden moeten halen....

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 11 apr 2007 22:28

Quote: Origineel geplaatst door bo11gevers op 11 April 2007
Wel één puntje: ik kan er niet bijkomen dat de profs niet verstandig genoeg zijn om voor zulke wedstrijden alu bidonhouders te installeren of een andere manier voorzien om hun bidonhouders netjes op hun plaats te houden...



Op dat punt zou je bij de mekanieker moeten zijn en wellicht degene die de spullen beschikbaar stelt als het team geen Alu. bidonhouders voorzien heeft gekregen kunnen ze moeilijk met Alu. bidonhouders rijden.
De prof. krijgt ze fiets voorgeschoteld.

Idd. lelijke valpartij vooral voor Casper, en natuurlijk alle andere die lelijk onderuit gingen.
Persoonlijk denk ik dat een renner gewoon vol naar beneden zou gaan zou ik ook gedaan hebben, je zal toch erbij moeten blijven.

zimmie
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2006 18:21

zimmie 11 apr 2007 22:31

Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 11 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Zimmie op 11 April 2007


Wat ik echt schandalig vind is dat deze levensgevaarlijke afdaling in Gent - Wevelgem mag blijven, en de Koppenberg niet in de Ronde Van Vlaanderen . Hoor zojuist op nieuws VRT dat Kemmel monument is, en daarom kan die moeilijk geschrapt worden. Welnu, de Koppenberg is ook een monument, dus geef de Ronde Van Vlaanderen terug wat ze verdient!

Koppenberg wordt hersteld op dit moment toch??

Ze hebben al verschillende soorten voegsel aangebracht, dit om gedurende enkele maanden te testen welke voegsoort het best houdt.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2102
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 11 apr 2007 22:49

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 April 2007
Ik snap alleen niet waar het gezeur over knalstijve fietsen vandaan komt. De enige PT-ploeg die ik kan verzinnen waar dit voorop gaat is Unibet en een beetje voor de Cannondale System6 en de Scott's van Saunier Duval. Die C50's zijn echt niet op eens stijver geworden.


Alle oversized frames van tegenwoordig zijn knalstijf en daarmee ongeschikt voor kasseien. Daar heb je een stalen frame met lange wielbasis voor nodig en klassieke buismaten. Titanium zou het enige moderne alternatief zijn.
Bij alu alleen de oude varianten van Alan of Vitus.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2007 23:03

Wat een BS. Een heel aantal frames waar prof ploegen oprijden zijn eerder slap dan stijf (bijv Time). Je verhaal gaat enkel op voor de OS aluminium frames, maar daar rijden de profs al weer een aantal jaar niet meer mee.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

zimmie
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2006 18:21

zimmie 11 apr 2007 23:47

Kemmelberg zorgt voor leed en commotie
De Kemmelberg heeft weer zijn tol geëist in Gent-Wevelgem. Tijdens de afdaling van deze heuvel smakten tientallen renners tegen de vlakte. Sommigen met zware gevolgen, tot breuken toe. nmiddellijk rees de vraag of het verstandig is om volgend jaar de Kemmelberg nog op te nemen in het parkoers. Altijd zwaar"De Kemmelberg is Gent-Wevelgem en omgekeerd", toont koersdirecteur Hans De Clercq zich alvast voorstander van het behoud. "Als we de statistieken eens bekijken. Hoeveel keer zijn ze hier dan al gevallen? Het is wel een feit dat wanneer er iets voorvalt, het altijd zware gevolgen heeft voor de renners. Ik weet dat deze uitgave discussies gaat doen oplaaien. Maar volgens mij moet de Kemmelberg er niet uit. We gaan alles wel eens herbekijken."Lefevere Volgens Quick.Step-manager Patrick Lefevere heeft de Kemmelberg niets met de valpartijen te maken. "Volgens mij ligt de basis bij de renners. Ik zie Casper plots in de remmen gaan. Als je dat doet ben je verloren. Voor mij mag de Kemmelberg gerust in het parkoers blijven." LandbouwkredietGerard Bulens (Landbouwkrediet) verloor twee renners op de kasseien van de West-Vlaamse bult. "James Vanlandschoot heeft schaafwonden over het hele lichaam, maar heeft niets gebroken. Andy Cappelle is er erger aan toe. Die liep wellicht een breuk aan de schouder op. Ook zijn elleboog is zwaar gehavend. De Kemmel geeft problemen. Misschien moeten ze maar eens een ander parkoers opzoeken. Dat Leif Hoste niet wou starten is dus maar juist. Had ik geweten dat ik hier twee renners ging verliezen hadden wij dat ook verstek gegeven."CSCBij Team CSC waren Allan Johansen en Luke Roberts het slachtoffer van een valpartij. "Johansen viel niet op de Kemmelberg maar in een gracht. Hij heeft last aan de rug en schouder. Luke Roberts smakte wel in de afdaling beneden met zware blessures tot gevolg. Nader onderzoek moet alles duidelijk maken. Het wordt hoog tijd dat we het nut van de Kemmelberg eens in vraag stellen", gaf Scott Sunderland mee. Predictor-Lotto Predictor-Lotto verloor Wim Devocht met een duimbreuk. "Die zware valpartijen zijn te wijten aan paniekreacties in het peloton. Wie remt ligt er. Voor mijn part mag de Kemmelberg blijven, ook al verliezen we hier Devocht", stelde Herman Frison. UnibetJimmy Casper (Unibet.com) mag een nachtje op de afdeling intensieve zorgen van het ziekenhuis in Tielt doorbrengen. "Hij wordt vanavond nog geopereerd aan het gezicht. Hij heeft een breuk opgelopen aan het kaak- en jukbeen. Ook zijn pols is zwaar geraakt en wellicht ook gebroken. Matthew Wilson verlies ik ook. Die heeft een polsbreuk. Het wordt hoog tijd dat de Kemmelberg geschrapt wordt. Dit is problemen zoeken", sakkerde Hilaire Van Der Schueren. Nog slachtoffersOok de Amerikaan Tyler Farrar (Cofidis) en de Italiaan Fabio Sacchi (Team Milram) kwamen zwaar ten val. Bij eerstgenoemde vreest men voor een breuk van de knieschijf. Sacchi heeft wellicht een breuk aan het bekken overgehouden aan zijn val. En het lijstje houdt maar niet op. Ook Marco Velo was bij de slachtoffers. De Italiaan brak een knie, een sleutelbeen en twee ribben. De Nederlanders Servais Knaven en Aart Vierhouten en de Duitser Heinrich Haussler kwamen er met kneuzingen vanaf. (belga/hln)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 apr 2007 10:57

het is wel een héél zware balans...word ik toch even stil van.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 12 apr 2007 12:33

Als de organisatoren de veiligheid van de renners voorop willen stellen , zouden ze dan de renners ook kunnen verplichten om met bepaalde bidonhouders te rijden? Of is zoiets wettelijk gezien niet mogelijk. Als een fiets maximum 6.8 kilo mag wegen en minimum zoveel spaken moet hebben, kunnen ze toch ook stellen dat mits het wegdak binnen categorie"doffe ellende" valt(vast te stellen door ervaren rijders op retard bevoorbeeld), de renners verplicht zijn om met die of deze sterke (merkloze) bidonhouders te rijden. Ook velgen kunnen dan een maximum hoogte krijgen. Kwestie van het moet toch ergens stoppen met die carbongekte. En als het echt menens is, kunnen ze zelfs een extra controle invoeren op bandendruk. Maximum zoveel ten opzichte van het gewicht van de renner plus fiets. Allemaal kommaneukerij, maar dat is er al  zoveel, dus een beetje meer kan toch geen kwaad.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 apr 2007 13:02

Wat een gedoe zeg. Dat fabeltje van de stijfheid van hoge velgen gaat ook weer lekker zo een nieuw leven leiden. De meeste wielen met hoge velgen zijn juist in verticale richting minder stijf dan een gewoon 36 spaaks wiel doordat er veel minder spaken in zitten (voor zover die enorme verticale stijfheid een rol kan spelen).
Hoe hard je je tubes oppompt is je eigen zaak. Je kan ze zachter zetten zodat je makkelijker over de kasseien komt, maar dat kost je weer energie op het asfalt. Iedereen moet zelf die afweging maken en als iemand dan met 8,5 bar wil rijden terwijl hij maar 65 kg weegt dan is dat z'n eigen probleem. Niemand wil vallen en toch zijn er zo vaak valpartijen. Dat hoort gewoon bij de sport. Waarom zijn er zoveel koersen over de Kemmelberg dat er helemaal geen valpartijen zijn?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 12 apr 2007 14:02

Mc Quad buiten!Wat die durft zeggen vind ik erover!
Het stuk over Kivilev en Casartelli...!!!
Kemmelberg eruit!
il magnifico

Plaats reactie