Quote: Origineel geplaatst door meeuh op 06 April 2007
Geef mij maar deze
--> buell lightning
Wat is dat voor gedrocht?
Lijkt echt een samengeraapt zooitje plastic
je favoriete motorfiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Er is natuurlijk maar 1 soort motor waar je écht wat aan hebt:
[img=http://www.ridgeriding.com/photos/class ... xr400w.jpg]
Kunt er overal mee komen, drempels zijn alleen maar leuk (belangrijk voor NL) en rotondes zijn een eitje met zo'n licht ding:D
En ze zijn tenminste behoorlijk crash proof, althans ondanks diverse ervaringen nog nooit noemenswaardige schade;)
O ja en veel harder als de wettelijke limiet kun je er toch niet mee;) (mits je de off-road vertanding hebt...)
[img=http://www.ridgeriding.com/photos/class ... xr400w.jpg]
Kunt er overal mee komen, drempels zijn alleen maar leuk (belangrijk voor NL) en rotondes zijn een eitje met zo'n licht ding:D
En ze zijn tenminste behoorlijk crash proof, althans ondanks diverse ervaringen nog nooit noemenswaardige schade;)
O ja en veel harder als de wettelijke limiet kun je er toch niet mee;) (mits je de off-road vertanding hebt...)
dat vind ik toch echt waardeloos zo'n crossmotor.
op de weg rijdt het echt kut volgens mij in vergelijking met een gewone of racemotor, en je verneukt er het bos mee.
zon ding hoort op een crossbaan uit en niet in de natuur of openbare weg.
of je moet een supermotard hebben, zelfde geometrie alleen iets aangepast vering en wegbanden.
op de weg rijdt het echt kut volgens mij in vergelijking met een gewone of racemotor, en je verneukt er het bos mee.
zon ding hoort op een crossbaan uit en niet in de natuur of openbare weg.
of je moet een supermotard hebben, zelfde geometrie alleen iets aangepast vering en wegbanden.
[quote="luna"]dat vind ik toch echt waardeloos zo'n crossmotor.
op de weg rijdt het echt kut volgens mij in vergelijking met een gewone of racemotor, en je verneukt er het bos mee.
zon ding hoort op een crossbaan uit en niet in de natuur of openbare weg.
of je moet een supermotard hebben, zelfde geometrie alleen iets aangepast vering en wegbanden.
[/quote]
Valt wel mee vind ik op de weg, hoor wel vaker dat mensen zeggen dat je dan haast geen grip hebt enzo..Merk er eerlijk gezegd weinig van, het vreet alleen wel noppen! Heb wel eens na zitten denken over straatbanden maar dan moest ik weer een extra set velgen hebben omdat je anders de hele tijd met die banden aan het af halen moet als je weer eens een rit hebt, maja dat kost ook nog wel wat en ik heb ook een auto dus of dat nou zo veel zin heeft.
Deze dingen zijn ook meer voor het fijne stuurwerk heb ik het idee, lange bochten op hoge snelheid is idd een ander verhaal. Hoewel ik ook wel eens met een cbx 550f rond heb zitten toeren, dat ding stuurde alsof je bij de marine zat (slagschip!) en als je over een drempel ging kwam ie al aan de grond. Dan zit ik liever op m'n off road met ruime veerweg.
Omtrent het bos verneuken, als je de kleine kruip paadjes hebt krijg je amper de kans om zo veel gas te geven om wat kapot te rijden en mocht je dat wel doen dat zit je snel genoeg tegen een boom. En over het algemeen rijd ik vaak toch alleen maar georganiseerde ritten waar je een x bedrag voor betaald en dan wordt alles weer hersteld/schoongeveegd/enzovoorts na die tijd, tenminste hier wel wat anderen doen dat weet ik niet..
Maar nog niet alles is verloren hoor, intussen is hier wel een andere motor in opbouw/restauratie, een Laverda RGS 1000 (alleen is ie van m'n broer;) ):
Zoiets als dit, alleen dan niet de corsa uitvoering maar wel zwart.
op de weg rijdt het echt kut volgens mij in vergelijking met een gewone of racemotor, en je verneukt er het bos mee.
zon ding hoort op een crossbaan uit en niet in de natuur of openbare weg.
of je moet een supermotard hebben, zelfde geometrie alleen iets aangepast vering en wegbanden.
[/quote]
Valt wel mee vind ik op de weg, hoor wel vaker dat mensen zeggen dat je dan haast geen grip hebt enzo..Merk er eerlijk gezegd weinig van, het vreet alleen wel noppen! Heb wel eens na zitten denken over straatbanden maar dan moest ik weer een extra set velgen hebben omdat je anders de hele tijd met die banden aan het af halen moet als je weer eens een rit hebt, maja dat kost ook nog wel wat en ik heb ook een auto dus of dat nou zo veel zin heeft.
Deze dingen zijn ook meer voor het fijne stuurwerk heb ik het idee, lange bochten op hoge snelheid is idd een ander verhaal. Hoewel ik ook wel eens met een cbx 550f rond heb zitten toeren, dat ding stuurde alsof je bij de marine zat (slagschip!) en als je over een drempel ging kwam ie al aan de grond. Dan zit ik liever op m'n off road met ruime veerweg.
Omtrent het bos verneuken, als je de kleine kruip paadjes hebt krijg je amper de kans om zo veel gas te geven om wat kapot te rijden en mocht je dat wel doen dat zit je snel genoeg tegen een boom. En over het algemeen rijd ik vaak toch alleen maar georganiseerde ritten waar je een x bedrag voor betaald en dan wordt alles weer hersteld/schoongeveegd/enzovoorts na die tijd, tenminste hier wel wat anderen doen dat weet ik niet..
Maar nog niet alles is verloren hoor, intussen is hier wel een andere motor in opbouw/restauratie, een Laverda RGS 1000 (alleen is ie van m'n broer;) ):
Zoiets als dit, alleen dan niet de corsa uitvoering maar wel zwart.
hier ook een hornet , een cb600s, maar ik ben liever in de eifel/luxemburg dan op een circuit. Tja, smaken verschillen
Dit jaar al 4 weekenden in die contreien geweest, en blijft super !
De hornet is echter niet mijn favoriete fiets, dat zal de gsx-r750 zijn, momenteel.
Echter gezien hoe ik mijn motor gebruik, is de gsx-r750 te lastig en zal een volgende motor ook iets zijn als een triumph sprint st of een vfr1000, als die er ooit komt.
Dit jaar al 4 weekenden in die contreien geweest, en blijft super !
De hornet is echter niet mijn favoriete fiets, dat zal de gsx-r750 zijn, momenteel.
Echter gezien hoe ik mijn motor gebruik, is de gsx-r750 te lastig en zal een volgende motor ook iets zijn als een triumph sprint st of een vfr1000, als die er ooit komt.
die laverda is zeker een mooie fiets, zou er alleen die halve badkuip eraf slopen en er een mooie upside down voorvork inzetten.
waar staat corsa voor dan?
@ted de eifel is inderdaad een leuk stuurgebiedje heb daar ook al een paar keer gereden maar het is daar toch wel gevaarlijk, en dan ga ik liever op het circuit rijden, heb je in ieder geval meer kans dat je een crash overleeft.
paar keer gezien dat er flinke ongelukken waren gebeurd met motorrijders.
plus dat de polizei meer is gaan kontroleren.
waar staat corsa voor dan?
@ted de eifel is inderdaad een leuk stuurgebiedje heb daar ook al een paar keer gereden maar het is daar toch wel gevaarlijk, en dan ga ik liever op het circuit rijden, heb je in ieder geval meer kans dat je een crash overleeft.
paar keer gezien dat er flinke ongelukken waren gebeurd met motorrijders.
plus dat de polizei meer is gaan kontroleren.