Alles over vakanties op én met de fiets

11-steden tocht

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5882
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 jun 2011 22:09

wesley schreef:@ Diamond (of TheoV), kan je de antwoorden wellicht ook op het forum plaatsen? Is voor meerdere forumleden, waaronder mijzelf, ook wel interessant om te weten!
Zou ik kunnen doen echter het is een boodschap op persoonlijk vlak. ;)

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 11 jun 2011 22:37

wesley schreef:@ Diamond (of TheoV), kan je de antwoorden wellicht ook op het forum plaatsen? Is voor meerdere forumleden, waaronder mijzelf, ook wel interessant om te weten!

De weersvoorspelling voor maandag verandert helaas met het uur, hopelijk is het droog of hooguit een lokale bui..
Voor de mensen die de 11-steden tocht voor de 1e keer meedoen.
Parkeren buiten Bolsward je komt met de auto de stad niet in,het wordt aangegeven waar je kunt parkeren.
Soms max een half uur fietsen vd start ih centrum,zorg dat je op tijd bij de start bent de groepnr worden opgeroepen.
Bij de meeste stempelposten kan je de bidon's vullen met water,
Wens iedereen veel su6

gr :)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5882
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jun 2011 21:43

Vanochtend om 05:30 vertrokken richting Bolsward.
Lekker dichtbij kunnen parkeren en om 07:30 mochten we van start.
Het begon gelijk te regenen dus de regenjas kon aan.
Ik kon lekker ronddraaien en met een gangetje van 30/32 ging het prima.
Lekker van groepje naar groepje springen.
Na Dokkum tegen de wind in maar daar had ik ook weinig last van, de benen voelde goed.
Na de tussenstop in Bolsward kreeg ik toch last van vermoeidheid en heb ik een kilometer of twintig in een langzaam groepje gehangen.
Toen ik weer op krachten was ging ik weer mijn eigen gang en dat ging best lekker.
In Stavoren geheel onverwacht de familie Daimond opgepikt en gezellig met hun terug gefietst naar het eindpunt.
Al met al een leuke dag gehad alleen jammer van het weer.
De volgende keer doe ik hem wel in gezelschap want alleen is maar alleen.

Minpuntje van de dag was toch wel de twee mensen die ik heb zien liggen, eentje voorbij Dokkum en eentje voor Stavoren.
Bij die laatste zag het er heel slecht uit.

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 13 jun 2011 21:55

theov schreef:Vanochtend om 05:30 vertrokken richting Bolsward.
Lekker dichtbij kunnen parkeren en om 07:30 mochten we van start.
Het begon gelijk te regenen dus de regenjas kon aan.
Ik kon lekker ronddraaien en met een gangetje van 30/32 ging het prima.
Lekker van groepje naar groepje springen.
Na Dokkum tegen de wind in maar daar had ik ook weinig last van, de benen voelde goed.
Na de tussenstop in Bolsward kreeg ik toch last van vermoeidheid en heb ik een kilometer of twintig in een langzaam groepje gehangen.
Toen ik weer op krachten was ging ik weer mijn eigen gang en dat ging best lekker.
In Stavoren geheel onverwacht de familie Daimond opgepikt en gezellig met hun terug gefietst naar het eindpunt.
Al met al een leuke dag gehad alleen jammer van het weer.
De volgende keer doe ik hem wel in gezelschap want alleen is maar alleen.

Minpuntje van de dag was toch wel de twee mensen die ik heb zien liggen, eentje voorbij Dokkum en eentje voor Stavoren.
Bij die laatste zag het er heel slecht uit.
Ja dat was een zeer grote verrassing om jou daar net te moeten treffen :D maar volgens mij ben jij klaar met toertochten in Friesland :lol: :lol:
Vorig jaar de 11 meren tocht bijna verzopen vd regen en nu dit jaar de 11 stedentocht :shock: :shock:
Verder was het laatste stuk gezellig :) :)
gr vd fam diamond

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 13 jun 2011 22:56

temperatuur was goed, maar nattigheid verveeld snel.
zo te lezen hebben jullie een mooie dag gehad. de Rotterdammers zullen wel op weg naar huis zijn.
konden je schoonzonen je een beetje bijhouden Klaus?
Funny the way it is

Gebruikersavatar
margriet
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:36
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 14 jun 2011 09:22

In een eerder draadje over de 11-stedentocht schreef ik over mijn ouders. Met hun 72 jaar hebben ze de tocht gisteren weer volbracht. Mijn vader voor de 30ste keer! En mijn moeder is ook hard op weg naar de 30 keer. Ben beretrots en vooral ook dankbaar dat zij dit op hun leeftijd nog kunnen.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 14 jun 2011 10:21

Fantastische tocht gehad. Ik startte in groep 1 en heb de hele dag hard doorgereden. Ik had echt superbenen dus heb heel veel groepjes getrokken.
Ik vond de regen eigenlijk wel iets heroïsch hebben. Het was niet koud, dus die douchekop op je gezicht was eigenlijk best wel geestig.

Het laatste stukje vanaf Stavoren werden we beloond voor al die tegenwind met volle bak wind in de rug. Ben die 30km nauwelijks onder de 45km/u gegaan. Wel mooi dat op het eind alleen nog twee ouwe mannetjes (55 en 62 jaar) in mijn wiel zaten. De rest was al afgehaakt.

kltalsma
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 apr 2007 11:55
Locatie: Heerenveen

kltalsma 14 jun 2011 11:25

lavsson schreef:Fantastische tocht gehad. Ik startte in groep 1 en heb de hele dag hard doorgereden. Ik had echt superbenen dus heb heel veel groepjes getrokken.
Ik vond de regen eigenlijk wel iets heroïsch hebben. Het was niet koud, dus die douchekop op je gezicht was eigenlijk best wel geestig.

Het laatste stukje vanaf Stavoren werden we beloond voor al die tegenwind met volle bak wind in de rug. Ben die 30km nauwelijks onder de 45km/u
gegaan. Wel mooi dat op het eind alleen nog twee ouwe mannetjes (55 en 62 jaar) in mijn wiel zaten. De rest was al afgehaakt.
zoals ik ook al op een ander forum melde blijf ik erbij dat dit onverantwoord is. Er is geen enkele reden om zo hard te gaan rijden en trots te zijn op je hoge snelheden en gemiddelden. De 11steden rij je niet voor persoonlijke records maar voor het unieke evement dat dit is.

Het is al jammer genoeg dat op de startkaart (of de finish controlekaart) in dikgedrukt met uitroeptekens moet worden aangegeven dat het toch echt een toertocht is.

Heb veel hachelijke situaties meegemaakt die erger hadden kunnen aflopen omdat veel van deze "malloten" niet de rust hebben om te wachten en koste wat het kost de langzamere deelnemers voorbij moeten. Dat dit ook nog veelal voor bochten en stempelposten dient te gebeuren begrijp ik niets van.
En dan heb ik het nog niet over de gebruikers van de opzet/triathlon sturen, die moeten ze direct uit de toch halen. Je kan nooit op tijd bij je remmen.

Niet zeggende dat iedereen die harder fietst ook deze capriolen uithaalt.

Mijn tocht verliep afgezien van soms wat irritatie prima. SG14 (06:44) gestart en volledig op schema om 18.00 weer terug in Bolsward. Onderweg tussenstop gehad in Ferwert, kort in Leeuwarden, Bolsward en Oudemirdum. Fit terug aan de finish.
Voor wat betreft de zwaarte van de tocht, persoonlijk viel het me erg mee. gedurende de gehele dag wel regen gehad maar overall maar 1mm regen gevallen voorzover ik weet, ook windkracht 4 was te doen (dit is ook wel eens erger geweest).

Na afloop eindelijk melden bij de 10x balie, alhoewel het mijn 15de tocht was (kaart verloren, 1x illegaal op m'n 15de etc etc) Vanaf nu "hoef" ik van mezelf niet meer.

eelcoz

eelcoz 14 jun 2011 12:10

Een van de redenen dat ik de Elfstedentocht niet meer gereden heb dit jaar, is dat ik vorig jaar helemaal gek werd van al die passerende groepjes op smalle fietspaden. Sommigen snijden je ook nog even netjes af. Het parcours is gewoon niet geschikt voor veel mensen in combinatie met enorme verschillen in snelheid. Als iedereen rustig zou fietsen, of als er minder deelnemers zouden zijn, zou het een stuk beter gaan.

Op zich is het een mooie en gezellige tocht, maar voor mij veel te druk.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 14 jun 2011 16:28

kan iemand mij vertellen op welke site de foto's komen te staan? Ik heb alleen sportplaat kunnen onthouden maar ben onderweg veel meer fotograven tegengekomen onder andere in Oudemirdum

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 14 jun 2011 20:26

kool486 schreef:temperatuur was goed, maar nattigheid verveeld snel.
zo te lezen hebben jullie een mooie dag gehad. de Rotterdammers zullen wel op weg naar huis zijn.
konden je schoonzonen je een beetje bijhouden Klaus?
Hey Tjitse,
punt 1 van de ons bekende rotterdammers waren in geen velden of wegen te bekennen :shock: (maar ze hadden wel een geldig ekskuus :lol: ze hadden nog de jou welbekende MSR in de benen :) )
Wel onze alom bekende THEO V getroffen zie zijn verhaal :) Ik kon de fam Diamond tot voorbij Oudemirdum bij elkaar houden :oops: ,hierna schoonzoon Arend pas weer in Bolsward gezien :evil: ;) :) .
Op de zeedijk moest ik zoon+schoondochter coachen ;) maar kreeg de gang er weer in naar Starum :) , na het wonderdrankje genuttigd te hebben
kwam de boel weer op stoom en ging het met een rotgang naar Bolsward :D
Theo V was sneller in Bolsward met onze fam dan ie gedacht had :D :D

gr vd n............s :lol: :lol:
PS heb me ook zitten te ergeren aan die racemongolen :( volgende keer kunnen ze beter op zaterdag fietsen route is toch al uitgepijld :lol: ,kunnen ze dan hun gemidelden opschroeven :lol: ,ga hierover geen woorden aan vuil maken het is toch een gebed zonder end :x

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 14 jun 2011 20:40

resume: je hebt een mooie dag gehad.
Funny the way it is

Plaats reactie