Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke Continental buitenband.

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 14 jan 2012 22:11

Goede keuze, maar pas op met natte wegen. Op mijn winter iets heb ik ze niet zitten.

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 14 jan 2012 22:28

De band die erop zaten was een Vittoria Zaffiro Slick, heb nu in ieder geval iets profiel! Maar bedankt voor de waarschuwing! ;)

gene
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 16 jan 2012 00:01

RRon schreef:Zojuist mijn eerste GP4000 gemonteerd omdat er een snee in mijn band zat, ben benieuwd hoe hij bevalt!! Geen "S", want ik wilde een rode band hebben! :D
Deze gekleurde versies zouden de "black chili compound" missen en minder slijtvast zijn.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 16 jan 2012 08:31

plantagenet schreef:Ik stap weer af van de Continental GP4000S en wel om het lekrijden. Het is natuurlijk niet statistisch 'hard' te maken, maar ik heb met de GP4000S vaker lek gereden (per km afgelegde weg) dan met mijn vorige banden Vittoria Rubino Pro. Verder overigens een goede band qua wegligging, dat wel.
+1

Bij nat weer krijg je idd snel een lekke band met de 4000s. Bij droog weer zijn het super banden. Ik rijd daarom in de herfst en winter met Rubino's.
Nadeel bij de 4000s is dat er snel sneetjes in komen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jan 2012 10:39

Met een tuinslang rij je nog minder vaak lek. Ik heb zelf helemaal geen last van veel sneetjes. Deze winter slechts 1 keer lek gereden op 4000S.

Maar goed dit soort statistiek met n=1 heeft toch niet zoveel zin.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 16 jan 2012 10:58

amclassic-fan schreef:Met een tuinslang rij je nog minder vaak lek. Ik heb zelf helemaal geen last van veel sneetjes. Deze winter slechts 1 keer lek gereden op 4000S.

Maar goed dit soort statistiek met n=1 heeft toch niet zoveel zin.
Misschien ligt het er wel aan waar er gereden wordt. Ik rijd vaak door de duinen en op het fietspad liggen kleine steentjes van schelpenzand. Waarschijnlijk maken die deze kleine sneetjes.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 16 jan 2012 14:33

materialist schreef:
Ijzeren Briek schreef:Waarom de keuze enkel tot Continental beperken?


Doe een voorstel!
Met mijn vorige setje weinig lek gereden in ca 10.000km, waren Schwalbe Durano's...daarna GP4000s gehaald, evengoed prima band. Kijken of ik die ook tot de draad op kan rijden :lol:
Afbeelding
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 jan 2012 14:53

Ruim voor die tijd zijn ze zo vierkant dat je geen bocht meer normaal doorkomt ;) Ik vond het welletjes na ruim 5000km, niet verkeerd. Maar veel stugger dan GP4000S hoef ik m'n banden niet te hebben, ook niet in de winter. Tijd om te fietsen is te schaars om op tractorbanden rond te rijden. De Conti's vallen daar niet onder, evenmin als mijn andere banden (Pariba Revolution, Vittoria Evo CX, Vredestein Fortezza tricomp, Challenge Criterium), de Durano's wel. Maar ik doe ook geen woon-werkverkeer op de fiets o.i.d., alleen plezierritten.

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 16 jan 2012 16:29

Ze gingen lang mee die Durano's maar je hebt gelijk dat de Conti's veel lekkerder rijden!
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 16 jan 2012 20:19

lvgh schreef:Ruim voor die tijd zijn ze zo vierkant dat je geen bocht meer normaal doorkomt ;) Ik vond het welletjes na ruim 5000km, niet verkeerd. Maar veel stugger dan GP4000S hoef ik m'n banden niet te hebben, ook niet in de winter. Tijd om te fietsen is te schaars om op tractorbanden rond te rijden. De Conti's vallen daar niet onder, evenmin als mijn andere banden (Pariba Revolution, Vittoria Evo CX, Vredestein Fortezza tricomp, Challenge Criterium), de Durano's wel. Maar ik doe ook geen woon-werkverkeer op de fiets o.i.d., alleen plezierritten.
Ik zit met m'n huidige GP4000S ook op 5000km. Heb bij 4000km de voor en achterband omgewisseld, en nu zijn ze beide toch redelijk vierkant. Hier en daar ook wat kleine scheurtjes waar de antileklaag doorheen te zien is. Ik rijd ze nog even helemaal af en zet er nieuwe op zodra het wat warmer weer wordt.

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 16 jan 2012 20:59

De reden dt ik liever niet op GP4000S rijd bij nat weer is niet de angst voor lekrijden, maar het absolute gebrek aan remkracht. Een sle remt nog beter op ijs volgens mij. Vandaar dat mijn winterfiets winterbanden heeft. In het voorjaar komt de carbon racer weer tevoorschijn en daar gaat alleen meer GP4000S op ;-)

Plaats reactie