Welke Continental buitenband.
Deze gekleurde versies zouden de "black chili compound" missen en minder slijtvast zijn.RRon schreef:Zojuist mijn eerste GP4000 gemonteerd omdat er een snee in mijn band zat, ben benieuwd hoe hij bevalt!! Geen "S", want ik wilde een rode band hebben!
+1plantagenet schreef:Ik stap weer af van de Continental GP4000S en wel om het lekrijden. Het is natuurlijk niet statistisch 'hard' te maken, maar ik heb met de GP4000S vaker lek gereden (per km afgelegde weg) dan met mijn vorige banden Vittoria Rubino Pro. Verder overigens een goede band qua wegligging, dat wel.
Bij nat weer krijg je idd snel een lekke band met de 4000s. Bij droog weer zijn het super banden. Ik rijd daarom in de herfst en winter met Rubino's.
Nadeel bij de 4000s is dat er snel sneetjes in komen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Misschien ligt het er wel aan waar er gereden wordt. Ik rijd vaak door de duinen en op het fietspad liggen kleine steentjes van schelpenzand. Waarschijnlijk maken die deze kleine sneetjes.amclassic-fan schreef:Met een tuinslang rij je nog minder vaak lek. Ik heb zelf helemaal geen last van veel sneetjes. Deze winter slechts 1 keer lek gereden op 4000S.
Maar goed dit soort statistiek met n=1 heeft toch niet zoveel zin.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- timofietst
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
- Locatie: Hoogerheide
Met mijn vorige setje weinig lek gereden in ca 10.000km, waren Schwalbe Durano's...daarna GP4000s gehaald, evengoed prima band. Kijken of ik die ook tot de draad op kan rijdenmaterialist schreef:Ijzeren Briek schreef:Waarom de keuze enkel tot Continental beperken?
Doe een voorstel!
Ruim voor die tijd zijn ze zo vierkant dat je geen bocht meer normaal doorkomt Ik vond het welletjes na ruim 5000km, niet verkeerd. Maar veel stugger dan GP4000S hoef ik m'n banden niet te hebben, ook niet in de winter. Tijd om te fietsen is te schaars om op tractorbanden rond te rijden. De Conti's vallen daar niet onder, evenmin als mijn andere banden (Pariba Revolution, Vittoria Evo CX, Vredestein Fortezza tricomp, Challenge Criterium), de Durano's wel. Maar ik doe ook geen woon-werkverkeer op de fiets o.i.d., alleen plezierritten.
- timofietst
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
- Locatie: Hoogerheide
Ze gingen lang mee die Durano's maar je hebt gelijk dat de Conti's veel lekkerder rijden!
Ik zit met m'n huidige GP4000S ook op 5000km. Heb bij 4000km de voor en achterband omgewisseld, en nu zijn ze beide toch redelijk vierkant. Hier en daar ook wat kleine scheurtjes waar de antileklaag doorheen te zien is. Ik rijd ze nog even helemaal af en zet er nieuwe op zodra het wat warmer weer wordt.lvgh schreef:Ruim voor die tijd zijn ze zo vierkant dat je geen bocht meer normaal doorkomt Ik vond het welletjes na ruim 5000km, niet verkeerd. Maar veel stugger dan GP4000S hoef ik m'n banden niet te hebben, ook niet in de winter. Tijd om te fietsen is te schaars om op tractorbanden rond te rijden. De Conti's vallen daar niet onder, evenmin als mijn andere banden (Pariba Revolution, Vittoria Evo CX, Vredestein Fortezza tricomp, Challenge Criterium), de Durano's wel. Maar ik doe ook geen woon-werkverkeer op de fiets o.i.d., alleen plezierritten.
De reden dt ik liever niet op GP4000S rijd bij nat weer is niet de angst voor lekrijden, maar het absolute gebrek aan remkracht. Een sle remt nog beter op ijs volgens mij. Vandaar dat mijn winterfiets winterbanden heeft. In het voorjaar komt de carbon racer weer tevoorschijn en daar gaat alleen meer GP4000S op