Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Van de weg gereden

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 14 mar 2007 13:08

wat ik mij eigenlijk afvraag, als een automobilist schuld heeft aan de aanrijding krijgt hij dan ook een boete en zo ja hoeveel?
Verder schrik ik een beetje van al die fraude verhalen die hier de revue passeren, het lijkt wel alsof dat een nog grotere sport is voor enkelen dan het fietsen zelf, je zou haast denken dat ze er blij van worden als ze een ongeluk krijgen!

delirium
Forum-lid

delirium 14 mar 2007 14:27

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 14 Maart 2007

Verder schrik ik een beetje van al die fraude verhalen die hier de revue passeren, het lijkt wel alsof dat een nog grotere sport is voor enkelen dan het fietsen zelf, je zou haast denken dat ze er blij van worden als ze een ongeluk krijgen!

'k Heb nog nooit iets voorgehad, en dat wens ik zo te houden ook. Maar als ge door iemand anders zijn schuld een ongeluk hebt, waarbij dat uw fiets kapot is. Dan is het maar terecht dat ge nieuw materiaal krijgt. En om het ongeluk an sich te compenseren mag dat gerust een ietsje meer zijn ja, dan maakt het misschien toch een beetje goed.
Gisteren 100 kilometer gereden(woon-werk), en driemaal bijna van het fietspad gemaaid door automobilisten die alleen andere auto's in het oog houden. Er wordt door het merendeel der chauffeurs gewoon nulkommaniks rekening gehouden met fietsers. Al die stress die ge steeds moet doorstaan mag in geval van effectieve aanrijding wel gecompenseerd worden volgens mij. Om maar te zwijgen van de weken, maanden dat ge moet wachten op uw geld en dat ge zelf een nieuwe fiets moet gaan voorschieten... Dan is een beter wielsetje gewoon interest!Degene die het ongeluk veroorzaakt heeft, die zijn verzekering zal dan stijgen, moeten ze maar beter uitkijken.

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 14 mar 2007 14:52

en zo bestaan er nog wel 300.000 kutsmoezen om frauderen goed te praten!

meeuh
Forum-lid

meeuh 14 mar 2007 15:30

Eerlijk? Ik zou ook gefraudeerd hebben bij m'n ongeval. Alleen was de blauwe brigade erbij betrokken... Frauderen was dus niet bepaald aan de orde. Of het natuurlijk goed te praten is. Eigenlijk niet nee...Het is wel lullig dat zoiets moet tegenkomen color=#c80303Roeltrentino.

delirium
Forum-lid

delirium 14 mar 2007 16:23

ga maar met een bijeengeplooide fiets naar een kenner, en vraag hem wat die fiets onineengeplooid waard zou zijn. Tweedehandsprijs dus, cataloguswaarde als bij auto's. Ge zult wel vloeken als ge voor een belachelijk bedrag op zoek moogt naar een evenwaardige tweedehandsfiets. Zeker als ge altijd zuinig bent geweest op uw eigen velo die ge na jaren sparen eindelijk vol trots hebt aangekocht.
men ballen ja, als iemand geen oog heeft voor fietsers en mij van de baan maait, kan ie een dikke fiets terugbetalen.kutsmoes of niet.

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 15 mar 2007 16:03

Als jullie opletten dan gaat het mij er om dat je er niet beter van wordt. Natuurlijk dien je je schade vergoed te krijgen, vind het alleen niet nodig om ipv een wielset van 200 euro te zeggen dat je er één van 800 euro naar de bliksem hebt.

beukje
Forum-lid

beukje 15 mar 2007 23:13

Als je fiets Total Loss is zal een schade expert de dagwaarde van je fiets vergoeden. Maar wat is de dagwaarde van een racefiets? Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn zullen tijdig vervangen worden. Een racefiets van 4 jaar oud bestaat voor 50 % uit onderdelen die al vervangen zijn zoals wielen, cassette, stuur, zadel en wellicht al de hele groepset. Dat zie je nooit terug in de schadevergoeding. Dus moet je de schade aan je fiets een beetje oppimpen om toch nog een reele vergoeding te krijgen.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

roeltrentino
Forum-lid

roeltrentino 21 mar 2007 13:07

Ben nog altijd aan het wachten op de schade expert en dan vooral op de vergoeding... Wordt wel een beetje wanhopig vooral nu het weer beter gaat worden, wie weet hoe lang het nog allemaal gaat duren en moet ook nog altijd een nieuwe bestellen.  Ik trap de noodzakelijke kilometers voorlopig maar even weg op de mtb en mijn oude peloton... Als de Challenge en de andere evenementen maar niet in de problemen komen...                       Vrolijk ben ik in ieder geval niet.
Ciao

Plaats reactie