Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Racewiel-testers gezocht!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 jan 2011 13:02

Nou binnen 5 minuten is een wiel te testen hoor twee keer hard een bocht door, hard optrekken,remmen en je krijgt een redelijk beeld.

Natuurlijk heb je langer nodig om alle kleine verschillen te voelen, maar in welke test gebeurt dat wel? Dan moet je in de alpen gaan testen eerst afdaling en klim.

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 23 jan 2011 15:38

Sharkman 1 schreef:Lijkt me eer redelijk zinloze test. Met allemaal andere fietsen, remblokken en veel te weinig tijd kun met de beste wil van de wereld geen objectieve test kopen. Soms vraag ik me af of het niet handig is om een goede test van het franse zusterblad (dacht ik) over te kopen en een aantal bezitters van geteste wielen om hun mening/ervaringen te vragen.

Om te stellen dat het een zinloze test is vind ik wat overdreven maar toch ben ik het met de strekking wel eens. Met zo weinig tijd kan je niet fatsoenlijk testen.
Bij het idee om bezitters van deze wielen naar hun ervaringen te vragen sluit ik me zelfs helemaal bij aan. Dan kan je ook iets gaan zeggen over hoe een wiel zich na bijvoorbeeld 20000 km houd.

Verder vind ik het ook jammer dat campa rijders uitgesloten zijn, Zonda's hoor je eigenlijk gewoon met een campa body te testen. Maar goed Apeldoorn ligt voor mij ook beslist niet naast de deur en om voor een uurtje fietsen naar de andere kant van het land te rijden.......

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 jan 2011 15:58

fromberg schreef:Op een forum als dit staan veel lui aan de wal maar dat is ook weer de lol van zo'n forum als dit. Veel meningen, wat minder feiten. 'k zou zeggen superrose, kom erbij staan. (haha)

Nou ik vind het gewoon jammer, het is gewoon hartstikke leuk dat wij op deze manier erbij betrokken kunnne worden, lekker wielen testen, gaaf toch! En dan allemaal piep en jammer reacties.. dat is get gegeven paar niet in de bek kijken maar het beest een linkse recht in zijn harses verkopen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

eelcoz

eelcoz 23 jan 2011 16:00

superrose schreef:
fromberg schreef:Op een forum als dit staan veel lui aan de wal maar dat is ook weer de lol van zo'n forum als dit. Veel meningen, wat minder feiten. 'k zou zeggen superrose, kom erbij staan. (haha)

Nou ik vind het gewoon jammer, het is gewoon hartstikke leuk dat wij op deze manier erbij betrokken kunnne worden, lekker wielen testen, gaaf toch! En dan allemaal piep en jammer reacties.. dat is get gegeven paar niet in de bek kijken maar het beest een linkse recht in zijn harses verkopen.

Dus er mag geen kritiek geleverd worden? Alles moet altijd maar ge-wel-dig zijn. Misschien dat er hier sommige mensen zijn die niet gelijk denken aan wat ze er zelf mee opschieten (leuk een midddagje wielen testen), maar wat de betrouwbaarheid is van de resultaten die de tests opleveren. Dat is een hele andere invalshoek.

fromberg
Forum-lid

fromberg 23 jan 2011 16:21

Het is zeker leuk en een goed initiatief van 'fiets' alleen bij de betrouwbaarheid van de testgegeven zet ik m'n vraagtekens. Noem het dan geen test maar een middagje lekker fietsen met elkaar en wissel dan ervaringen uit. Laboratoriumtest zeggen mij meer over sterkte e.d. dan effe een stukje rijden want dat is zo subjectief als maar zijn kan en ik ben de eerste in rij om dat toe te geven...(Leve de Shimano RS-80)
Sensa cyclecross

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 23 jan 2011 17:23

Als ik de startpost goed interpreteer test FIETS de wielen zelf en mogen de lezers tijdens een testmiddag ook hun mening geven door er mee te gaan rijden. Volgens mij betekent dit dat de lezerstest een aanvulling is op de test van FIETS. De betrouwbaarheid van de testresultaten kun je om die reden dus helemaal niet in twijfel trekken.

Overigens lijkt het me juist interessant om te lezen in hoeverre de lezerservaringen afwijken van de testresultaten van FIETS.
Afbeelding

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 jan 2011 18:08

Ja hartstikke leuk om te horen wat gewone stervelingen van die wielen vinden, of ze het merken enzo.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 23 jan 2011 21:04

Ik heb zelf al meegedaan aan zulk een test (met fietsen). Ik vind dit ook 'hartstikke gaaf' dus, begrijp me niet verkeerd.
Maar net omdat ik de meerwaarde zie van een test met medewerking van de lezers (al is het maar om het doelpubliek bij het blad te betrekken), probeer ik ook verbeterpunten aan te brengen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 jan 2011 00:50

Hoi,

Heeft zo'n test echt wat te betekenen dan?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 jan 2011 01:06

De wa verzekering is natuurlijk omdat een echt eerlijke test alleen een bilnd-test kan zijn en ja dan wordt het gevaarlijk.

Desalniettmin voor alle critici ik zou zelf niet weten hoe je een wieltest anders zou moeten doen met een beperkt budget en beperkte tijd. Ik ga er dan van uit dat dit gedeelte van de test alleen is om "eerste indrukken" van rijders op te schrijven en dat er nog wat labo data aan wordt toegevoegd zo als gewicht, stijfheid en bouwkwaliteit.

Gelukkig kan ik niet me doen want ik ik heb mezelf gedwongen dat weekend te vertoeven op de skihellingen van Whistler.
Afbeelding

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 24 jan 2011 08:46

fdegrove schreef:Hoi,

Heeft zo'n test echt wat te betekenen dan?

Ciao, ;)

Voor wie wielen graag koopt op basis van wat andere mensen erover zeggen: ja.
We zijn dan wel zoveel 1000-den jaren ge-evolueerd en de wetenschap is dat ook, toch heeft de mens dat vaak niet door (of kan hij het niet vatten), en grijpt hij vooral terug naar wat andere mensen rondom hem goed vinden (lees: ksyriums met een ;)).

Je kan het bekrompen vinden en het nodigt niet direct uit tot grote stappen voorwaarts, maar veilig is het meestal wel, en heel slecht is het meestal niet. :)
En voor zij die vinden dat de test niets zegt en/of er andere wielen beter zijn: een leven in onwetendheid is best aangenaam.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 24 jan 2011 18:34

Dit is toch gewoon een prima test? Een keer geen cijfertjes, metingen en andere technieken. Gewoon gebruikerservaringen van de allerdaagse man.

Geef ze 5 wielsets (waarvan ze het merk/type niet kennen, ofwel; blind) en vraag ze een top 5 te maken. Ik denk dat je tot verrassende resultaten kom, maar je zou toch verwachten dat er een nummer 1 en een nummer laatst uit komt.

Plaats reactie