toertochten Driebergse toerclub
Voor 4 euro kun je tegenwoordig grootaandeelhouder worden van een bank...
Maar allez, zoveel is dat bedrag nu ook weer niet - vooral voor mensen die de wegen rondom de heuvelrug nog niet zo goed kennen vormen de DTC tochten een leuke en goede kennismaking.
Maar allez, zoveel is dat bedrag nu ook weer niet - vooral voor mensen die de wegen rondom de heuvelrug nog niet zo goed kennen vormen de DTC tochten een leuke en goede kennismaking.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
1 maart
DTC Ontwakingsrit
Klokslag 8.00u staat fietsmaat Robert voor de deur.
Fiets en tas inladen in z'n busje en op naar Driebergen.
Onderweg worden we al regelmatig voorbij gereden door auto's vol fietsen, iets wat wij later bij (bijna) iedereen ook deden, maar dan op de fiets
Bij aankomst direct naar de kantine van de rugbyvereniging gelopen en voor € 4,50 p.p. ingeschreven.
Omkleden en daarna op t gemakkie opgestapt en rustig beginnen te peddelen.
Verbazingwekkend genoeg hebben we de eerste 12km helemaal niemand gezien.
Dus de kreet dat het laaiend druk is was direct ontkracht.
't Was koud met de start, maar al snel kwam de zon door en werd het genieten.
Zeker omdat je weer eens in een andere omgeving rijdt met de zonsopgang en verdrijving van mistflarden er dan altijd weer anders uitziet.
Wel merkte ik in t begin dat ik de 125km van gisteren nog niet helemaal had verteerd, want de beginhartslag lag zo'n 8 à 10 slagen hoger dan gisterenochtend.
Na zo'n kilometer 15 hoorde ik een voor mijn doen raar geluid: achteropkomende fietsers... een man of 15 kwamen ons met een redelijk snelheidsverschil voorbij, en ja dat laat je niet zomaar lopen, dus aangepikt.
Al gauw merkte we dat er maar een enkeling daarvan het kop/tempo-werk deden, en meldden wij ons ook vooraan om ons steentje bij te dragen.
Eenmaal aangekomen op de (lek)dijk ging de gang er goed in, de teller kwam niet meer onder de veertig en piekte zelfs tot over de vijftig.
Helaas hield een groot deel van de groep het toen voor gezien en liet zich afzakken.
Met de overgebleven gasten verder gereden waarbij we nog regelmatig een behoorlijk tempo haalden.
Op een gegeven moment zat ik nog maar samen met Robert en een ander gast; we keken elkaar eens aan, dit is niet echt top zo.
Laten we hier ff een plasje doen dan kunnen we daarna die andere lui weer proberen terug te pakken.
Zo gezegd, zo gedaan.
Voordat we stilstonden suisden zij alweer voorbij.
Met een lege blaas opgestapt en gaan werken aan het gat van zo'n 6à700mtr om dat dicht te rijden.
Ondertussen passeerden we, soms met grote snelheidverschillen, een aantal kleinere groepjes.
Na een paar kilometer haalden wij ze weer bij.
Maar dat bleek vergeefse moeite geweest, zij hadden geen trek meer om door te blijven rijden.
Toch nog even gezamelijk opgereden, maar al snel werden we het zat en gingen er samen vandoor.
Wel pikte er nog een wieltjesplakker aan, die op een enkele overname na niets toevoegde, zelfs geen gedag.
Terug langs één of ander kanaal kwam er een nieuwe derde man, en daar hadden we tenminste wel iets aan; met z'n drieen kop over kop terug naar Driebergen.
Een heerlijk ochtendje knallen; om ca. 9.15u gestart en om ca 12.00u weer binnen met 98,4km op de teller.
En wat organisatie betreft: TOP, er stond geen pijl verkeerd !
DTC Ontwakingsrit
Klokslag 8.00u staat fietsmaat Robert voor de deur.
Fiets en tas inladen in z'n busje en op naar Driebergen.
Onderweg worden we al regelmatig voorbij gereden door auto's vol fietsen, iets wat wij later bij (bijna) iedereen ook deden, maar dan op de fiets
Bij aankomst direct naar de kantine van de rugbyvereniging gelopen en voor € 4,50 p.p. ingeschreven.
Omkleden en daarna op t gemakkie opgestapt en rustig beginnen te peddelen.
Verbazingwekkend genoeg hebben we de eerste 12km helemaal niemand gezien.
Dus de kreet dat het laaiend druk is was direct ontkracht.
't Was koud met de start, maar al snel kwam de zon door en werd het genieten.
Zeker omdat je weer eens in een andere omgeving rijdt met de zonsopgang en verdrijving van mistflarden er dan altijd weer anders uitziet.
Wel merkte ik in t begin dat ik de 125km van gisteren nog niet helemaal had verteerd, want de beginhartslag lag zo'n 8 à 10 slagen hoger dan gisterenochtend.
Na zo'n kilometer 15 hoorde ik een voor mijn doen raar geluid: achteropkomende fietsers... een man of 15 kwamen ons met een redelijk snelheidsverschil voorbij, en ja dat laat je niet zomaar lopen, dus aangepikt.
Al gauw merkte we dat er maar een enkeling daarvan het kop/tempo-werk deden, en meldden wij ons ook vooraan om ons steentje bij te dragen.
Eenmaal aangekomen op de (lek)dijk ging de gang er goed in, de teller kwam niet meer onder de veertig en piekte zelfs tot over de vijftig.
Helaas hield een groot deel van de groep het toen voor gezien en liet zich afzakken.
Met de overgebleven gasten verder gereden waarbij we nog regelmatig een behoorlijk tempo haalden.
Op een gegeven moment zat ik nog maar samen met Robert en een ander gast; we keken elkaar eens aan, dit is niet echt top zo.
Laten we hier ff een plasje doen dan kunnen we daarna die andere lui weer proberen terug te pakken.
Zo gezegd, zo gedaan.
Voordat we stilstonden suisden zij alweer voorbij.
Met een lege blaas opgestapt en gaan werken aan het gat van zo'n 6à700mtr om dat dicht te rijden.
Ondertussen passeerden we, soms met grote snelheidverschillen, een aantal kleinere groepjes.
Na een paar kilometer haalden wij ze weer bij.
Maar dat bleek vergeefse moeite geweest, zij hadden geen trek meer om door te blijven rijden.
Toch nog even gezamelijk opgereden, maar al snel werden we het zat en gingen er samen vandoor.
Wel pikte er nog een wieltjesplakker aan, die op een enkele overname na niets toevoegde, zelfs geen gedag.
Terug langs één of ander kanaal kwam er een nieuwe derde man, en daar hadden we tenminste wel iets aan; met z'n drieen kop over kop terug naar Driebergen.
Een heerlijk ochtendje knallen; om ca. 9.15u gestart en om ca 12.00u weer binnen met 98,4km op de teller.
En wat organisatie betreft: TOP, er stond geen pijl verkeerd !
[quote="arjan916"]1 maart
DTC Ontwakingsrit
Klokslag 8.00u staat fietsmaat Robert voor de deur.
Fiets en tas inladen in z'n busje en op naar Driebergen.
Onderweg worden we al regelmatig voorbij gereden door auto's vol fietsen, iets wat wij later bij (bijna) iedereen ook deden, maar dan op de fiets
Bij aankomst direct naar de kantine van de rugbyvereniging gelopen en voor 4,50 p.p. ingeschreven.
Omkleden en daarna op t gemakkie opgestapt en rustig beginnen te peddelen.
Verbazingwekkend genoeg hebben we de eerste 12km helemaal niemand gezien.
Dus de kreet dat het laaiend druk is was direct ontkracht.
't Was koud met de start, maar al snel kwam de zon door en werd het genieten.
Zeker omdat je weer eens in een andere omgeving rijdt met de zonsopgang en verdrijving van mistflarden er dan altijd weer anders uitziet.
Wel merkte ik in t begin dat ik de 125km van gisteren nog niet helemaal had verteerd, want de beginhartslag lag zo'n 8 à 10 slagen hoger dan gisterenochtend.
Na zo'n kilometer 15 hoorde ik een voor mijn doen raar geluid: achteropkomende fietsers... een man of 15 kwamen ons met een redelijk snelheidsverschil voorbij, en ja dat laat je niet zomaar lopen, dus aangepikt.
Al gauw merkte we dat er maar een enkeling daarvan het kop/tempo-werk deden, en meldden wij ons ook vooraan om ons steentje bij te dragen.
Eenmaal aangekomen op de (lek)dijk ging de gang er goed in, de teller kwam niet meer onder de veertig en piekte zelfs tot over de vijftig.
Helaas hield een groot deel van de groep het toen voor gezien en liet zich afzakken.
Met de overgebleven gasten verder gereden waarbij we nog regelmatig een behoorlijk tempo haalden.
Op een gegeven moment zat ik nog maar samen met Robert en een ander gast; we keken elkaar eens aan, dit is niet echt top zo.
Laten we hier ff een plasje doen dan kunnen we daarna die andere lui weer proberen terug te pakken.
Zo gezegd, zo gedaan.
Voordat we stilstonden suisden zij alweer voorbij.
Met een lege blaas opgestapt en gaan werken aan het gat van zo'n 6à700mtr om dat dicht te rijden.
Ondertussen passeerden we, soms met grote snelheidverschillen, een aantal kleinere groepjes.
Na een paar kilometer haalden wij ze weer bij.
Maar dat bleek vergeefse moeite geweest, zij hadden geen trek meer om door te blijven rijden.
Toch nog even gezamelijk opgereden, maar al snel werden we het zat en gingen er samen vandoor.
Wel pikte er nog een wieltjesplakker aan, die op een enkele overname na niets toevoegde, zelfs geen gedag.
Terug langs één of ander kanaal kwam er een nieuwe derde man, en daar hadden we tenminste wel iets aan; met z'n drieen kop over kop terug naar Driebergen.
Een heerlijk ochtendje knallen; om ca. 9.15u gestart en om ca 12.00u weer binnen met 98,4km op de teller.
En wat organisatie betreft: TOP, er stond geen pijl verkeerd ![/quote]
Dit bedoel ik nou altijd maar weer die wedstrijdtermen kunnen jullie niet genieten! Altijd maar weer dat wedstrijdelement met zulke snelheden(lijkt me sterk) in de ogen van andere medeweggebruikers komt dit toch wel verkeerd over, ga lekker critirium`s rijden kan je lekker knallen zonder risico`s
DTC Ontwakingsrit
Klokslag 8.00u staat fietsmaat Robert voor de deur.
Fiets en tas inladen in z'n busje en op naar Driebergen.
Onderweg worden we al regelmatig voorbij gereden door auto's vol fietsen, iets wat wij later bij (bijna) iedereen ook deden, maar dan op de fiets
Bij aankomst direct naar de kantine van de rugbyvereniging gelopen en voor 4,50 p.p. ingeschreven.
Omkleden en daarna op t gemakkie opgestapt en rustig beginnen te peddelen.
Verbazingwekkend genoeg hebben we de eerste 12km helemaal niemand gezien.
Dus de kreet dat het laaiend druk is was direct ontkracht.
't Was koud met de start, maar al snel kwam de zon door en werd het genieten.
Zeker omdat je weer eens in een andere omgeving rijdt met de zonsopgang en verdrijving van mistflarden er dan altijd weer anders uitziet.
Wel merkte ik in t begin dat ik de 125km van gisteren nog niet helemaal had verteerd, want de beginhartslag lag zo'n 8 à 10 slagen hoger dan gisterenochtend.
Na zo'n kilometer 15 hoorde ik een voor mijn doen raar geluid: achteropkomende fietsers... een man of 15 kwamen ons met een redelijk snelheidsverschil voorbij, en ja dat laat je niet zomaar lopen, dus aangepikt.
Al gauw merkte we dat er maar een enkeling daarvan het kop/tempo-werk deden, en meldden wij ons ook vooraan om ons steentje bij te dragen.
Eenmaal aangekomen op de (lek)dijk ging de gang er goed in, de teller kwam niet meer onder de veertig en piekte zelfs tot over de vijftig.
Helaas hield een groot deel van de groep het toen voor gezien en liet zich afzakken.
Met de overgebleven gasten verder gereden waarbij we nog regelmatig een behoorlijk tempo haalden.
Op een gegeven moment zat ik nog maar samen met Robert en een ander gast; we keken elkaar eens aan, dit is niet echt top zo.
Laten we hier ff een plasje doen dan kunnen we daarna die andere lui weer proberen terug te pakken.
Zo gezegd, zo gedaan.
Voordat we stilstonden suisden zij alweer voorbij.
Met een lege blaas opgestapt en gaan werken aan het gat van zo'n 6à700mtr om dat dicht te rijden.
Ondertussen passeerden we, soms met grote snelheidverschillen, een aantal kleinere groepjes.
Na een paar kilometer haalden wij ze weer bij.
Maar dat bleek vergeefse moeite geweest, zij hadden geen trek meer om door te blijven rijden.
Toch nog even gezamelijk opgereden, maar al snel werden we het zat en gingen er samen vandoor.
Wel pikte er nog een wieltjesplakker aan, die op een enkele overname na niets toevoegde, zelfs geen gedag.
Terug langs één of ander kanaal kwam er een nieuwe derde man, en daar hadden we tenminste wel iets aan; met z'n drieen kop over kop terug naar Driebergen.
Een heerlijk ochtendje knallen; om ca. 9.15u gestart en om ca 12.00u weer binnen met 98,4km op de teller.
En wat organisatie betreft: TOP, er stond geen pijl verkeerd ![/quote]
Dit bedoel ik nou altijd maar weer die wedstrijdtermen kunnen jullie niet genieten! Altijd maar weer dat wedstrijdelement met zulke snelheden(lijkt me sterk) in de ogen van andere medeweggebruikers komt dit toch wel verkeerd over, ga lekker critirium`s rijden kan je lekker knallen zonder risico`s
Na redelijk wat kritiek in dit topic even mijn complimenten voor de DTC. De route was anders dan vorig jaar, ik vond het geslaagd. En inderdaa, de route was goed uitgepijld. Helaas zat na 43 km onze onteakingstocht erop. Op de lekdijk reden we in een redelijk grote groep. Bij een forse remactie kwam mijn fietsmaat in het nauw en ging hard onderuit. Gevolg: Een wond bij zijn wenkbrauw, een gekneusde duim, een flinke schaafwond op zijn rechterbeen, al zijn kleding kapot / beschadigd en zijn fiets ook flink toegetakeld. In een boerderijtje onderaan de dijk de wond zo goed mogelijk dicht gemaakt met pleisters en gaas en toen naar de huisartsenpost in Houten gefietst. Daar is de wond gelijmd.
Helaas dus voor ons een vroegtijdig einde aan deze fraaie dag.
Helaas dus voor ons een vroegtijdig einde aan deze fraaie dag.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
[quote="MM"]Dit bedoel ik nou altijd maar weer die wedstrijdtermen kunnen jullie niet genieten! Altijd maar weer dat wedstrijdelement met zulke snelheden(lijkt me sterk) in de ogen van andere medeweggebruikers komt dit toch wel verkeerd over, ga lekker critirium`s rijden kan je lekker knallen zonder risico`s[/quote]
heel seriues neem k je opmerking niet.
maar laat ik je dit zeggen:
ik had dezelfde geluiden al eerder gehoord, maar wat mij 100% meeviel, was juist het beschaafde gedrag van de 'snelle jongens' waarmee wij hadden opgereden; hardrijden alleen op de rustige stukken (over de dijken).
En rustig in de bebouwde kom.
Elkaar netjes waarschuwen (een roep of handgebaar) bij de enkele tegenligger.
Sowieso hebben wij weinig verkeer gezien, en dus was t in mijn ogen best verantwoord om daar ff gas te geven.
En degene die ik door rood heb zien rijden en ook in dorpjes hard reden, waren juist de 'middenmoot -ers'.
Wellicht ben je gewoon jalours dat jezelf de kracht / conditie niet hebt om door te rijden.
Is ook geen probleem, wij hebben genoten en ik hoop voor je, jij ook.
Overigens was het juist het tegengestelde van jou reactie mijn bedoeling; neerzetten dat wij op onze manier hebben genoten van een lekker ochtendje fietsen.
En dat gaan we zeker vaker doen van t jaar, ook op deze manier en bij cyclo's.
Jij ook veel plezier.
heel seriues neem k je opmerking niet.
maar laat ik je dit zeggen:
ik had dezelfde geluiden al eerder gehoord, maar wat mij 100% meeviel, was juist het beschaafde gedrag van de 'snelle jongens' waarmee wij hadden opgereden; hardrijden alleen op de rustige stukken (over de dijken).
En rustig in de bebouwde kom.
Elkaar netjes waarschuwen (een roep of handgebaar) bij de enkele tegenligger.
Sowieso hebben wij weinig verkeer gezien, en dus was t in mijn ogen best verantwoord om daar ff gas te geven.
En degene die ik door rood heb zien rijden en ook in dorpjes hard reden, waren juist de 'middenmoot -ers'.
Wellicht ben je gewoon jalours dat jezelf de kracht / conditie niet hebt om door te rijden.
Is ook geen probleem, wij hebben genoten en ik hoop voor je, jij ook.
Overigens was het juist het tegengestelde van jou reactie mijn bedoeling; neerzetten dat wij op onze manier hebben genoten van een lekker ochtendje fietsen.
En dat gaan we zeker vaker doen van t jaar, ook op deze manier en bij cyclo's.
Jij ook veel plezier.
[quote="arjan916"][quote="MM"]Dit bedoel ik nou altijd maar weer die wedstrijdtermen kunnen jullie niet genieten! Altijd maar weer dat wedstrijdelement met zulke snelheden(lijkt me sterk) in de ogen van andere medeweggebruikers komt dit toch wel verkeerd over, ga lekker critirium`s rijden kan je lekker knallen zonder risico`s[/quote]
heel seriues neem k je opmerking niet.
maar laat ik je dit zeggen:
ik had dezelfde geluiden al eerder gehoord, maar wat mij 100% meeviel, was juist het beschaafde gedrag van de 'snelle jongens' waarmee wij hadden opgereden; hardrijden alleen op de rustige stukken (over de dijken).
En rustig in de bebouwde kom.
Elkaar netjes waarschuwen (een roep of handgebaar) bij de enkele tegenligger.
Sowieso hebben wij weinig verkeer gezien, en dus was t in mijn ogen best verantwoord om daar ff gas te geven.
En degene die ik door rood heb zien rijden en ook in dorpjes hard reden, waren juist de 'middenmoot -ers'.
Wellicht ben je gewoon jalours dat jezelf de kracht / conditie niet hebt om door te rijden.
Is ook geen probleem, wij hebben genoten en ik hoop voor je, jij ook.
Overigens was het juist het tegengestelde van jou reactie mijn bedoeling; neerzetten dat wij op onze manier hebben genoten van een lekker ochtendje fietsen.
En dat gaan we zeker vaker doen van t jaar, ook op deze manier en bij cyclo's.
Jij ook veel plezier.[/quote]
Ik heb geen behoefte om mijzelf te bewijzen daar ik weet dat ik je toch zoek rij, maar daar gaat het hier niet om ik rij nooit met Dtc tochten.
Zag er wel WEER een paar door rood rijden in Driebergen!!!!!!
heel seriues neem k je opmerking niet.
maar laat ik je dit zeggen:
ik had dezelfde geluiden al eerder gehoord, maar wat mij 100% meeviel, was juist het beschaafde gedrag van de 'snelle jongens' waarmee wij hadden opgereden; hardrijden alleen op de rustige stukken (over de dijken).
En rustig in de bebouwde kom.
Elkaar netjes waarschuwen (een roep of handgebaar) bij de enkele tegenligger.
Sowieso hebben wij weinig verkeer gezien, en dus was t in mijn ogen best verantwoord om daar ff gas te geven.
En degene die ik door rood heb zien rijden en ook in dorpjes hard reden, waren juist de 'middenmoot -ers'.
Wellicht ben je gewoon jalours dat jezelf de kracht / conditie niet hebt om door te rijden.
Is ook geen probleem, wij hebben genoten en ik hoop voor je, jij ook.
Overigens was het juist het tegengestelde van jou reactie mijn bedoeling; neerzetten dat wij op onze manier hebben genoten van een lekker ochtendje fietsen.
En dat gaan we zeker vaker doen van t jaar, ook op deze manier en bij cyclo's.
Jij ook veel plezier.[/quote]
Ik heb geen behoefte om mijzelf te bewijzen daar ik weet dat ik je toch zoek rij, maar daar gaat het hier niet om ik rij nooit met Dtc tochten.
Zag er wel WEER een paar door rood rijden in Driebergen!!!!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
als ik hier iets positiefs aan mag toevoegen: ik vond het een mooi tochtje gisteren. zonnetje, weinig wind, mooie route en na 100km een gemiddelde van iets boven de 30 op de teller. Om kort te gaan: het was een heerlijk ochtendje fietsen.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
-
- Forum-lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04
Ik heb gisteren ook de tocht van DTC gereden en het was inderdaad een prima tocht om mee te beginnen.
Geen enkele keer verkeerd gefietst en ik zat ook rond de 30 gemiddeld.
Bij de stempelpost (cafe) was het ook gezellig druk!! Mooie fietsen bekeken en hier en daar een praatje gemaakt.
Geen enkele keer verkeerd gefietst en ik zat ook rond de 30 gemiddeld.
Bij de stempelpost (cafe) was het ook gezellig druk!! Mooie fietsen bekeken en hier en daar een praatje gemaakt.
erg leuke tocht, lekker druk qua deelnemers en super weer voor de tijd van het jaar.
ik heb de route op gpsies gezet, voor wie hem nog eens wil bekijken/rijden
http://gpsies.com/map.do?fileId=vctzaxefaptkcjxk
leuke verrassing van dtc dat het een hele andere tocht was dan de afgelopen jaren, heeft dtc nog meer voor ons in petto dit jaar?
ik heb de route op gpsies gezet, voor wie hem nog eens wil bekijken/rijden
http://gpsies.com/map.do?fileId=vctzaxefaptkcjxk
leuke verrassing van dtc dat het een hele andere tocht was dan de afgelopen jaren, heeft dtc nog meer voor ons in petto dit jaar?
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
[quote="vip32"]
leuke verrassing van dtc dat het een hele andere tocht was dan de afgelopen jaren, heeft dtc nog meer voor ons in petto dit jaar? [/quote]
misschien leest DTC wel mee op dit forum??
leuke verrassing van dtc dat het een hele andere tocht was dan de afgelopen jaren, heeft dtc nog meer voor ons in petto dit jaar? [/quote]
misschien leest DTC wel mee op dit forum??
[quote="SuperGrover1"]
misschien leest DTC wel mee op dit forum??
[/quote]
k hoop het, want:
Gisteren het 2e ritje van dit jaar gereden en daar was ik (voor het eerst) minder goed over te spreken.
Aangekomen met ons groepje (6 man) in Barneveld zagen we bij een kruising al een redelijke groep stilstaan bij een kruising.
Druk aan 't gebaren, bellen en politie/omstanders vragen; waar moeten we heen?
We hadden al even geen pijlen gezien, maar dat hoeft geen probleem te zijn, want zonder pijl is rechtdoor.
Maar het duurde nu wel erg lang.
Resumé na tien minuten, pijlen waren verdwenen.
Teruggereden en opnieuw goed opletten, maar helaas vergeefse moeite; geen pijl gemist en te bekennen.
Aan de hand van de beschrijving maar een gokje gewaagd en een route gekozen.
Maar ook hier geen pijlen te vinden.
Aangezien wij niet bekend zijn in die omgeving (en de telefoon met sat-nav in de auto lag) hebben we na verloop van tijd wat voorbijgangers gepolst over de route.
En ja, we zagen weer pijlen en kwamen weer DTC-rijders tegen.
Helaas voor ons bleek dat we op het 135 parcours ipv 100 terecht gekomen waren.
Navraag bij één van de controleposten leverde de bevestiging hiervan op.
Plus de extra 15 'bonus'kilometers, maakte dat we bij terugkomst 150km hadden getrapt.
[quote="SuperGrover1"]
misschien leest DTC wel mee op dit forum??
[/quote]
Suggesties:
1 - de pijltjes/route 's ochtendsvroeg checken ipv de avond ervoor; voorkomt fouten door baldadige uitgaans jeugd die pijlen weghaalt / omdraait.
2 - laat de route niet omdraaien bij een checkpunt: dus niet een controlepost plaatsen net na een kruising, zodat je na controle pas ziet dat je bij de gepasseerde kruising moest afslaan.
Wij hechten geen waarde aan een volle stempelkaart/herinnering, dus stempelen we niet. Dan verwacht je niet dat je na een controlepost achterom moet kijken of je toevallig terug moest ipv de logische weg rechtdoor.
Overigens, is het voor mij pas de eerste keer dat we wat 'probleempjes' hebben met de routes van DTC, dus zie ik het als een pechgevalletje, kan gebeuren en volgende keer beter.
En zeker geen verwijt; later van t jaar zijn we van plan om terug te komen voor een herkansing.
misschien leest DTC wel mee op dit forum??
[/quote]
k hoop het, want:
Gisteren het 2e ritje van dit jaar gereden en daar was ik (voor het eerst) minder goed over te spreken.
Aangekomen met ons groepje (6 man) in Barneveld zagen we bij een kruising al een redelijke groep stilstaan bij een kruising.
Druk aan 't gebaren, bellen en politie/omstanders vragen; waar moeten we heen?
We hadden al even geen pijlen gezien, maar dat hoeft geen probleem te zijn, want zonder pijl is rechtdoor.
Maar het duurde nu wel erg lang.
Resumé na tien minuten, pijlen waren verdwenen.
Teruggereden en opnieuw goed opletten, maar helaas vergeefse moeite; geen pijl gemist en te bekennen.
Aan de hand van de beschrijving maar een gokje gewaagd en een route gekozen.
Maar ook hier geen pijlen te vinden.
Aangezien wij niet bekend zijn in die omgeving (en de telefoon met sat-nav in de auto lag) hebben we na verloop van tijd wat voorbijgangers gepolst over de route.
En ja, we zagen weer pijlen en kwamen weer DTC-rijders tegen.
Helaas voor ons bleek dat we op het 135 parcours ipv 100 terecht gekomen waren.
Navraag bij één van de controleposten leverde de bevestiging hiervan op.
Plus de extra 15 'bonus'kilometers, maakte dat we bij terugkomst 150km hadden getrapt.
[quote="SuperGrover1"]
misschien leest DTC wel mee op dit forum??
[/quote]
Suggesties:
1 - de pijltjes/route 's ochtendsvroeg checken ipv de avond ervoor; voorkomt fouten door baldadige uitgaans jeugd die pijlen weghaalt / omdraait.
2 - laat de route niet omdraaien bij een checkpunt: dus niet een controlepost plaatsen net na een kruising, zodat je na controle pas ziet dat je bij de gepasseerde kruising moest afslaan.
Wij hechten geen waarde aan een volle stempelkaart/herinnering, dus stempelen we niet. Dan verwacht je niet dat je na een controlepost achterom moet kijken of je toevallig terug moest ipv de logische weg rechtdoor.
Overigens, is het voor mij pas de eerste keer dat we wat 'probleempjes' hebben met de routes van DTC, dus zie ik het als een pechgevalletje, kan gebeuren en volgende keer beter.
En zeker geen verwijt; later van t jaar zijn we van plan om terug te komen voor een herkansing.