Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hulp aanschaf racefiets gevraagd

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 01 mar 2007 23:46

 
Die Cube ziet er goed uit, en zeker de wielen met DT spaken en een keuze tussen Mavic of rigida velgen. En ook nog een mooie aanbiedingsprijs die bij je budget past.
En de maat 60 C-T is (Hart bracket daar waar de trapas inzit) Hart bovenbuis
En bovenkant zitbuis dat is dus een 58 want C-C = Hart bracket - Hartbovenbuis, de enen fabrikant rekent C-T en de andere weer C-C
 

aukiebaukie
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 sep 2004 02:57

aukiebaukie 01 mar 2007 23:47

Misschien is dit ongepast (ben niet helemaal op de hoogte van de etiquete op dit forum) maar ik zit erover te denken om mijn eigen fiets te verkopen. Het is een Radon Boa LTD in de maat 57 c-c / 60 c-t. Ik ben zelf 1.85m met binnenbeenlengte 88 cm. Naar mijn mening zou deze maat voor jou geschikt kunnen zijn maar dat merk je pas als je daadwerkelijk op de fiets zit.
Radon komt uit dezelfde fabriek als Cube en deze fiets is afgemonteerd met de complete Shimano Ultegra groep inclusief de naven en 3*9 versnellingen. Pedalen zitten er niet bij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er 1 keer mee ben gevallen waarna hij helemaal is nagelopen (inclusief onderhoudsbeurt) bij Lohman in Amsterdam (bon aanwezig). Enige wat je er van ziet is wat krasjes op de achterderieur maar hij schakelt 100. Proefrijden kan altijd en mijn vaste prijs zal 600 euro zijn.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 mar 2007 00:05

naar wat ik zie is die cube 56cm center trapas-center bovenbuis, en 57cm center zitbuis tot center balhoofdbuis. Voor jouw lengte lijkt me dat heel geschikt, maar alles hangt af van hoe 'diep' je wilt zitten. Ga er niet van uit dat ik een expert ben op vlak van maten, ik ben zelf nog altijd aan het bijsturen wat nu mijn ideale zit is.
je binnenbeenlengte lijkt mij wel zeer klein voor iemand van 1.88m... Goed gemeten?
een goede link om wat richting te geven ivm met maten is:
http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm
Verder kan ik je aanraden je oude fiets op te meten, dus kadermaten, hoeveel je zadelpen uitsteekt, lengte en hoogte van de stuurpen etc... Via een forum is het haast onmogelijk om iemand zijn goede maat te bepalen.

Om het zeker te weten van die cube, bel ze op, en vraag hem voor dit weekend aan de kant te houden. Dan naar Vlaardingen gaan en een testritje maken!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 02 mar 2007 11:42

Die Cube fiets ziet er gelikt uit. Triple, Tiagra, goede wielen(belangrijk!),  zeker een goede koop voor dat geld. Persoonlijk hou ik niet zo van de saaie kleurstelling, maar he, 549 euro!
Gezien je relatief lange bovenlijf moet je niet een te kleine fiets hebben omdat je dan te ver over je stuur leunt. Ik kan je wel aanraden om even naar Vlaardingen te rijden (weet niet waar je woont). Niet alleen blind staren op de prijs.
Die tweedehands fiets van auke is leuk maar naar mijn bescheiden mening veel te duur: 400 euro lijkt me een betere prijs voor een oudere fiets waarmee gevallen is.
Edit: ik zou niet te lang wachten,dit soort aanbiedingen zijn zo weg!

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 02 mar 2007 21:27

Mensen,
 
bedankt allemaal voor jullie tips en hulp. Ik woon zelf in het Westland, een kwartiertje rijden dus van Vlaardingen. Had geinformeerd en de fiets stond er nog. Ik heb me laten informeren, gezegd voor wat voor een doeleinden ik de fiets wil gebruiken en heb proefgezeten.
Daarna heb ik de fiets gekocht en hij wordt nu afgemeten en ik kan hem volgende week af komen halen.Ik heb de fiets, een fietscomputer en standaardpedalen voor een totaalprijs van 560 euro. Normale pedalen omdat ik nog schoenen moet kopen en ik ergens anders een bon van heb en daar schoenen ga halen, daarna ga ik pedalen kopen. Deze haal ik dan bij bike2build omdat ik vind dat ze me daar goed geholpen hebben.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 02 mar 2007 22:33

 
  Gefeliciteerd Man met je nieuwe fiets, en veel fietsplezier toegewenst

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 02 mar 2007 22:44

Bedankt voor de felicitaties.
Nou ben ik alleen vergeten te vragen of ik kan kiezen bij de velgen. Nouja ik zie wel wat het wordt.
Ben er in ieder geval blij mee, ga nu nog maar eens op internet op zoek naar wat meer info over de cube.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 03 mar 2007 18:31

Gefeliciteerd Rick. Goede keuze. Enne... veel veilige kilometers plezier gewenst!!!
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 03 mar 2007 20:17

Proficiat met je aankoop!! Mooie fiets voor dat geld en toch prima zoals het forum kan werken. Korte en daadkrachtige tips met een goed eindresultaat.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

manta
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:35

manta 04 mar 2007 10:00

Ik heb deze fiets een dag of 10 geleden ook gekocht en hij bevalt prima heb inmiddels ca 350 km mee gefietst.ik heb alleen de wielen laten vervangen door de shimano WH R 550 Black wielen ziet er gelikt uit meerprijs was 100 euro groeten Robert

kokkie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 jul 2004 23:44

kokkie 04 mar 2007 13:27

Ik kan niet wachten tot ze hem hebben afgemonteerd en dat ze me bellen dat ik hem kan komen ophalen!!

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 04 mar 2007 16:45

Quoten: Origineel geplaatst door manta op 04 Maart 2007

Ik heb deze fiets een dag of 10 geleden ook gekocht en hij bevalt prima heb inmiddels ca 350 km mee gefietst.ik heb alleen de wielen laten vervangen door de shimano WH R 550 Black wielen ziet er gelikt uit meerprijs was 100 euro groeten Robert

Had jij Mavic cxp en heb je die laten vervangen door WH-R550? Typisch. Ze zien er misschien niet spectaclulair uit, maar de Mavics lijken me kwalitatief toch een stuk beter.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

Plaats reactie