Alles over vakanties op én met de fiets

Mooie ritten rond alpe d’huez?

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 31 mei 2007 11:25

Vergeet Oulles niet! weg naar col d'ornon, rechtsaf: steil, mooi en rustig!

gulquak
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2005 17:37

gulquak 01 jun 2007 01:07

Buzz,
Ik heb een vraag, ik zie je profielen van je tochten. Graag zou ik per email in contact met jou willen komen i.v.m. enige vragen over je profielen.
Kun je d.m.v. mijn site www.hardfietsen.nl contact met mij opnemen.
Alvast bedankt,
Xavier
--
Mijn profiel op hardfietsen.nl : http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... ebruiker=3" onclick="window.open(this.href);return false;

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 01 jun 2007 10:41

Mooi topic! Ik zit ook in die buur top vakantie, sommige klimmen was ik zelf echt niet tegengekomen!

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 01 jun 2007 12:40

Vorig jaar heb ik een mooie route gereden. Vond ik zelf.
Ik fietste eigenlijk maar een eind raak maar het kwam hierop neer:
Vanaf Oz Station (waar ik in n Chalet zat) naar beneden. Afslag naar rechts de Glandon omhoog (hier mn vader achter gelaten die zich niet lekker voelde). De Glandon afdalen. Vervolgens een poging gedaan om de Croix de Fer omhoog te rijden, maar die was afgesloten (werkzaamheden ofzo) dus weer terug. Op gegeven moment zag ik 'Col du Mollard' staan. Dus heb ik die omhoog gereden. Echt een prachtige klim, heerlijk rustig, door bos-achtige gebied. Geen hond tegen gekomen :D. Bovenaan kom je ook door een heel leuk dorpje/stadje. What comes up, must go down dus afdalen geblazen. Toen ben ik weer bij de Croix de Fer gekomen (alleen nu van de andere kant). Die beklommen en vervolgens de Glandon/Croix de Fer naar beneden en ik stond weer bij Oz station. En dan die nog omhoog (viel zwaar  )
Het is een vage beschrijving, maar ja, ik fietste ook maar een eind raak eigenlijk. Het was in elk geval een mooie dag.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 01 jun 2007 12:51

Ik krijg zin aan de alpen zeg! Ik ga al die leuke tochtjes die hier staan maar eens uitproberen. Van de 'traditionele' beklimmingen ga ik dan alleen de Alp d'Huez en de Marmotte/Marmotton doen. Rest van de week kan ik dus mooi vullen met al die andere prachtige tochtjes!
Wellicht dat iemand het leuk vind om een site te bouwen om een verzameling van fietstroutes rondom Alp d'Hueze aan te leggen. Met bijbehorende hoogteprofielen, verslagen en foto's. Ik denk dat veel fietsers hier wat aan zullen hebben!

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 01 jun 2007 13:15

Ik krijg er ook enorm zin in, moet helaas nog wachten tot de eerste week van September(1/tm9)
Het gaat wel een lekker pittig weekje worden...o.a. Alpe d huez, Col d ornon,Sarenne, Marmotton..
 
Sensa

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 01 jun 2007 15:36

Quote: Origineel geplaatst door gulquak op 31 Mei 2007
Buzz, Ik heb een vraag, ik zie je profielen van je tochten. Graag zou ik per email in contact met jou willen komen i.v.m. enige vragen over je profielen.Kun je d.m.v. mijn site www.hardfietsen.nl contact met mij opnemen.Alvast bedankt,Xavier
Is goed, Xavier. Maar dan zal je me alleen nog even moeten vertellen waar je je e-mailadres verstopt hebt. Kon 'm zo gauw niet vinden...

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 01 jun 2007 15:45

iemand suggereerde om een site te starten, maar hij bestaat al: www.grenoblecycling.com
Morgen deze tijd ben ik er al! Witte thompson fiets, traag maar gestaag, basis Rochetaillee.

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 01 jun 2007 15:46

sorry mensen, tip voor site was al gepost.

gulquak
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2005 17:37

gulquak 02 jun 2007 01:14

Buzz,
mijn email is info@hardfietsen.nl .
Ik heb wat vragen over de informatie die je hier gepost hebt.
Alvast bedankt,
Xavier
--
Mijn profiel op hardfietsen.nl : http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... ebruiker=3" onclick="window.open(this.href);return false;

wielrene
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2007 20:15

wielrene 02 jun 2007 10:30

Weet iemand of het een geasfalteerde weg is vanaf le freney d'oisans (vlakbij le bourg d'oisans) - mizoën le freney - besse - chalêt josserand? En dan bedoel ik dat stukje van besse naar chalêt josserand. Op de site van salite wordt deze klim aangegeven als de 4e van Frankrijk. Lijkt mij daarom erg leuk om te doen als voorbereiding voor La Marmotte.
Bedankt alvast!
Wat ik zelf ook een super mooie beklimming vind, is de col du granon. Even de Lautaret over. Bij Chantemerle linksaf de col du granon (alt 2414 mt). Een klim van 11,5 km a 9%. Een van de weinige klimmetjes die boven de 9% uitkomen. Op de top heb je prachitg uitzicht op serre Chavalier...de naam alleen al klinkt heroïsch.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 04 jun 2007 16:31

@Wielrené: Vind ik wel jammer, ja, dat je op profielen-sites als Salite of CyclingCols niet kan zien of er onverharde stukken in 'n beklimming zitten. Geldt eveneens voor gewone landkaarten(-sites), zoals die van Michelin: daar weet je ook nooit zeker of je op 'n off-road stuk uitkomt.

Of de Chalet Josserand-klim volledig verhard is, durf ik je niet te zeggen. Gezien het stippellijntje op de Michelin-kaart zou je denken van niet. En als ik zo naar deze Salite-lijst... met de zwaarste Franse cols kijk, dan zitten er wel meer off-road beklimmingen tussen.

Wat te denken van de top-5: Zo te lezen wordt er voor de zwaarste klim, de Glacier de Mont-de-Lan, 'n mountainbike geadviseerd. En volgens mij is de Pic du Midi -- bovenop de Col du Tourmalet -- 'n geitenpad. Net zoals de laatste 8km van de Col du Parpaillon, weet ik uit ervaring. Alleen op de Col du Galibier ligt (uiteraard) 'n asfalttapijtje, en zou dan eigenlijk de zwaarste racefiets-col in Frankrijk zijn.

En je hebt gelijk: die Col du Granon mag er idd best wezen: lekker steil en mooie uitzichten. Geldt ook voor de oostflank, maar daar heb je wel weer 'n mountainbike voor nodig. Weet ik zeker.

Plaats reactie