Continental GP 4000 S
Quote: Origineel geplaatst door tijntje op 15 April 2007
De GP4000S mogen volgens de band max 8.5 bar hebben. Zelf rijdt ik met 7.5 bar (weeg 81 kg), dat geeft gewoon nog lekker comfort.Welke bandenspanning gebruiken jullie om gewoon lekker te toeren??
ik heb de 4000 en die houd ik op 8bar met toeren/trainen en 8.5 met cyclo's en zo. wat comfort betreft geen centje pijn (ik weeg 72kg), zolang in niet op kasseien rijd
De GP4000S mogen volgens de band max 8.5 bar hebben. Zelf rijdt ik met 7.5 bar (weeg 81 kg), dat geeft gewoon nog lekker comfort.Welke bandenspanning gebruiken jullie om gewoon lekker te toeren??
ik heb de 4000 en die houd ik op 8bar met toeren/trainen en 8.5 met cyclo's en zo. wat comfort betreft geen centje pijn (ik weeg 72kg), zolang in niet op kasseien rijd
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door havana op 12 April 2007
big rosa: "preferably" wissel je voor- en achter om na ca. 2000 km.
Vind ik zelf niet zo preferable omdat je achterband vaak nogal "vierkant" slijt, vooral die Conti's. En een vierkante band als voorband stuurt imho niet zo lekker in de bochten. Ik laat liever de voorband liggen totdat hij op is en dan steeds de achterband vervangen.
big rosa: "preferably" wissel je voor- en achter om na ca. 2000 km.
Vind ik zelf niet zo preferable omdat je achterband vaak nogal "vierkant" slijt, vooral die Conti's. En een vierkante band als voorband stuurt imho niet zo lekker in de bochten. Ik laat liever de voorband liggen totdat hij op is en dan steeds de achterband vervangen.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 15 April 2007
Quote: Origineel geplaatst door havana op 12 April 2007
big rosa: "preferably" wissel je voor- en achter om na ca. 2000 km.
Vind ik zelf niet zo preferable omdat je achterband vaak nogal "vierkant" slijt, vooral die Conti's. En een vierkante band als voorband stuurt imho niet zo lekker in de bochten. Ik laat liever de voorband liggen totdat hij op is en dan steeds de achterband vervangen.
Hoi,
+1
Ciao,
Quote: Origineel geplaatst door havana op 12 April 2007
big rosa: "preferably" wissel je voor- en achter om na ca. 2000 km.
Vind ik zelf niet zo preferable omdat je achterband vaak nogal "vierkant" slijt, vooral die Conti's. En een vierkante band als voorband stuurt imho niet zo lekker in de bochten. Ik laat liever de voorband liggen totdat hij op is en dan steeds de achterband vervangen.
Hoi,
+1
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Maak daar maar + 2 van.
Het kan natuurlijk wel, als je met gelijke bandjes rijdt. Heb ooit is een vent zien rijden die z'n Conti Attack & Force om ging wisselen!
Het kan natuurlijk wel, als je met gelijke bandjes rijdt. Heb ooit is een vent zien rijden die z'n Conti Attack & Force om ging wisselen!
Quoten: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 10 April 2007
Ik zit eraan te denken om de GP4000 S te kopen, anders de gewone OF de Attack & Force. Weet iemand hoe het zit met de lekbestendigheid en duurzaamheid van de Attack & Force? Hebben de GP4000's inmiddels niet bijgehaald?
ik ben ooit begonnen met de gp3000, daarna nog een setje en toen overgestapt naar Attack+Force. Echt een heerlijk setje als je het mij vraagt. Bij aanschaf van mijn ieuwe setj vorige week wel even getwijfeld over ultremo's maar toch weer voor attack+force gegaan. Ze gaven mij in de afdaling van de Mont Ventoux ri bedouin toch wel veel vertrouwn toen ik aan 95 het uur naar beneden knalde.
vorig jaar maar 2 keer lek gereden, ook nog wel in een ritje, half nat wegdek.
Ik zit eraan te denken om de GP4000 S te kopen, anders de gewone OF de Attack & Force. Weet iemand hoe het zit met de lekbestendigheid en duurzaamheid van de Attack & Force? Hebben de GP4000's inmiddels niet bijgehaald?
ik ben ooit begonnen met de gp3000, daarna nog een setje en toen overgestapt naar Attack+Force. Echt een heerlijk setje als je het mij vraagt. Bij aanschaf van mijn ieuwe setj vorige week wel even getwijfeld over ultremo's maar toch weer voor attack+force gegaan. Ze gaven mij in de afdaling van de Mont Ventoux ri bedouin toch wel veel vertrouwn toen ik aan 95 het uur naar beneden knalde.
vorig jaar maar 2 keer lek gereden, ook nog wel in een ritje, half nat wegdek.
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1
Willier Cento1
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Quote: Origineel geplaatst door kronik op 18 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 10 April 2007Ik zit eraan te denken om de GP4000 S te kopen, anders de gewone OF de Attack & Force. Weet iemand hoe het zit met de lekbestendigheid en duurzaamheid van de Attack & Force? Hebben de GP4000's inmiddels niet bijgehaald?
ik ben ooit begonnen met de gp3000, daarna nog een setje en toen overgestapt naar Attack+Force. Echt een heerlijk setje als je het mij vraagt. Bij aanschaf van mijn ieuwe setj vorige week wel even getwijfeld over ultremo's maar toch weer voor attack+force gegaan. Ze gaven mij in de afdaling van de Mont Ventoux ri bedouin toch wel veel vertrouwn toen ik aan 95 het uur naar beneden knalde.vorig jaar maar 2 keer lek gereden, ook nog wel in een ritje, half nat wegdek.
Zijn er nog meer mensen met deze mening (of liever t.o.v. de GP4000)?
Quoten: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 10 April 2007Ik zit eraan te denken om de GP4000 S te kopen, anders de gewone OF de Attack & Force. Weet iemand hoe het zit met de lekbestendigheid en duurzaamheid van de Attack & Force? Hebben de GP4000's inmiddels niet bijgehaald?
ik ben ooit begonnen met de gp3000, daarna nog een setje en toen overgestapt naar Attack+Force. Echt een heerlijk setje als je het mij vraagt. Bij aanschaf van mijn ieuwe setj vorige week wel even getwijfeld over ultremo's maar toch weer voor attack+force gegaan. Ze gaven mij in de afdaling van de Mont Ventoux ri bedouin toch wel veel vertrouwn toen ik aan 95 het uur naar beneden knalde.vorig jaar maar 2 keer lek gereden, ook nog wel in een ritje, half nat wegdek.
Zijn er nog meer mensen met deze mening (of liever t.o.v. de GP4000)?
tijntje schreef:De GP4000S mogen volgens de band max 8.5 bar hebben. Zelf rijdt ik met 7.5 bar (weeg 81 kg), dat geeft gewoon nog lekker comfort.
Welke bandenspanning gebruiken jullie om gewoon lekker te toeren??
Hmm 8,5
Is dat niet weinig? Ik bedoel in me Vittoria's rij ik met 8,5 in een wedstrijd en staat er op: 10.
Ik ben van plan ze ook aan te schaffen