Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

tijntje
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:34

tijntje 15 apr 2007 17:04

De GP4000S mogen volgens de band max 8.5 bar hebben. Zelf rijdt ik met 7.5 bar (weeg 81 kg), dat geeft gewoon nog lekker comfort.
Welke bandenspanning gebruiken jullie om gewoon lekker te toeren??

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 15 apr 2007 17:35

Quote: Origineel geplaatst door tijntje op 15 April 2007
De GP4000S mogen volgens de band max 8.5 bar hebben. Zelf rijdt ik met 7.5 bar (weeg 81 kg), dat geeft gewoon nog lekker comfort.Welke bandenspanning gebruiken jullie om gewoon lekker te toeren??


ik heb de 4000 en die houd ik op 8bar met toeren/trainen en 8.5 met cyclo's en zo. wat comfort betreft geen centje pijn (ik weeg 72kg), zolang in niet op kasseien rijd

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 15 apr 2007 21:30

Quote: Origineel geplaatst door havana op 12 April 2007
big rosa: "preferably" wissel je voor- en achter om na ca. 2000 km.


Vind ik zelf niet zo preferable omdat je achterband vaak nogal "vierkant" slijt, vooral die Conti's. En een vierkante band als voorband stuurt imho niet zo lekker in de bochten. Ik laat liever de voorband liggen totdat hij op is en dan steeds de achterband vervangen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 apr 2007 00:07

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 15 April 2007


Quote: Origineel geplaatst door havana op 12 April 2007

big rosa: "preferably" wissel je voor- en achter om na ca. 2000 km.

Vind ik zelf niet zo preferable omdat je achterband vaak nogal "vierkant" slijt, vooral die Conti's. En een vierkante band als voorband stuurt imho niet zo lekker in de bochten. Ik laat liever de voorband liggen totdat hij op is en dan steeds de achterband vervangen.


Hoi,
+1
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

colnagogissmio
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12

colnagogissmio 17 apr 2007 00:22

Maak daar maar + 2 van.

Het kan natuurlijk wel, als je met gelijke bandjes rijdt. Heb ooit is een vent zien rijden die z'n Conti Attack & Force om ging wisselen!

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 17 apr 2007 10:13

ntevreden gebruiker van de 4000s: na 400 km 2 x lekke band en een scheur in de buitenband...

Overweeg vanwege de goede ervaringen met de 4000 de 4000s nog 1 kans te geven...anders gewoon terug naar de 4000

Groet

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 18 apr 2007 13:44

Ik wil niet elke lekke band posten die ik heb maar het wordt nu wel te gortig: ja hoor gisteren weer lek! frapant detail: achterband weer een 'oude' 4000 erop --> geen probleem, voor een nieuwe 4000s --> weer lek.

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 18 apr 2007 16:00

Quoten: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 10 April 2007

Ik zit eraan te denken om de GP4000 S te kopen, anders de gewone OF de Attack & Force. Weet iemand hoe het zit met de lekbestendigheid en duurzaamheid van de Attack & Force? Hebben de GP4000's inmiddels niet bijgehaald?


ik ben ooit begonnen met de gp3000, daarna nog een setje en toen overgestapt naar Attack+Force. Echt een heerlijk setje als je het mij vraagt. Bij aanschaf van mijn ieuwe setj vorige week wel even getwijfeld over ultremo's maar toch weer voor attack+force gegaan. Ze gaven mij in de afdaling van de Mont Ventoux ri bedouin toch wel veel vertrouwn toen ik aan 95 het uur naar beneden knalde.
vorig jaar maar 2 keer lek gereden, ook nog wel in een ritje, half nat wegdek.
 
 
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 18 apr 2007 16:15

ik heb nu ook de gp4000s erop zitten nog niet mee gereden ben benieuwd

colnagogissmio
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12

colnagogissmio 18 mei 2007 00:55

Quote: Origineel geplaatst door kronik op 18 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 10 April 2007Ik zit eraan te denken om de GP4000 S te kopen, anders de gewone OF de Attack & Force. Weet iemand hoe het zit met de lekbestendigheid en duurzaamheid van de Attack & Force? Hebben de GP4000's inmiddels niet bijgehaald?
ik ben ooit begonnen met de gp3000, daarna nog een setje en toen overgestapt naar Attack+Force. Echt een heerlijk setje als je het mij vraagt. Bij aanschaf van mijn ieuwe setj vorige week wel even getwijfeld over ultremo's maar toch weer voor attack+force gegaan. Ze gaven mij in de afdaling van de Mont Ventoux ri bedouin toch wel veel vertrouwn toen ik aan 95 het uur naar beneden knalde.vorig jaar maar 2 keer lek gereden, ook nog wel in een ritje, half nat wegdek.


Zijn er nog meer mensen met deze mening (of liever t.o.v. de GP4000)?

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 29 jun 2007 12:38

tijntje schreef:De GP4000S mogen volgens de band max 8.5 bar hebben. Zelf rijdt ik met 7.5 bar (weeg 81 kg), dat geeft gewoon nog lekker comfort.
Welke bandenspanning gebruiken jullie om gewoon lekker te toeren??


Hmm 8,5

Is dat niet weinig? Ik bedoel in me Vittoria's rij ik met 8,5 in een wedstrijd en staat er op: 10.

Ik ben van plan ze ook aan te schaffen

Plaats reactie