Schwalbe Ultremo bandjes
zombie, je hebt helemaal gelijk, die hoge tpi (zelfs 290 bij de Open Corsa Evo CX) zorgt voor de soepelheid. Er is Kevlar in de band verwerkt tegen lekrijden. Zie hier, van de Vittoria website:
The very high thread density of 290 TPI (equivalent to1.100 threads per decimetre!) ensures maximum comfort even at high inflation pressures, while the added Kevlar® means even better cut resistance.
dit stond in een eerdere topic,wel 10 minder
The very high thread density of 290 TPI (equivalent to1.100 threads per decimetre!) ensures maximum comfort even at high inflation pressures, while the added Kevlar® means even better cut resistance.
dit stond in een eerdere topic,wel 10 minder
Ik heb ze uiteindelijk besteld bij bike components voor 49,90 € had ze gister binnen.
Gooi ze vandaag of morgen denk wel op de velg.
Gooi ze vandaag of morgen denk wel op de velg.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door poets op 10 Februari 2007
Quote: Origineel geplaatst door dippe op 10 Februari 2007
127tpi
echt waar ?en de evo's hebben veel hogere waarden,meen iets van 300 tpi,en dan toch vergeleken worden met die banden ?of zie ik iets over het hoofd ?
Hoi,
Niet alle fabrikanten berekenen de TPI waarde op dezelfde wijze. Zo geeft de een de waarde per laag op, de andere de some van alle aanwezige lagen.
Ciao,
Quote: Origineel geplaatst door dippe op 10 Februari 2007
127tpi
echt waar ?en de evo's hebben veel hogere waarden,meen iets van 300 tpi,en dan toch vergeleken worden met die banden ?of zie ik iets over het hoofd ?
Hoi,
Niet alle fabrikanten berekenen de TPI waarde op dezelfde wijze. Zo geeft de een de waarde per laag op, de andere de some van alle aanwezige lagen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door -KDS- op 21 Februari 2007
Ik heb op de wielen van mijn nonkel gezien, dat Schwalbe Ultremo banden tot 10 bar mogen opgepompt worden. Wel even jullie binnenbanden checken alvorens Spreek uit ervaring....KABOEM
Hoi,
En wat heb je aan die tien bar?
Ciao,
Ik heb op de wielen van mijn nonkel gezien, dat Schwalbe Ultremo banden tot 10 bar mogen opgepompt worden. Wel even jullie binnenbanden checken alvorens Spreek uit ervaring....KABOEM
Hoi,
En wat heb je aan die tien bar?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Verleden week zondag wedstrijd mee gereden,
Vrijdag op getraint (enkeld voorband)
(vandaag) zondag wedstrijd daarna nog trainingsrondje
eerst in de duine achterband lek, vervolgens 20 tot 30min later boem voorband lek.
Merk wel dat het eigenlijk puur een wedstrijd-band is.
Gaat vrij makkelijk lek de Ultremo, ook kwa. steentjes-inslag.
Vrijdag op getraint (enkeld voorband)
(vandaag) zondag wedstrijd daarna nog trainingsrondje
eerst in de duine achterband lek, vervolgens 20 tot 30min later boem voorband lek.
Merk wel dat het eigenlijk puur een wedstrijd-band is.
Gaat vrij makkelijk lek de Ultremo, ook kwa. steentjes-inslag.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 04 Maart 2007
Verleden week zondag wedstrijd mee gereden,Vrijdag op getraint (enkeld voorband)(vandaag) zondag wedstrijd daarna nog trainingsrondjeeerst in de duine achterband lek, vervolgens 20 tot 30min later boem voorband lek.Merk wel dat het eigenlijk puur een wedstrijd-band is.Gaat vrij makkelijk lek de Ultremo, ook kwa. steentjes-inslag.
Nochtans komen ze er zo goed uit in de laatste bandentest (in Fiets). Zo zie je maar dat de praktijk niet altijd de therorie bevestigd.
Verleden week zondag wedstrijd mee gereden,Vrijdag op getraint (enkeld voorband)(vandaag) zondag wedstrijd daarna nog trainingsrondjeeerst in de duine achterband lek, vervolgens 20 tot 30min later boem voorband lek.Merk wel dat het eigenlijk puur een wedstrijd-band is.Gaat vrij makkelijk lek de Ultremo, ook kwa. steentjes-inslag.
Nochtans komen ze er zo goed uit in de laatste bandentest (in Fiets). Zo zie je maar dat de praktijk niet altijd de therorie bevestigd.
of kuiper heeft gewoon pech, en gereden of op een slecht stukje weg of een te 'verse' band gehad.. één combinatie van lekrijden wil nog niet zeggen dat de band structureel slecht is... ik heb met de pro2race gereden en ook binnen 10km zowel voor als achter lek.. anders dan dat hoor je vrijwel alleen positieve verhalen over deze band dus dat zou dan ook een tegenstelling zijn. ik denk dat we nog op wat meer reacties moeten wachten om dit te kunnen plaatsen