Pedaal muurvast
-
- Forum-lid
Probeer eens wat ouderwetse kruipolie en laat het effe inwerken. bij monteren natuurlijk montagepasta gebruiken en het juist aantrekmoment
Erik_Jan schreef:Nu nog even een 'techniek voor beginners' vraag. Moet de pedaal los met een 15mm steeksleutel of met de inbus ...
ik neem aan de steeksleutel ... please tell me I'm right ...
Je kunt zowel de 15mm steeksleutel als de inbus gebruiken. Maar als je lomp gaat doen met een vastzittendpedaal zou ik de steeksleutel pakken, die draai je niet zomaar dol!
Als je iets niet loskrijgt overtuig je dan eerst of je de juiste kant op draait.
Dan als tweede neem je stevig en zuiver passend gereedschap en terwijl je de draaibeweging maakt tik je tegelijkertijd op het voorwerp zodat deze schrikt onder de draaiende kracht.
Dan als tweede neem je stevig en zuiver passend gereedschap en terwijl je de draaibeweging maakt tik je tegelijkertijd op het voorwerp zodat deze schrikt onder de draaiende kracht.
Of gewoon de goede kan opdraaien??
Anders crank eraf halen.
Deze op een oude as zetten, dit geheel vast zetten, goed vast zeten, in de bankschroef.
Steeksleutel erop, eventueel met buis, (hefboom) en uitkijken dat je niet uitschiet.
Zo heb ik mijn spd pedalen losgekregen.
En altijd goed invetten met Zuurvrije vaseline (kroonoil).
Anders crank eraf halen.
Deze op een oude as zetten, dit geheel vast zetten, goed vast zeten, in de bankschroef.
Steeksleutel erop, eventueel met buis, (hefboom) en uitkijken dat je niet uitschiet.
Zo heb ik mijn spd pedalen losgekregen.
En altijd goed invetten met Zuurvrije vaseline (kroonoil).
Even terugkoppelen ... hij is los hoor ... even 'laten schrikken' was de oplossing ... de tip om de goede kant op te draaien was ook niet gek
Mijn oude pedalen zitten ondertussen op mijn stalen ros op de Tacx en heb een nieuw paar voor op de weg ...
Mijn oude pedalen zitten ondertussen op mijn stalen ros op de Tacx en heb een nieuw paar voor op de weg ...