Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

pistefietsen site

coureurke01
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25

coureurke01 02 feb 2007 13:20

Quoten: Origineel geplaatst door coureurke01 op 31 Januari 2007


hey,
even tussendoor... Is er iemand die een tandwieltje van MICHE (een 15) op overschot heeft? Ik ben er namelijk naar op zoek... Laat aub iets weten.
Groetjes Roy
 
 

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 02 feb 2007 14:49

Quoten: Origineel geplaatst door coureurke01 op 02 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door coureurke01 op 31 Januari 2007


hey,
even tussendoor... Is er iemand die een tandwieltje van MICHE (een 15) op overschot heeft? Ik ben er namelijk naar op zoek... Laat aub iets weten.
Groetjes Roy
 
 


dat tandwieltje van miche dient dat voor op een piste fiets ?
en wrm moet het van miche zijn

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 02 feb 2007 15:03

Quote: Origineel geplaatst door 53x11 op 30 Januari 2007
Mijn pistefietsje. De leukste manier om in de winter fit te blijven,

*foto gios* Quote:


Geweldige mooi 53x11 ! Een echt museumstuk !
Vind zo'n klassieke Gios extra mooi in baanversie, omdat er hier geen remmen,kabels etc opzitten die de aandacht vh frame afleiden...
Hoe oud is dat frame eigenlijk (moet bijna al wel een oldtimer zijn )?

Ps: rijd je op de baan ook met het verzet van je username ?
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9103
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 feb 2007 16:09

Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 02 Februari 2007

Geweldige mooi 53x11 ! Een echt museumstuk ! Vind zo'n klassieke Gios extra mooi in baanversie, omdat er hier geen remmen,kabels etc opzitten die de aandacht vh frame afleiden...Hoe oud is dat frame eigenlijk (moet bijna al wel een oldtimer zijn )? Ps: rijd je op de baan ook met het verzet van je username ?



TNX! Ik was er ook meteen voor gevallen. Toen ik 'em kocht (2e-hands) zat er een knalgeel zadel, gele tubes, een rode(!) ketting, rode pedalen en een blauw/geel-gevlekt stuurlint op. Vind de fiets zoals ie nu is vele malen mooier. Frame zal ergens uit de 80'er jaren komen. Leuk detail: Op deze fiets is ooit een Nederlands kampioenschap bij de meisjes onder 16 jaar behaald :-)
PS: op de baan toch maar 50x16....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 02 feb 2007 18:01

 
PS: op de baan toch maar 50x16....

dat is vrij klein :) ik rijd op training 52*16 en soms maar dan achtervolgins training 51*15 50 *15

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 02 feb 2007 18:08

Quoten: Origineel geplaatst door Rezne op 30 Januari 2007


mooi fietsje hoor!
Maar het blijft natuurlijk gewoon een fiets zonder remmen
Ik hou zelf toch meer van fietsen in de buitenlucht, maar misschien is rijden op de piste een keer het proberen waard.....

Heb het ook een enkele keer voor de fun gedaan, is echt het proberen waard! Het is jammer dat er bij mij in de buurt geen baan zit want anders...
Train ze!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 02 feb 2007 18:10

Quoten: Origineel geplaatst door Jeff op 30 Januari 2007


Quote: Origineel geplaatst door raydox op 30 Januari 2007o ja voor sommige die het nog niet weten THEO boss piste fiets komt hiervandaan http://www.biketechnologies.com/content ... 1/lang,fr/

 

Mooie baanfiets, super wielen!Ik wil dit nog even kwijt.De nieuwe fiets (KOGA Kimera)van Theo Bos wordt echter niet door dit Australische bedrijf gemaakt. Hij is ontworpen/geproduceerd in Nederland. Het oude frame kwam wel van BTA.De Kimera is enorm stijf doordat het frame niet hol is!!Ik ga niet alles verklappen, maar de productiemethode van dit frame is vernieuwend in de fietswereld. Ik vermoed dat volgend jaar in Peking meerdere van dit soort frames zullen rondrijden.

Klopt, want ASML heeft hieraan gewerkt!
Train ze!

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 02 feb 2007 19:51

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 02 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Jeff op 30 Januari 2007


Quote: Origineel geplaatst door raydox op 30 Januari 2007o ja voor sommige die het nog niet weten THEO boss piste fiets komt hiervandaan http://www.biketechnologies.com/content ... 1/lang,fr/

 

Mooie baanfiets, super wielen!Ik wil dit nog even kwijt.De nieuwe fiets (KOGA Kimera)van Theo Bos wordt echter niet door dit Australische bedrijf gemaakt. Hij is ontworpen/geproduceerd in Nederland. Het oude frame kwam wel van BTA.De Kimera is enorm stijf doordat het frame niet hol is!!Ik ga niet alles verklappen, maar de productiemethode van dit frame is vernieuwend in de fietswereld. Ik vermoed dat volgend jaar in Peking meerdere van dit soort frames zullen rondrijden.

Klopt, want ASML heeft hieraan gewerkt!


en wie of wat is asml 
hebben ze dan niet de zelfde mal gebruikt van bt
ps kan iemand die fiets eens posten een foto :)
 
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 feb 2007 19:58

ASML maakt machines om IC's te fabriceren. Als je een AMD processor koopt is de kans behoorlijk dat die met een machine uit Veldhoven in elkaar is gezet. Ik kan me niet voorstellen dat ASML ook maar iets te doen heeft met dat frame van Bos. Ze hebben er allemaal hele slimme mensen rondlopen maar het is gewoon een compleet ander vakgebied en voor de meeste zelfs een andere studierichting.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

coureurke01
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25

coureurke01 02 feb 2007 22:36

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 02 Februari 2007



dat tandwieltje van miche dient dat voor op een piste fiets ?
en wrm moet het van miche zijn



ja het is voor op een pistefiets. En het moet van miche zijn omdat ik nu ook tandwieltjes heb van miche. maar nu staat er 49x17 op en dat is wat klein. dus ik wou een 15 achteraan.

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 10 feb 2007 18:22

Quote: Origineel geplaatst door coureurke01 op 02 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 02 Februari 2007dat tandwieltje van miche dient dat voor op een piste fiets ?en wrm moet het van miche zijn
ja het is voor op een pistefiets. En het moet van miche zijn omdat ik nu ook tandwieltjes heb van miche. maar nu staat er 49x17 op en dat is wat klein. dus ik wou een 15 achteraan.




dat speelt niet veel rol hoor dat dat van mich is
je kan even goed bij je FM een vast tandwiel bvragen voor op een gewone fiets (maatje 16 dan .
welke ketting heb jij liggen

kamaal
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:16

kamaal 22 feb 2007 18:28

Leuke discussie raydox... die gouden wielen staan ook erg mooi trouwens, bedankt nog!
Even over het pistefietsen oftewel Fixie rijden. Ik ben zelf Fietskoerier in Amsterdam, mijn eerste contact met baanfietsen was in San Francisco, waar fietskoeriers zonder remmen op doortrappers daar de straten van SF befietsen. SF staat bekend door alle films met de heuvelachtige straten. Het wordt wat overdreven in de films maar heuvels heb je daar wel.
 
Ik verklaarde die gasten voor gek en Baanfietsen waren gemaakt voor op de baan....vondt ik destijds....Totdat ik het een keertje gewoon wou proberen, gewoon om het op zn minst ook te kunnen, op de straat fietsen dus met een Fixie. Nou ...nu, 5 jaar later dus ... ik heb nog een keer op m'n racefiets gefietst toen de baanfiets een lekke band had en raad eens... ik ben op m'n bek gegaan, door een stoeprandricheltje van 1,5 cm hoog!
Het Fixen op straat verhoogt je concentratie, waardoor je beter op het verkeer inspeelt en meevloeit met het overige verkeer. Hierdoor rijdt je naar mijn mening veiliger dan met een fiets met remmen. Je moet het remmen echt zelf doen en bent niet aangewezen op mechanische remmen. Hierdoor ben je zelf verantwoordelijker bezig.
 
Groetjes!
Kamaal O.
Infinity Express Fietskoeriers Amsterdam

Plaats reactie