corrosie al 7005 frame
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12 okt 2010 20:26
Benieuwd hoe dit afloopt. Heb inderdaad ook wel eens te horen gekregen dat je garantie op een produkt hebt zolang als je redelijkerwijs kunt verwachten dat het produkt mee gaat. Lijkt mij dus een typisch geval van laat de leverancier het oplossen.
Slaan we door of gaan we af!?
@baron062: De pokken onder de lak kan ik niet indrukken, dus osmose lijkt me minder waarschijnlijk.
Heb zojuist de dikte van de coating/lak gemeten met dit apparaat.
De waardes komen gemiddeld op zo'n 130 micrometer uit. Met uitschieters naar 80µm en 200µm. Voor zover ik zie via google zijn dit normale waarden voor een poedercoat laklaag. Opvallend is dat ook onder de sticker op de achterbrug, die het frame tegen de ketting beschermt, de pokken groeien. Diktemeting is daar zo'n 400µm (coating + sticker).
Ik zal dit weekend eens langsgaan bij de FM om nog eens goed te overleggen over oorzaak + oplossing.
Heb zojuist de dikte van de coating/lak gemeten met dit apparaat.
De waardes komen gemiddeld op zo'n 130 micrometer uit. Met uitschieters naar 80µm en 200µm. Voor zover ik zie via google zijn dit normale waarden voor een poedercoat laklaag. Opvallend is dat ook onder de sticker op de achterbrug, die het frame tegen de ketting beschermt, de pokken groeien. Diktemeting is daar zo'n 400µm (coating + sticker).
Ik zal dit weekend eens langsgaan bij de FM om nog eens goed te overleggen over oorzaak + oplossing.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als ze het frame niet goed hebben ontvet voor het coaten of geen chromaatlaag hebben toegepast krijg je dit soort bultjes op de lak. Gewoon prutswerk maar met parelstralen of beter nog chemisch ontlakken en opnieuw spuiten is het gewoon in orde te krijgen (kosten zonder decalls ca. 200 Euro)
Echt prutswerk van Veltec dat ze dit niet als kerels aanpakken.
Ik heb hetzelfde geintje een keer gehad met een Intersens. Ik mocht het frame (2 jaar oud) meteen inleveren om het te laten herlakken in een door mij gewenste kleur (zou door ridley gedaan worden, als ik het me goed herinner), of ik mocht voor een hele goede prijs een ander frame uitkiezen. (50 euro voor een nieuw vergelijkbaar frame, ben voor carbon gegaan)
Zo doe je dat. Het mogen dan wel chinese importframes zonder ziel zijn, door dit soort verhalen wordt de volgende fiets gewoon weer een intersens
Ik heb hetzelfde geintje een keer gehad met een Intersens. Ik mocht het frame (2 jaar oud) meteen inleveren om het te laten herlakken in een door mij gewenste kleur (zou door ridley gedaan worden, als ik het me goed herinner), of ik mocht voor een hele goede prijs een ander frame uitkiezen. (50 euro voor een nieuw vergelijkbaar frame, ben voor carbon gegaan)
Zo doe je dat. Het mogen dan wel chinese importframes zonder ziel zijn, door dit soort verhalen wordt de volgende fiets gewoon weer een intersens
Cuun schreef:@baron062: De pokken onder de lak kan ik niet indrukken, dus osmose lijkt me minder waarschijnlijk
Die pokken hoeven ook niet gevuld te zijn met water? Wellicht alu oxide?
Stuur in elk geval die foto's direct door naar Veltec.
Dat verhaal over 1 jaar garantie zal een eerste reactie van ze zijn. Ondanks het feit dat garanties geen juridische waarde hebben, bestaan ze natuurlijk omdat relatief weinig consumenten op de hoogte zijn van hun rechten, waardoor een fabrikant zich in een dergelijk geval makkelijk kan beroepen op de garantie. Scheelt ze bakken met claims. Kom je echter met dergelijke foto's dan zullen zij ook snel inzien dat het geen zin heeft. Over een eventueel eigen aandeel in de schuld van die schade is nauwelijks discussie mogelijk bij een fiets van 2 jaar oud, waarbij aan de rest van de onderdelen te zien is dat hij binnen heeft gestaan. Rechtsbijstand zal je echt niet nodig hebben.
Succes
Dat verhaal over 1 jaar garantie zal een eerste reactie van ze zijn. Ondanks het feit dat garanties geen juridische waarde hebben, bestaan ze natuurlijk omdat relatief weinig consumenten op de hoogte zijn van hun rechten, waardoor een fabrikant zich in een dergelijk geval makkelijk kan beroepen op de garantie. Scheelt ze bakken met claims. Kom je echter met dergelijke foto's dan zullen zij ook snel inzien dat het geen zin heeft. Over een eventueel eigen aandeel in de schuld van die schade is nauwelijks discussie mogelijk bij een fiets van 2 jaar oud, waarbij aan de rest van de onderdelen te zien is dat hij binnen heeft gestaan. Rechtsbijstand zal je echt niet nodig hebben.
Succes
je kunt het europese recht er bij pakken. Er is al 5 jaar geleden besloten dat je altijd minimaal 2 jaar garantie moet krijgen. Daar zitten war regeltjes over waarde tegenover de garantie en dergelijke.
Maar ik zou veltec hier niet mee weg laten komen.
Ze zouden je iig een goed aanbod moeten doen. Je mag ze er best bij vertellen dat ze een goede beurt maken op de internet fora!
Maar ik zou veltec hier niet mee weg laten komen.
Ze zouden je iig een goed aanbod moeten doen. Je mag ze er best bij vertellen dat ze een goede beurt maken op de internet fora!
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12 okt 2010 20:26
Dat is het artikel wat ik bedoelde! I rest my case!
Slaan we door of gaan we af!?
Beste Forumlezers,
Nogmaals bewijst dit forum zijn nut, de berichten op dit forum hebben ervoor gezorgd dat wij nog ons zijn gaan kijken in onze historie om te zien hoe deze case is verlopen. Helaas blijkt er een communicatie fout in de lijn Veltec - Dealer - consument te zitten. Het klopt dat er een coulance oplossing is voorgesteld, de bedragen die hier te lezen zijn, zijn echter absoluut niet in lijn met de voorgestelde oplossing, blijkbaar is hier ergens iets mis gegaan. Omdat niemand foutloos is gaan we hier dan ook niet discussiëren over waar dit mis is gelopen, maar zullen wij ons focussen op het voorstellen van een goede oplossing aan de consument in kwestie. De eigenaar van dit frame kan dan ook binnenkort een mail verwachten.
met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV
Nogmaals bewijst dit forum zijn nut, de berichten op dit forum hebben ervoor gezorgd dat wij nog ons zijn gaan kijken in onze historie om te zien hoe deze case is verlopen. Helaas blijkt er een communicatie fout in de lijn Veltec - Dealer - consument te zitten. Het klopt dat er een coulance oplossing is voorgesteld, de bedragen die hier te lezen zijn, zijn echter absoluut niet in lijn met de voorgestelde oplossing, blijkbaar is hier ergens iets mis gegaan. Omdat niemand foutloos is gaan we hier dan ook niet discussiëren over waar dit mis is gelopen, maar zullen wij ons focussen op het voorstellen van een goede oplossing aan de consument in kwestie. De eigenaar van dit frame kan dan ook binnenkort een mail verwachten.
met vriendelijke groet
Veltec Benelux BV