Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Tolheffing Belgie

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2007 22:10

Haha alle Nederlanders gaan om 60 euro te besparen 2x 100 km omrijden, waardoor ze al geld kwijt zijn. En dan uiteindelijk gaan ze aan het eind van het seizoen toch nog maar een cyclo in België rijden en zijn ze het alsnog kwijt. Bij ons thuis zal het vrij eenvoudig zijn, dat ding zou meteen gekocht worden. M'n ouders zijn zeker 2 keer per jaar op vakantie in zuid-europa, meestal ergens in Frankrijk. Op z'n minst een paar keer naar België om toertochten of cyclo's te rijden. Als m'n vader een keer niet met de trein naar Brussel kan voor vergaderingen en hij moet met de auto is het papiertje ook wel zo handig.
Al met al vallen de kosten dan wel mee, auto's zijn nu eenmaal duur, benzine is ook duur en onze fietsen zijn ook duur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4713
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 jan 2007 23:14

Wie heeft het toch over die 60 euro? Als ik de berichten lees komt er ook wel een vignet voor 1 dag of weekend of week of whatever. buiten dat die 60 euro is dan voor de belgen zelf en voor een heel jaar. Ik vind het zelf jammer voor iedereen die die wegen wil gebruiken maar daarentegen vind ik het wel het meest eerlijke systeem. Je krijgt namelijk veel meer het systeem dat iedereen die de weg gebruikt mee betaald aan het onderhoud (nou weet ik dat dat in belgie niet helemaal op orde is maar dat is een andere discussie) Persoonlijk ben ik er dan ook wel voorstander van dat dat in nederland ook gaat komen, maar dan moet dat wel digitaal en niet weer een sticker.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 13 jan 2007 01:29

Beetje onzin al die tolheffingen....straks doen alle landen dat en staat de balans weer op nul. Oftewel dan heb je dezelfde situatie als voorheen toen niemand tol betaalde. Nederlanders betalen in Belgie en Duitsland, Belgen betalen dan in Duitsland en Nederland, Duitsers betalen in......etc. Vreemd heen en weer geschuif van geld.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 13 jan 2007 03:40

Klopt rene1 - Nederland is ook al vergevorderd met de voorbereiding voor de invoer van zulk een vignet. Zal er mij dan ook eentje moeten aanschaffen want ik fiets en winkel graag in Nederland - M'Tricht, Heerlen en Sittard...

jackie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:56

jackie 13 jan 2007 10:27

Ik woon in het grensgebied (Zuid Limburg) en ga geregeld een hapje eten in Belgie of een boodschapje doen en daar moet ik nu 60 euro voor gaan betalen ? Dat het vrachtverkeer moet betalen kan ik me voorstellen maar de gewone burger ? Dan gaan wij het ook maar invoeren. Voila.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 13 jan 2007 10:43

Ik vind het ook in strijd met de "europeesche gedachte" : vrij verkeer van goederen en personen.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 13 jan 2007 14:55

Quote: Origineel geplaatst door jackie op 13 Januari 2007
Ik woon in het grensgebied (Zuid Limburg) en ga geregeld een hapje eten in Belgie of een boodschapje doen en daar moet ik nu 60 euro voor gaan betalen ? Dat het vrachtverkeer moet betalen kan ik me voorstellen maar de gewone burger ? Dan gaan wij het ook maar invoeren. Voila.


Het is toch alleen voor de snelwegen , of zie ik dat verkeerd.
En mbt vrachtverkeer ; uiteindelijk betaal je dat ook , die kosten moet ook betaald worden en worden dus doorberekend in prijs van de goederen.

Ik wil eerst eens zien hoe het geheel er uit ziet mbt die vergunning(en ) , of dat alleen maar per jaar is of ook voor kortere periode en/of alle wegen in Belgie of alllen de snelwegen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

siral
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 nov 2005 22:08

siral 13 jan 2007 21:57

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Januari 2007


Haha alle Nederlanders gaan om 60 euro te besparen 2x 100 km omrijden, waardoor ze al geld kwijt zijn.
Dat ligt er maar aan waar je woont. Als je in Oost-Nederland woont is rijden door Duitsland echt niet zo ver om. Plus je omzeilt het 80 km-stuk tussen Venlo en Roermond, de tunnels bij Luik (70 km) en de werkzaamheden op de E25 die ook eeuwig lijken te duren (of zijn ze sinds september toch eindelijk klaar?). Maar zoals gezegd wel oppassen voor de Baustelles in Duitsland.
 

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 13 jan 2007 22:38

Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 13 Januari 2007



Dat ligt er maar aan waar je woont. Als je in Oost-Nederland woont is rijden door Duitsland echt niet zo ver om. Plus je omzeilt het 80 km-stuk tussen Venlo en Roermond, de tunnels bij Luik (70 km) en de werkzaamheden op de E25 die ook eeuwig lijken te duren (of zijn ze sinds september toch eindelijk klaar?). Maar zoals gezegd wel oppassen voor de Baustelles in Duitsland.
 

Venlo - Roermond is men nu bezig om de A73 door te trekken tot aan Sint Joost (A2).De tunnels bij Luik is maar een kilometer of 10 en dan kun je weer vol gas door. Nadeel in België, met name in de Ardennen, is dat de wegen niet altijd goed zijn.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 jan 2007 22:44

Er schijnen ook 10 dagen pasjes te worden uitgegeven. Het zou toch van de zotte zijn dat je 60 euro moet neertellen voor een dagje Antwerpen, Brussel of Brugge of via Belgie naar Frankrijk rijdt! Iemand die iedere dag op Belgische wegen rijdt zou 60 euro moeten neertellen en iemand die 1 of 2 x in Belgie komt ook? Het zal eens tijd worden dat Nederland dezelfde maatregelen gaat treffen incl de tol voor de Westerschelde! Voor ieder schip dan naar of van Antwerpen komt een stevige heffing van 10.000 euro! Ze vernielen onze dijken langs de Westerschelde, wij moeten de Westerschelde op diepte houden en als er een dronken Belgische loods het schip op de wal laat lopen moeten wij maar weer zien hoe de schade hersteld wordt. Anders maar dicht die Westerschelde !  Laat Belgie dan ook maar zijn eigen Nieuwe Waterweg graven van Antwerpen naar zee zoals wij voor Rotterdam deden!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 14 jan 2007 12:34

Wel,wel Marconi, wat jij kan je nog kwaad maken zeg. Niet vergeten dat de tol voor de Westerschelde al betaald is, in 1863. Het bedrag was 36.278.566 goudfranken waarvan België driekwart en 20 andere zeevarende naties de rest hebben betaald (meer internationale solidariteit toen dan nu). Wat zou dat zijn in Euro's van vandaag? Voordien heeft die tol al gezorgd voor bijna-oorlogen tussen Nederland en hetOostenrijks keizerrijk en tussen Nederland en Frankrijk. Er is toen al gesteld dat doorvaart op rivieren een mensenrecht is en niet mag verhinderd worden.
Dat neemt niet weg dat ik dat vignet ook een slechte zaak vind - zoals eerder gezegd zal dat enkel andere landen ook aanzetten tot identieke maatregelen.
Pas gehoord dat er speciale maatregelen komen voor de grensstreek. Leuke situatie anders voor inwoners van Baarle-Hertog en Baarle-Nassau hé.

Plaats reactie