Sprinten op de weg
en zo is het AM-fan! moet je er wel bijzetten dat je maximaal ongeveer 15sec voluit kan spurten voordat je stilvalt, dus kan je ongeveer ook al een beetje berekenen hoe ver je dus van de meet de spurt aangaat. En als je dan toch vroeg aangaat ( zoals ik meestal) dan met een goede jump weg te gaan zodat je gelijk al wat meters heb, die je later als je nog evt. stilvalt nog kan verliezen. ( iig zo doe ik het, ik kan beter lange sprints rijden dan die hele korte!)
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Januari 2007
Boven de 60 komen op een gewone weg is al moeilijk genoeg als je niet bij 55 wordt afgezet. 68 voor een nieuweling acht ik onmogelijk. Maar voor topsnelheden hadden we al een ander topic waar de meest onmogelijke claims zijn gedaan, laten we het hier maar bij de sprinttechniek houden.
68 is idd wat hoog, maar boven de 60 lukt dus wel he met een nieuweling verzet
Boven de 60 komen op een gewone weg is al moeilijk genoeg als je niet bij 55 wordt afgezet. 68 voor een nieuweling acht ik onmogelijk. Maar voor topsnelheden hadden we al een ander topic waar de meest onmogelijke claims zijn gedaan, laten we het hier maar bij de sprinttechniek houden.
68 is idd wat hoog, maar boven de 60 lukt dus wel he met een nieuweling verzet
en mijn voorspelling kwam uit, niet vragen achter topsnelheden watn daar komen brokken van,
68km/u tijdens een trainingske trekken, haha, echt hilarische beweringen.
Bv een Mcewen tijdens een sprint gaat over het algmeen 70Km/u halen, soms indien heel goed afgezet 75Km/u, daarbij komt er zo'n 1400-1800 Watt uit die benen van hem en loopt de hoeveelheid lactaat op tot 12 Mmol .
Als de nieuwelingen op training al eens 68 kunnen trekken gaan we nog straffe koersen zien in de toekomst
of bv op een piste, als je gaat kijken naar een 6-daagse is er ook het onderdeel "snelste rondetijd neerzetten" daarbij trekt je ploegmaat je aan, dan hadje geven en wordt je naar beneden gegooid, de meesten halen op een ronde 65km/u en de toppers enkel als het meezit 70km/u , dat is dan wel op een piste waar je de perfecte rolweerstand hebt
68km/u tijdens een trainingske trekken, haha, echt hilarische beweringen.
Bv een Mcewen tijdens een sprint gaat over het algmeen 70Km/u halen, soms indien heel goed afgezet 75Km/u, daarbij komt er zo'n 1400-1800 Watt uit die benen van hem en loopt de hoeveelheid lactaat op tot 12 Mmol .
Als de nieuwelingen op training al eens 68 kunnen trekken gaan we nog straffe koersen zien in de toekomst
of bv op een piste, als je gaat kijken naar een 6-daagse is er ook het onderdeel "snelste rondetijd neerzetten" daarbij trekt je ploegmaat je aan, dan hadje geven en wordt je naar beneden gegooid, de meesten halen op een ronde 65km/u en de toppers enkel als het meezit 70km/u , dat is dan wel op een piste waar je de perfecte rolweerstand hebt
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 11 Januari 2007
Als je 60 km per uur fietst met een verzet van 52 x 16 dan trap je met 146 omwentelingen per minuut. Daar moet je een zeer grote souplesse voor hebben.
Het beperkte verzet is wel ergens goed voor he. Ik kan ook tot de 50 door trekken met 39-18 . (das ook 180 omwentelingen per minuut).
Als je 60 km per uur fietst met een verzet van 52 x 16 dan trap je met 146 omwentelingen per minuut. Daar moet je een zeer grote souplesse voor hebben.
Het beperkte verzet is wel ergens goed voor he. Ik kan ook tot de 50 door trekken met 39-18 . (das ook 180 omwentelingen per minuut).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 11 Januari 2007Als je 60 km per uur fietst met een verzet van 52 x 16 dan trap je met 146 omwentelingen per minuut. Daar moet je een zeer grote souplesse voor hebben.Het beperkte verzet is wel ergens goed voor he. Ik kan ook tot de 50 door trekken met 39-18 . (das ook 180 omwentelingen per minuut).
Maar je levert dan veel minder vermogen dan bij 52x16...
Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 11 Januari 2007Als je 60 km per uur fietst met een verzet van 52 x 16 dan trap je met 146 omwentelingen per minuut. Daar moet je een zeer grote souplesse voor hebben.Het beperkte verzet is wel ergens goed voor he. Ik kan ook tot de 50 door trekken met 39-18 . (das ook 180 omwentelingen per minuut).
Maar je levert dan veel minder vermogen dan bij 52x16...
Less is bore
Hebben we het hier over massaspurten? Bij de nieuwelingen in overvloed, maar bij de juniorens 1op een vol jaar. Persoonlijk ben ik goed in massaspurten, maar in een compact groepje ben ik een sukkelaar. Als junior trok ik hem aan op m'n 52-15of16 en dan schakelen naar de 14 om de spurt echt in gang te zetten.Voor de rest valt er niet veel over te zeggen... Het heeft allemaal te maken met de 'samenstelling' van je spierweefsel.