Zelf heb ik ook op mijn wedstrijd wielen de ultremo zx en op mijn trainingswielen gp4000s, qua grip zit er niet echt verschil in, het grootste verschil zit hem voornamelijk in het comfort van de banden, doordat de ultremo's iets dunner zijn. Met grip heb ik eigenlijk ook nog het gevoel dat de ultremo's iets meer grip hebben dan de gp4000s, in tegenstelling tot wat door sommige wordt vermoedt omdat de ultremo's geen profiel hebben en de gp4000s wel. Het profiel op de gp4000s zit er dus zonder enige reden (mijn inziens).markos schreef:Heb speciaal voor wedstrijden Schwalbe Ultremo ZX-bandjes gekocht.
Heb morgen een wedstrijd, maar heb nog niet met de bandjes gereden. Is het dan wel verstandig ze gewoon op de velg te leggen, of is het aan te raden ze eerst eens uit te proberen tijdens een training zodat ik de rijeigenschappen van de band beter ken? Want heb geen zin om op m'n plaat te gaan doordat ik ineens andere bandjes met een andere grip heb (heb nu Conti's GP4000s erop liggen).
En weet iemand hoe het zit met de grip van de Ultremo's bij nat wegdek?
Welke wedstrijdband?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Splinternieuwe banden voelen zo een beetje vettig aan. Was ze eens af met een beetje azijnwater en het is weg. Plakken ze meteen aan de baan zoals ze moeten.markos schreef:Want?ijzerenbriek schreef:Los van de rijeigenschappen is het altijd aan te raden een nieuw bandje eens af te wassen met wat azijnwater.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
What about de vouwbandjes van elite? Die komen plat gevouwen inplaats van voorgevormd, een goede soepele vouwband en met een latex Biba helemaal top!
Ze zijn minder bekend maar goed geprijsd en heb er zelf nog geen klachten over gehoord......
Ze zijn minder bekend maar goed geprijsd en heb er zelf nog geen klachten over gehoord......
mijn Flickr