Pagina 3 van 320

tijdritfietsen site

Geplaatst: 15 jan 2007 21:43
door raydox
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 15 Januari 2007

Casran, als ik zoe die fiets bekijk dan zou ik zeggen dat die wel iets lichter zou moeten zijn dan 8,3kg. M'n eigen tijdrifiets is nog niet af, maar ik verwacht zeker niet hoger te komen dan 8,5kg en dan met zware Hed jet wielen ipv Lightweights die jij erop hebt zitten. waar zit bij jou het gewicht in? Frame misschien zwaar? Voorvork?


Het gewicht zit hem grotendeels in het titanium frame. Daar moet je niet te veel lichts van verwachten, maar het is wel gewoon knalstijf (veel stijver dan deze Blade zal je ze niet vinden); ik gok dat het frame wel eens richting de 1600gr zou kunnen gaan.
Gewichten van de Oval onderdelen vind je in het topic over Oval Concepts. De remmetjes zijn gewoon qua gewicht; het stuur is niet het lichtste van Oval, maar het stock carbon stuur. En dan zit er nog een SRM crankstel op.
Al bij al is laag gewicht ook niet mijn doelstelling geweest bij de opbouw van deze fiets. Later dit jaar bouw ik wel een lichtere TT-fiets; daarop komt een lichter tijdritstuur (Xentis, personalized Oval Jetstream of Walser), wellicht Zero Gravity's, etc.


tests hebben aan gewezen dat het gewicht van een tt fiets van minder belang is qua tijdwinst. Op een frame dat meer aero is ga je een betere tijd neerzetten dan op een fietsje van 6.8 kg met een tt stuurtje op. :)
 

tijdritfietsen site

Geplaatst: 16 jan 2007 08:17
door arnoud
 
De liefhebbers hebben vast allemaal genoten van de laatste editie van het Duitse blad "Tour" met daarin een tijdrit special. Fietsen, sturen, maar ook houding wordt er in besproken en getest.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 16 jan 2007 11:35
door raydox
Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 16 Januari 2007


 
De liefhebbers hebben vast allemaal genoten van de laatste editie van het Duitse blad "Tour" met daarin een tijdrit special. Fietsen, sturen, maar ook houding wordt er in besproken en getest.

zijn er daar links van te vinden op het net ?

tijdritfietsen site

Geplaatst: 16 jan 2007 11:51
door raydox
ik heb een vraagje voor de specialisten :):)
voor mijn nieuwe tt fiets zal ik gaan voor wss de cervelo p3 c maar nu zit ik met een vervelende discusie welke maat moet ik nouw nemen?de bovenbuis c cvande time helemaal boven aan is 56 cm en de fiets was net goed sommige vonde hem een beetje te klein , de zitbuis was cc 54 zelf ben ik 1,83m
bij cervelo is de bovenbuis oftewel 55.7 cm of wel 57.3 cm nu vind ik het raar want je kan het zadel echt veel verschuiven t o v het trapstel
weet niet goed welke maat :(

tijdritfietsen site

Geplaatst: 16 jan 2007 12:55
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 16 Januari 2007


ik heb een vraagje voor de specialisten :):)
voor mijn nieuwe tt fiets zal ik gaan voor wss de cervelo p3 c maar nu zit ik met een vervelende discusie welke maat moet ik nouw nemen?de bovenbuis c cvande time helemaal boven aan is 56 cm en de fiets was net goed sommige vonde hem een beetje te klein , de zitbuis was cc 54 zelf ben ik 1,83m
bij cervelo is de bovenbuis oftewel 55.7 cm of wel 57.3 cm nu vind ik het raar want je kan het zadel echt veel verschuiven t o v het trapstel
weet niet goed welke maat :(


Je kunt bij Cervelo je zadel in 2 standen zetten: 75 en 78 graden.Eerst moet je je afvragen welke stand je dus gaat gebruiken.De bovenbyuislengtes die jij noemt zijn van de 75 graden 'uitvoering'.Bij 78 graden zijn die als volgt: 53.0 en 54.5.Scheelt dus 2.5cm.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 16 jan 2007 14:42
door kuiper
Laat je eens helemaal opmeten, en stuur een mailtje naar Cervelo welke maat ze je aanraden.
Gerard Vroomen raadde mij een 56 aan, (1.84cm lang, binnenbeen 93cm, overige lengtes...)

tijdritfietsen site

Geplaatst: 17 jan 2007 00:50
door auke
http://www.youtube.com/watch?v=EfgoLO5paKg
http://www.youtube.com/watch?v=BBIV2gXV2tM
http://www.youtube.com/watch?v=S8EbDmhzRKQ
Mooi, al dat materiaal, maar heeft iemand ook nog tips (psychologische trucjes) om zoveel mogelijk tijdritpijn te kunnen verdragen?

tijdritfietsen site

Geplaatst: 17 jan 2007 21:13
door pietalala
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 16 Januari 2007


http://www.youtube.com/watch?v=EfgoLO5paKg
http://www.youtube.com/watch?v=BBIV2gXV2tM
http://www.youtube.com/watch?v=S8EbDmhzRKQ
Mooi, al dat materiaal, maar heeft iemand ook nog tips (psychologische trucjes) om zoveel mogelijk tijdritpijn te kunnen verdragen?

Mp3 speler met muziek, onder je helm. Je concentreert je niet meer op de pijn. Gaat super.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 18 jan 2007 17:36
door raydox
ik ben daarstraks is gaan rondsurfen op internet en wat ik me hier afvraag
het tt frame van planet x  , stevens , of karbona draaid rond de 1000 euro nu vroeg ik bij mijn FM wat ze bij dynatek vragen en dat is een imens verschil daar is de kostprijs 2700 euro nu belde ik naar een vertegenwoordiger wrm de dynatek duurder was en hij wist me te vertellen dat ze een andere karbonne gebruikte . WSS allemaal larie , of zit er toch een vleugje waarheid achter zijn verhaal ???? .

tijdritfietsen site

Geplaatst: 18 jan 2007 19:05
door pietalala
Als er waarheid achter zou zitten zal het toch zeer miniem zijn. Koop lekker die andere, ook een superframe wat niet zo duur is.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 18 jan 2007 19:26
door kuiper
De Fabriek produceert 5 maten: 48, 51, 54, 57 & 60 c-t.
Standaard is 12K Carbon gewoven, de Dynatek is ook van 12K Carbon gewoven.
Indien ze nou persé bij de fabrikant andere type gewoven carbon willen bijv. 6K zal Dynatek een hele kleine meerprijs moeten betalen (wat niet het geval is ze hebben 12K gewoven frames)

Zal waarschijnlijk even de kostprijs om het geld dat ze in sponsering steken der uit te halen. Dynatek heeft niks met de productie te maken enkeld door-verkoop.

tijdritfietsen site

Geplaatst: 18 jan 2007 21:04
door raydox
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 18 Januari 2007

De Fabriek produceert 5 maten: 48, 51, 54, 57 & 60 c-t.Standaard is 12K Carbon gewoven, de Dynatek is ook van 12K Carbon gewoven.Indien ze nou persé bij de fabrikant andere type gewoven carbon willen bijv. 6K zal Dynatek een hele kleine meerprijs moeten betalen (wat niet het geval is ze hebben 12K gewoven frames)Zal waarschijnlijk even de kostprijs om het geld dat ze in sponsering steken der uit te halen. Dynatek heeft niks met de productie te maken enkeld door-verkoop.


dacht ik al allemaal heel hard bedankt 
eind deze maand ben ik er uit wat het allemaal word  het frame stuur ? wielen ? groep etc