je vind geen beter wielen dan HED toch zeker niet voor die prijs (895€) voor de jet 60 die zijn 60 mm hoog titanium spaken en is voor bandjes voor die prijs vind je niks beter en ze zijn heel stijf door de titanium spaken (je kan ze zelf centeren zonder dat het bandje er af moet)
zoals je ziet kan je kiezen hoe hoog je ze wilt ze zijn bischikbaar in 50,60 of 90mm hoog
Welke wielset
-
- Forum-lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40
Quoten: Origineel geplaatst door carbon freak op 16 Januari 2007
je vind geen beter wielen dan HED toch zeker niet voor die prijs (895€) voor de jet 60 die zijn 60 mm hoog titanium spaken en is voor bandjes voor die prijs vind je niks beter en ze zijn heel stijf door de titanium spaken (je kan ze zelf centeren zonder dat het bandje er af moet)
zoals je ziet kan je kiezen hoe hoog je ze wilt ze zijn bischikbaar in 50,60 of 90mm hoog
Hoi,
Als ze al stijf zijn, en da's niet zo moeilijk met zulke hoge reklameborden van velgen, dan zal het zeker niet aan de titaan spaken te wijten zijn.
Ciao,
je vind geen beter wielen dan HED toch zeker niet voor die prijs (895€) voor de jet 60 die zijn 60 mm hoog titanium spaken en is voor bandjes voor die prijs vind je niks beter en ze zijn heel stijf door de titanium spaken (je kan ze zelf centeren zonder dat het bandje er af moet)
zoals je ziet kan je kiezen hoe hoog je ze wilt ze zijn bischikbaar in 50,60 of 90mm hoog
Hoi,
Als ze al stijf zijn, en da's niet zo moeilijk met zulke hoge reklameborden van velgen, dan zal het zeker niet aan de titaan spaken te wijten zijn.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 10 Januari 2007
@ anno
Je begint nu ineens over naven, dat is heel anders dan complete wielen.
De Dura Ace naven hebben een uitstekende reputatie.
De Easton naven overigens ook maar zijn wel aanmerkelijk korter op de markt.(ja, ok daarvoor was het Velomax). Ik weet overigens dat forumlid Ilko een probleempje met zijn Easton naaf heeft gehad.
Zelf rijd ik ook met Easton naven; niks dan lof! Ruim 5000 km zonder problemen.
@ henri:
met Eurus koop je zo ongeveer de meest degelijke wielen er zijn. Ze zijn ook nog eens behoorlijk licht. Uitstekend geschikt voor kilometervreters die het hele jaar met één setje willen rijden. Mijn fietsmaatje heeft met zijn 2005-setje al ruim 15k weggetrapt. Hij is ruim 80 kg en ze zijn nog kaars- en kaarsrecht.
Ik heb inderdaad een heel nieuw binnenwerk (lagers, body) in mijn achternaaf gekregen. Er zat hier een kleine speling op die er al vrij snel in liep. Het is me in het begin nooit opgevallen, maar wellicht zat het er al vanaf dat ik ze had.
Overigens zonder morren terug genomen door Veltec en alles kosteloos vervangen. Ware het niet dat de prutsers bij Futurumshop tot twee keer toe mijn wiel zijn kwijtgeraakt waardoor ik hem uiteindelijk bijna twee maanden kwijt was... Maar goed, ze zijn nu weer prima en ogen prachtig met de nieuwe decals!
@ anno
Je begint nu ineens over naven, dat is heel anders dan complete wielen.
De Dura Ace naven hebben een uitstekende reputatie.
De Easton naven overigens ook maar zijn wel aanmerkelijk korter op de markt.(ja, ok daarvoor was het Velomax). Ik weet overigens dat forumlid Ilko een probleempje met zijn Easton naaf heeft gehad.
Zelf rijd ik ook met Easton naven; niks dan lof! Ruim 5000 km zonder problemen.
@ henri:
met Eurus koop je zo ongeveer de meest degelijke wielen er zijn. Ze zijn ook nog eens behoorlijk licht. Uitstekend geschikt voor kilometervreters die het hele jaar met één setje willen rijden. Mijn fietsmaatje heeft met zijn 2005-setje al ruim 15k weggetrapt. Hij is ruim 80 kg en ze zijn nog kaars- en kaarsrecht.
Ik heb inderdaad een heel nieuw binnenwerk (lagers, body) in mijn achternaaf gekregen. Er zat hier een kleine speling op die er al vrij snel in liep. Het is me in het begin nooit opgevallen, maar wellicht zat het er al vanaf dat ik ze had.
Overigens zonder morren terug genomen door Veltec en alles kosteloos vervangen. Ware het niet dat de prutsers bij Futurumshop tot twee keer toe mijn wiel zijn kwijtgeraakt waardoor ik hem uiteindelijk bijna twee maanden kwijt was... Maar goed, ze zijn nu weer prima en ogen prachtig met de nieuwe decals!
-
- Forum-lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40
heb nu gezien dat de bontrager aeolus 6.5 ook voor bandjes bestaat ,
echt prachtige wielen maar hoeveel kosten ze.
kan dat: 1500€
echt prachtige wielen maar hoeveel kosten ze.
kan dat: 1500€
Die HED wielen vind ik zeker mooi maar 900€ vind ik wel wat te veel..
ik ben nu aan het wachten tot er mooie prijzen komen voor de easton circuit als de nieuwe wielen van 2007 er zijn.. Of misschien toch een M5 carbon-velg met CX Ray (zilver) en ultegra naven. Kan ik dan trouwens die ultegra naven na een 1,5 jaar vervangen voor dura-ace en die ultegra in mijn andere wielen zetten (zit al 2 jaar tiagra naven in ) zonder nieuwe spaken of velgen te moeten kopen?
ik ben nu aan het wachten tot er mooie prijzen komen voor de easton circuit als de nieuwe wielen van 2007 er zijn.. Of misschien toch een M5 carbon-velg met CX Ray (zilver) en ultegra naven. Kan ik dan trouwens die ultegra naven na een 1,5 jaar vervangen voor dura-ace en die ultegra in mijn andere wielen zetten (zit al 2 jaar tiagra naven in ) zonder nieuwe spaken of velgen te moeten kopen?
De HED wielen zijn zeker niet zalig makend !
Als FM heb ik al enkele klanten gehad met problemen zowel met véél loslopende spaken en slechte rollende lagers !
En de nippels in deze wielen gebruikt zijn van alu en die houden niet van sleutels !
En vergis je niet wat betreft "het bandje er niet af voor de spaken te spannen" want die vlieger gaat aléén maar op voor het voorwiel !!
Ciao.
Als FM heb ik al enkele klanten gehad met problemen zowel met véél loslopende spaken en slechte rollende lagers !
En de nippels in deze wielen gebruikt zijn van alu en die houden niet van sleutels !
En vergis je niet wat betreft "het bandje er niet af voor de spaken te spannen" want die vlieger gaat aléén maar op voor het voorwiel !!
Ciao.