Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

broek met bretels?

montventoux
Forum-lid

montventoux 14 mar 2007 22:54

Ik draag broeken met en zonder bretels.  De nadelen: bretels zijn onhandig als je effe moet plassen onderweg, zeker bij koud weer heb je het dan wel koud.
Zonder bretels dan zit die elastiek in je buik te drukken, tijdens langere tochten kan dit irritant zijn. Zeker als je dan ook nog een lange broek erover draagt, dat zijn dan twee elastieken,pff.

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 18 mar 2007 15:26

Bij een goede broek voel je volgens mij geen elastiek in je buik drukken. Zelf draag ik op de racefiets en ATB vrijwel alleen Assos broeken. Die zonder bretels hebben een elastische band bovenaan, maar geen elastiek, echt perfect. Mijn winterbroek is er trouwens zo één met bretels zoals boven afgebeeld. En in de fietshouding drukt dat ding echt niet in je ribben, de broek is gewoon ergonomisch gevormd.

luna
Forum-lid

luna 19 mar 2007 10:35

inderdaad.. ik heb sinds kort ook een assos broek. zit echt heerlijk. nooit meer iets anders.
heb jij die speciale dames broek of gewoon heren?

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 24 mar 2007 22:03

Hoi Luna,
Ik rijd alleen met speciale damesbroeken. Die zijn tenslotte voor ons vrouwelijk gevormde lichamaam ontworpen en gemaakt !

marlie81
Forum-lid

marlie81 30 mar 2007 13:07

Ik rijd gewoon met bretels die gewoon over mijn borsten lopen. Nergens last van (behalve dan dat het veel te lang duurt als je naar de wc moet)...
Gr. Marlie

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 30 mar 2007 15:53

Eerst ff offtopic: je hebt de smaak wel te pakken he Marlie
Gewoon herenbroeken. Best leuk al dat speciale damesspul, maar mijns inziens niet bepaald functioneel voor de fanatiekere dame. Denk aan die mooi getailleerde, maar o zo korte shirtjes die dan het liefst ook nog eens geen zakken hebben. Ga je 1 keer per week een uurtje toeren dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Wat betreft de broeken. Ik heb er 1 zonder bretels die ik voor de RPM (spinning) gebruik, maar verder moet ik er niet aan denken. Ten eerste blijven ze niet goed zitten, ten tweede ben ik buiten wel blij met een extra warm laagje om mijn romp. Bretels geen last van, ik zie het  nu dan ook niet in van damesbretels. Of denken sommigen daar anders over?
En het fenomeen dameszeem vind ik ook een apart iets. heb een bioracerbroek met dameszeem, maar deze is zo dik dat je volgens mij zelfs nog comfortabel kan zitten op een carbon zadel. Echter met mijn Vitesse (topzadeltje, het enige damesitem aan mijn fiets) is het een hopeloze combi, na een paar uur gaat het schuiven en er niet lekkerder op zitten.
geef mij dus maar herenkleding! Misschien wat minder mooi maar veel functioneler en comfortabeler. En de hoop om er ooit nog eens elegant uit te zien op een race of crossfiets heb ik al lang opgegeven, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen
~live fast, die young ~

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 01 apr 2007 22:03

Volgens mij is een speciale damesbroek juist wel bedoeld voor de fanatieke fietsvrouw. Daar van onderen zien wij er tenslotte heeeeeel anders uit dan mannen. Mijn Assos broeken hebben ook een vrij dikke zeem (met dikkere stukken waar we het nodig hebben en dunnere stukken waar het wat minder nodig is), maar die kan ik wel goed gebruiken bij mijn wekelijkse tochten van 150km à 200km... .Ja, ik durf mezelf dus als erg fanatiek te bestempelen. Maar je moet wel het "juiste" merk en type kopen. Ik ben ooit begonnen met een herenbroek, maar na 1x een damesbroek te hebben gekocht, wilde ik niet meer anderes. En nu ben ik erg verwend. Men zegt niet voor niets: eenmaal Assos, altijd Assos.
Bovenkleding voor dames is een ander verhaal. Veel shirts hebben inderdaad te weinig of te kleine zakjes. Komt daar nog bij dat veel fietswinkels maar bar weinig dameskleding verkopen. Ze zeggen dat ze het bijna alleen voor spinning verkopen. Tsja, hoef je geen proviand mee te nemen. Maar ook hier: LEVE ASSOS OF SWITZERLAND! Die hebben dit jaar een nieuw damesshirt in de collectie. Nauw aansluitend, voor de echte fanatieke racevrouw en met veel "opbergruimte" achterop. Het was een rib uit mijn lijf, maar ik heb hem dus toch maar aangeschaft.
En ik vind ook nog eens belangrijk om er een beetje verzorgd uit te zien op de fiets. Het kan echt allemaal, maar je moet wel een beetje zoeken naar de juiste kleding.

kikker
Forum-lid

kikker 08 apr 2007 01:35

Ik heb vorige week ook eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en een assos broek (f1, herenmodel) gekocht.
Deze broek zat zo niet lekker, sinds een jaar heb ik een zadel met een gat, wat prettig zit. Door het dikke Assoszeem werd het effect van het gat helemaal teniet gedaan.
Ik twijfel nu enorm of ik alsnog een Assosbroek met dameszeem zal nemen, ik vind het nl. zonde om zoveel geld uit te geven en dan het risico te lopen dat het weer niet lekker zit.
Iemand die de vergelijking tussen een assos heren en dameszeem kan beschrijven?

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 15 apr 2007 23:57

Quoten: Origineel geplaatst door ssst op 07 April 2007

inkiepinkie,Ik ben zelf ook nogal gecharmeerd van assos en wil graag van je weten van je nieuwe ss13 lady? shirt hoe dat bevalt indien je het al aangehad hebt en je met laagjes fietst.Wil graag weten of het echt een vooruitgang is of hoofdzakelijk marketing bla,bla.

Dankzij het goede weer dit weekeinde nu inderdaad mij ss13 kunnen dragen! Het shirt zit heerlijk, althans in de fietshouding. Zoals we gewend zijn van Assos is het ergonomisch gevormd, hè. Heb er een mouwloos ondershirt onder gedragen. Het shirt blijft goed op zijn plaats zitten, ook als je de ruime achterzak vollaadt.
En of nou marketing bla bla is of niet, het is gewoon een goed, mooi, functioneel shirt.

osensei
Forum-lid

osensei 06 mar 2008 15:44

Van mijn vriendin weet ik dat combi dames assos broek met topje (dus geen lastige bretels) en sella italia lady zadel met gat ideale combi is. Geen probs met bekkenbodemzenuwen en /bloedvaten
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

Plaats reactie