Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets lichter maken

lazyturbo
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:20

lazyturbo 20 mar 2007 23:32

Nu nog ne Chorus of Record en uw machientje is helemaal af. Hoewel ge best fier moogt zijn op uwe Merckx echt een knap fietske. En inderdaad hij is er op vooruit gegaan zowel qua gewicht als uiterlijk, al mocht hij daarvoor ook al gezien worden. Nog vele kilometers genot ermee.

biccolo
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 dec 2006 21:59

biccolo 21 mar 2007 14:21

Mijn advies:
-Campa Record
-Teller eraf
-Minimaal Eurus ipv Zonda-wielen
-Zadel
-Banden (is veel mee te winnen)
-Haal je triple ervan af.
 
Voor echte tuning verwijs ik naar Sharkman, die is dé tuner die ik ken!
<a target="_blank" href= "www.wielerplaza.nl">WIELERPLAZA.NL</a> | Cyclo-kalender (meer dan 550, altijd actueel)

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 22 mar 2007 13:33

Quoten: Origineel geplaatst door Lazy Turbo op 20 Maart 2007

Nu nog ne Chorus of Record en uw machientje is helemaal af. Hoewel ge best fier moogt zijn op uwe Merckx echt een knap fietske. En inderdaad hij is er op vooruit gegaan zowel qua gewicht als uiterlijk, al mocht hij daarvoor ook al gezien worden. Nog vele kilometers genot ermee.

Mijn volgende upgrade zal de record derailleurs en carbon crankstel worden en een fatsoenlijke fietscomp met hartslagmeter in.

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 22 mar 2007 13:35

Quoten: Origineel geplaatst door Biccolo op 21 Maart 2007


Mijn advies:
-Campa Record
-Teller eraf
-Minimaal Eurus ipv Zonda-wielen
-Zadel
-Banden (is veel mee te winnen)
-Haal je triple ervan af.
 
Voor echte tuning verwijs ik naar Sharkman, die is dé tuner die ik ken!

Als ik mijn triple er af haal.Wat moet ik dan allemaal mee vervangen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39587
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2007 13:54

Andere trapas en andere crank. ca. 220 euro bij Hopmans voor een complete set Chorus carbon.
Less is bore

tom-gossini
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:13

tom-gossini 22 mar 2007 17:04

Quote: Origineel geplaatst door omer op 22 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 22 December 2006 Het meeste gewicht kan je besparen op frame en wielen. Wellicht is het interessant om even kort je complete fiets te beschrijven, uiteraard het totaal gewicht en het gewicht waar je ongeveer op uit wil komen. Oja, (snij ik mezelf wel een beetje in de vingers) carbon is niet per definitie altijd lichter dan aluminium. Ik heb een Merckx racing maat 58 center-center.Afmontage veloce 10 speed triple.Alleen het crankstel is van chorus.Campa zonda wielen 2006Stuur deda nerastuurpen easton EA50Fsa kopserieZadelpen selcof laserZadel fizik rondineTacx drinkbushouders(de goedkoopste)Voorvork easton ec 70Banden continental grand prix 4000In totaal weegt hij ongeveer 8,7 kg met hartslagmeter en fietscomputer.Zou toch naar de 8 kg willen toegaan


Ik heb de Easton EC 90 SL voorvrok
bevalt goed trouwends
Gossini 4 ever!!

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 22 mar 2007 17:15

Pak ook latex binnenbanden met bijvoorbeeld Schwalbe ultremo bandjes, of Veloflex Corsa/Record (laatste is wel niet echt geschikt voor het tourwerk, ze slijten nogal snel.
Voorts heb je een mooie machiene, ook staat je tripple er niet echt mooi op.
Hoeveel weegt je fiets nu ongeveer?
Ik reed vorig jaar ook op een Merckx Racing, tof fietsje, de mijne woog 7.6 kilo.
 
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 22 mar 2007 17:15

Quoten: Origineel geplaatst door tom-gossini op 22 Maart 2007


Quote: Origineel geplaatst door omer op 22 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 22 December 2006

Het meeste gewicht kan je besparen op frame en wielen. Wellicht is het interessant om even kort je complete fiets te beschrijven, uiteraard het totaal gewicht en het gewicht waar je ongeveer op uit wil komen. Oja, (snij ik mezelf wel een beetje in de vingers) carbon is niet per definitie altijd lichter dan aluminium.


Ik heb een Merckx racing maat 58 center-center.
Afmontage veloce 10 speed triple.Alleen het crankstel is van chorus.
Campa zonda wielen 2006
Stuur deda nera
stuurpen easton EA50
Fsa kopserie
Zadelpen selcof laser
Zadel fizik rondine
Tacx drinkbushouders(de goedkoopste)
Voorvork easton ec 70
Banden continental grand prix 4000
In totaal weegt hij ongeveer 8,7 kg met hartslagmeter en fietscomputer.
Zou toch naar de 8 kg willen toegaan

Ik heb de Easton EC 90 SL voorvrokbevalt goed trouwends

ik de easton ec 70

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 22 mar 2007 17:19

Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 22 Maart 2007


Pak ook latex binnenbanden met bijvoorbeeld Schwalbe ultremo bandjes, of Veloflex Corsa/Record (laatste is wel niet echt geschikt voor het tourwerk, ze slijten nogal snel.
Voorts heb je een mooie machiene, ook staat je tripple er niet echt mooi op.
Hoeveel weegt je fiets nu ongeveer?
Ik reed vorig jaar ook op een Merckx Racing, tof fietsje, de mijne woog 7.6 kilo.
 

ongeveer 8.1 kg

sjoerdvm
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jun 2005 16:07

sjoerdvm 22 mar 2007 20:11

Quoten: Origineel geplaatst door omer op 27 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 December 2006

Volgens mij is het gewicht ook niet de belangrijkste reden achter de upgrade, maar zijn het meer de looks. Waarom zou je anders een carbon WCS stuurpen steken die zwaarder is dan de alu, omdat het gewoon de alu met een laagje carbon is. Om het gewicht weer wat te drukken hebben ze er titanium boutjes ingestoken, maar dat kan je zelf ook gewoon met de alu versie doen.

Inderdaad de look is de belangrijkste reden maar het gewichtverlies is mooi meegenomen. ik moet toch iets verbeteren van je reactie.Mijn stuurpen easton EA50 weegt ca 160 gram(100mm) en de carbon wcs stuurpen(100 mm) ongeveer 115 gram.Dat scheelt toch!


hoezo noem je dit topic dan Fiets lichter maken? en niet gewoon Fiets oppimpen of iets in die trend. Of heb je nu een geldende reden die je tegen je vrouw/vriendin/ouders kunt zeggen zodat je dingen kunt vervangen.
 
 

Gebruikersavatar
omer
Forum-lid
Berichten: 670
Lid geworden op: 20 feb 2005 01:18
Locatie: Belgie limburg

Gebruikersavatar omer 22 mar 2007 21:37

Quoten: Origineel geplaatst door Sjoerdvm op 22 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door omer op 27 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 December 2006

Volgens mij is het gewicht ook niet de belangrijkste reden achter de upgrade, maar zijn het meer de looks. Waarom zou je anders een carbon WCS stuurpen steken die zwaarder is dan de alu, omdat het gewoon de alu met een laagje carbon is. Om het gewicht weer wat te drukken hebben ze er titanium boutjes ingestoken, maar dat kan je zelf ook gewoon met de alu versie doen.

Inderdaad de look is de belangrijkste reden maar het gewichtverlies is mooi meegenomen. ik moet toch iets verbeteren van je reactie.Mijn stuurpen easton EA50 weegt ca 160 gram(100mm) en de carbon wcs stuurpen(100 mm) ongeveer 115 gram.Dat scheelt toch!


hoezo noem je dit topic dan Fiets lichter maken? en niet gewoon Fiets oppimpen of iets in die trend. Of heb je nu een geldende reden die je tegen je vrouw/vriendin/ouders kunt zeggen zodat je dingen kunt vervangen.
 
 

Het is niet de moeite om hierop te reageren....

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 22 mar 2007 21:45

het is inderdaad te gek ja.
welke naam iemand zijn topic geeft moet ie zelf weten en waarom hij dat doet hoeft ie niet voor een ander te verantwoorden

Plaats reactie