Onderrug
Ik heb 'm zadel verlaagd en de rugklachten zijn minder geworden (niet helemaal weg, wel voor 50% verminderd).
Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 28 Maart 2007
Ipv van op een 56 heb ik vandaag op een 54 gereden op de piste. Geen last van me rug of toch nauwelijks. Er moet dus iets grondig fout zijn aan m'n positie op m'n koersfiets. Kga me nog eens laten opmeten, fiets opnieuw laten afstellen en m'n maten es posten. AMC fan of iemand anders zal me wel deftig advies geven want zelf ben ik niet bepaald goed in die afmetingen.
Basistraining op Sloten toevallig?
Ipv van op een 56 heb ik vandaag op een 54 gereden op de piste. Geen last van me rug of toch nauwelijks. Er moet dus iets grondig fout zijn aan m'n positie op m'n koersfiets. Kga me nog eens laten opmeten, fiets opnieuw laten afstellen en m'n maten es posten. AMC fan of iemand anders zal me wel deftig advies geven want zelf ben ik niet bepaald goed in die afmetingen.
Basistraining op Sloten toevallig?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De één zegt korter zitten, de andere juist langer....
Fietsafstelling:Lage rugklachten kunnen optreden als de afstand zadel/stuur tekort en/of het hoogteverschil van zadel en stuur te groot is. In de praktijk wordt bij klachten in de lage rug meestal een kortere stuurpen gemonteerd. Bikefitting.com's ervaring wijst uit dat de meeste fietsers met lage rugpijn geholpen zijn met een relatief lange "zit" van het bovenlichaam, gecombineerd met een gering of geen verschil in hoogte van zadel en stuur. Hierdoor kan de ruggenwervel als het ware kunnen uitstrekken en worden de tussenwervelschijven ontlast.
bron: http://bikefitting.bike-zone.nl/lagerug.html
Fietsafstelling:Lage rugklachten kunnen optreden als de afstand zadel/stuur tekort en/of het hoogteverschil van zadel en stuur te groot is. In de praktijk wordt bij klachten in de lage rug meestal een kortere stuurpen gemonteerd. Bikefitting.com's ervaring wijst uit dat de meeste fietsers met lage rugpijn geholpen zijn met een relatief lange "zit" van het bovenlichaam, gecombineerd met een gering of geen verschil in hoogte van zadel en stuur. Hierdoor kan de ruggenwervel als het ware kunnen uitstrekken en worden de tussenwervelschijven ontlast.
bron: http://bikefitting.bike-zone.nl/lagerug.html
Gister een langere positie geprobeerd en dat lijkt wel enigszins te werken. Heb dus nu een el-cheopo langere stuurpen besteld; eens kijken wat dat doet.
-
- Forum-lid
Zou het ook te maken kunnen hebben met het zadel? Een fietsmaat fietst met een volgens mij doorgezakt zadel en heeft constant pijn in z'n onderrug. Volgens hem onzin, volgens mij niet/
Hij is super!
Ik rij nu met een langere stuurpen en dat heeft alle problemen opgelost
Wat ook goed kan helpen is yoga. Naast dat het allerlei spieren belast, en losmaakt, die je nog nooit hebt gevoelt is het leren omgaan met je lichaam erg nuttig. Wat eerder is gezegd door iemand 'je bekken kantelen' zou best eens kunnen werken, als je niet weet hoe je dat moet doen zal het last blijven =) Yoga leert je dat soort dingen.
Zelf nooit echt last gehad op de fiets, wel enorme last gehad van mijn schouders/rug door eentoning zitten achter een beeldscherm. Vanalles geprobeerd, uiteindelijk was voor mij yoga de oplossing. En het is nog verrassend leuk, en een stuk zwaarder dan je denkt.
Zelf nooit echt last gehad op de fiets, wel enorme last gehad van mijn schouders/rug door eentoning zitten achter een beeldscherm. Vanalles geprobeerd, uiteindelijk was voor mij yoga de oplossing. En het is nog verrassend leuk, en een stuk zwaarder dan je denkt.