Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Oval Concepts

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 dec 2006 20:56

Het totaal gewicht komt zowaar onder datgene dat Oval opgeeft: 914gr !


 
Ik ga het voorlopig met een standaard Oval R700 stuurpen in 73° laten afmonteren. Gewicht: 130gr.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 29 dec 2006 10:37

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door LVGH op 24 December 2006

Heb je ook een A700 slam clip-on gekregen? Ben wel geïnteresseerd in dit stuurtje.. door de positionering van de pads t.o.v. het stuur zou het een geschikt tijdritstuur moeten zijn voor de gewone racefiets.


Ik heb dat in ieder geval niet gekregen. Hetgeen in eerste instantie bij mij thuis is afgezet is voor de afmontage van m'n Litespeed Blade. Later krijg ik nog wel wegsturen en wegmateriaal voor een Kuota Kredo.Ik heb wel de team manager geadviseerd ook de Clip n A910 (zie foto) te vragen in Zwitserland. Of dat effectief is meegekomen en in de service course van de ploeg ligt weet ik op dit moment niet... ik ga me begin januari eens gaan verdiepen in wat voor moois daar ligt. Op de A900 Straight na heb ik voorlopig wel alle mogelijke carbon TT-extensions ontvangen.
         


De A910 is een lekker licht, laag opbouwend opzetstuur. Ik ben er tevreden over. Toch enkele bedenkingen:
De standaard kussentjes op deze A910 zijn wel erg dun. Ik kan er niet lang op blijven steunen zonder last te krijgen, je drukt ze gewoon plat, zeker als je tgv van een meer vooruitgeschoven postitie extra gewicht op je armen legt. Voor lange afstandstriathlons m.i. niet geschikt. Oval heeft wel dikkere kussentjes in het gamma, maar ik heb gewoon deze van mijn Profile Carbon Stryke op mijn Oval geplaatst en dat voldoet uitstekend!
Ten tweede: de extensions zijn kort (vergelijkbaar met een Syntace "Small"). Voor mij voldoen ze, maar als je groter bent dan 1,75 m denk ik dat ze te kort zijn.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2006 11:47

De extensions zijn zo kort omdat ze door UCI regels toch niet langer mogen zijn, anders steken ze namelijk te ver naar voren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2007 00:40

Zo, bij deze is m'n Litespeed Blade "Oval-ized".

Ik hoop morgen wat tijd te vinden voor outdoor foto's, maar toch dit al. De voorvork ziet er schitterend uit; het leuke is de verschillende kleurschakering naargelang de lichtinval!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 14 jan 2007 09:33

Nog meer foto's van de voorvork  Wat is er met die zipp 808? Die velgrand ziet er niet gezond uit.

stijnemans
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45

stijnemans 14 jan 2007 14:06

Ja, die velg rand, zo bruin en er is een bobbel in blijkbaar,op WW ook al gezien, daar wil ik wel eens het beste van weten. Mooi is het in ieder geval niet of is het te tube maar ik denk het niet.
verklaring?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2007 16:26

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 14 Januari 2007

Nog meer foto's van de voorvork  Wat is er met die zipp 808? Die velgrand ziet er niet gezond uit.

Elk Zipp wiel is zo. De kleur op deze Z8 komt door de flits (weerschijning op het carbon); je ziet het niet op de foto zonder flits.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2007 18:00

Zonet bij daglicht wat extra foto's kunnen nemen van het tijdritvehikel:

Het stuurtje moet nog op juiste positie afgesteld worden, maar ziet er al prachtig uit:
         
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2007 19:34

De remmen zijn een behoorlijk uniek systeem, die schitterend werken. De kabelingang langs opzij brengt de remblokken heel gelijktijdig bijeen en lost de rem ook vlot.
Achterrem:

  

Voorrem:

  
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jan 2007 19:59

En dan is er nog de Oval JetStream voorvork... een pareltje!
  

 
Totaalplaatje geeft:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 16 jan 2007 18:09

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 November 2006


Mijn nieuwe ploeg heeft Oval Concepts als sponsor. Ben een tijdje "weg" geweest. Wat is jouw nieuwe ploeg? Navigators? Of heb je al ergens hier op dit forum daar uitleg over gedaan?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

Plaats reactie