Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke fietscomputer gebruiken jullie?

vl-ardennerke
Forum-lid

vl-ardennerke 09 dec 2006 11:15

Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 29 November 2006

Heb je Shimano shifters? Dan kun je ook overwegen een flightdeck van Shimano aan te schaffen. Ik heb deze nu 4 jaar op mijn fiets zitten en dat ding werkt perfect! Ideaal door de bediening via de shifters links en rechts.(ultegra) Door het van te voren  inbrengen van de tandwielgegevens. geeft deze ook tijdens het schakelen aan in welke positie het voorste en achterste kettingwiel zich bevind en wat je trapfrequentie op dat moment is. Enige zorg en aandacht voor het installeren van de flightdeck (bedrading naar de shifters) is van belang.

Deze flightdeck, tevens in combinatie met full-ultegra-groep, gaat ook bij mij zijn 5e jaar in : ben hier zeer tevreden over.  Het blijft handig om je tandwiel-combinatie te zien, de indicatieve weergave van je trapfrekwentie (berekening gebeurt op basis van a) je snelheid b) de tandwiel-combinatie), ...  ... verder is het een goede display en ook tijdens lange ritten in regenweer (bvb RVV 2006) blijft hij perfect werken.

beukje
Forum-lid

beukje 09 dec 2006 18:30

Ik gebruik ook de Shimano Flightdeck. Ik ben er erg tevreden over. Daarnaast gebruik ik een losse hartslagmeter. Echter wat ik wil is een fiets computer die alle gegevens opslaat zodat je die op de PC kan (laten) analyseren.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 09 dec 2006 19:02

Quote: Origineel geplaatst door Beukje op 09 December 2006
Ik gebruik ook de Shimano Flightdeck. Ik ben er erg tevreden over. Daarnaast gebruik ik een losse hartslagmeter. Echter wat ik wil is een fiets computer die alle gegevens opslaat zodat je die op de PC kan (laten) analyseren.

Wat dacht je van Polar S720i of HAC 4 of 5?
What makes the boat go faster?

Plaats reactie