racefietsen lichter dan 6,8 kg
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je dat wilt testen heb je op z'n minst een vermogensmeter nodig. Want anders is het verschil in het vermogen die de renner levert veel te groot. Maar ik vind het een vrij doelloos onderzoek, als je zwaarder bent moet je gewoon een bepaalde hoeveelheid extra energie leveren om dat extra gewicht naar boven te krijgen. Die formules van de klassieke mechanica kloppen uitstekend, zeker op een stijle klim.
TS zegt in een ander topic dat hij in de bijstand zit en dat zijn huidige fiets van het merk Target is. Voorts geeft hij aan dat hij elke dag zo'n 200 kilometer fietst. Met alle begrip voor zijn situatie, maar de combinatie bijstand/Target/73.000 kilometer per jaar zegt mij dat a) een fiets van 3 of 4 kilo budgetair onhaalbaar is en b) niet geschikt is voor de vele kilometers die hij aflegt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Bijstand en 200km per dag fietsen, als je nu de helft van de tijd steekt in het zoeken naar een baan, als je dan een baan vindt dan kun je na loop van tijd wel een fiets kopen van 3,4 kg en je hebt nog tijd over om te fietsen! "ieder nadeel heeft z'n voordeel" zou JC zeggen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 November 2006
Als je dat wilt testen heb je op z'n minst een vermogensmeter nodig. Want anders is het verschil in het vermogen die de renner levert veel te groot. Maar ik vind het een vrij doelloos onderzoek, als je zwaarder bent moet je gewoon een bepaalde hoeveelheid extra energie leveren om dat extra gewicht naar boven te krijgen. Die formules van de klassieke mechanica kloppen uitstekend, zeker op een stijle klim.
Dat zeg ik toch ook.
nderzoek is altijd leuk. Al is het alleen al om je theorien te staven..Je kan toch zoals ik over die wielen al eens aangaf mooi testen of de aero wielen inderdaad harder gaan, enz. enz..
Als je dat wilt testen heb je op z'n minst een vermogensmeter nodig. Want anders is het verschil in het vermogen die de renner levert veel te groot. Maar ik vind het een vrij doelloos onderzoek, als je zwaarder bent moet je gewoon een bepaalde hoeveelheid extra energie leveren om dat extra gewicht naar boven te krijgen. Die formules van de klassieke mechanica kloppen uitstekend, zeker op een stijle klim.
Dat zeg ik toch ook.
nderzoek is altijd leuk. Al is het alleen al om je theorien te staven..Je kan toch zoals ik over die wielen al eens aangaf mooi testen of de aero wielen inderdaad harder gaan, enz. enz..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik had je bericht van daarboven niet gelezen.
Ik vind het een tamelijk doelloos onderzoek, iets wat je zo kunt uitrekenen ga ik niet nog een keer onderzoeken. Is net zo iets als het wiel opnieuw gaan uitvinden. Als ik iets met wielrennen zou willen onderzoeken dan zou dat veel eerder met aerodynamica zijn.
Ik vind het een tamelijk doelloos onderzoek, iets wat je zo kunt uitrekenen ga ik niet nog een keer onderzoeken. Is net zo iets als het wiel opnieuw gaan uitvinden. Als ik iets met wielrennen zou willen onderzoeken dan zou dat veel eerder met aerodynamica zijn.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
"Een fiets van 3 kg of zo." Alsof het niet zo precies komt. Ach doe maar rie kilo of zo, een onsje meer of minder maakt niet uit. Bij een fiets van drie kilo of zo, maakt dat natuurlijk alles uit. Het verschil tussen een fiets van drie kilo, en een fiets van maar lieft 3,7 kilo is hetzelfde als het verschil tussen mijn persoonlijk record op de honder meter sprint, en het wereldrecord. Het is allebei tien seconden of zo.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 November 2006
Ik had je bericht van daarboven niet gelezen.
Ik vind het een tamelijk doelloos onderzoek, iets wat je zo kunt uitrekenen ga ik niet nog een keer onderzoeken. Is net zo iets als het wiel opnieuw gaan uitvinden. Als ik iets met wielrennen zou willen onderzoeken dan zou dat veel eerder met aerodynamica zijn.
Als je het niet onderzoekt, weet je nooit of het ook waar is.. En ik heb het toch o.a. ook over aerodynamica.. Jij hebt toch een powertap ? hubsakee ...
Ik had je bericht van daarboven niet gelezen.
Ik vind het een tamelijk doelloos onderzoek, iets wat je zo kunt uitrekenen ga ik niet nog een keer onderzoeken. Is net zo iets als het wiel opnieuw gaan uitvinden. Als ik iets met wielrennen zou willen onderzoeken dan zou dat veel eerder met aerodynamica zijn.
Als je het niet onderzoekt, weet je nooit of het ook waar is.. En ik heb het toch o.a. ook over aerodynamica.. Jij hebt toch een powertap ? hubsakee ...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
nee die heb ik niet meer, dat ding deed het het merendeel van de tijd niet. Ik heb hem terug gebracht naar de FM waar ik hem had gekocht en m'n geld mee teruggenomen (koste wel wat moeite).
Ik hoef iets wat waar is niet zo nodig te onderzoeken, dat soort proefjes zijn op kleinere schaal al zovaak gedaan. Met een fijne hangweegschaal, een houten plank en wat gewichtjes kan je hetzelfde op een kleinere schaal doen.
Ik hoef iets wat waar is niet zo nodig te onderzoeken, dat soort proefjes zijn op kleinere schaal al zovaak gedaan. Met een fijne hangweegschaal, een houten plank en wat gewichtjes kan je hetzelfde op een kleinere schaal doen.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 November 2006
nee die heb ik niet meer, dat ding deed het het merendeel van de tijd niet. Ik heb hem terug gebracht naar de FM waar ik hem had gekocht en m'n geld mee teruggenomen (koste wel wat moeite).
Ik hoef iets wat waar is niet zo nodig te onderzoeken, dat soort proefjes zijn op kleinere schaal al zovaak gedaan. Met een fijne hangweegschaal, een houten plank en wat gewichtjes kan je hetzelfde op een kleinere schaal doen.
waar hangt die nu ?
nee die heb ik niet meer, dat ding deed het het merendeel van de tijd niet. Ik heb hem terug gebracht naar de FM waar ik hem had gekocht en m'n geld mee teruggenomen (koste wel wat moeite).
Ik hoef iets wat waar is niet zo nodig te onderzoeken, dat soort proefjes zijn op kleinere schaal al zovaak gedaan. Met een fijne hangweegschaal, een houten plank en wat gewichtjes kan je hetzelfde op een kleinere schaal doen.
waar hangt die nu ?
Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 23 November 2006
"Een fiets van 3 kg of zo." Alsof het niet zo precies komt. Ach doe maar rie kilo of zo, een onsje meer of minder maakt niet uit. Bij een fiets van drie kilo of zo, maakt dat natuurlijk alles uit. Het verschil tussen een fiets van drie kilo, en een fiets van maar lieft 3,7 kilo is hetzelfde als het verschil tussen mijn persoonlijk record op de honder meter sprint, en het wereldrecord. Het is allebei tien seconden of zo.
Hoe kom je aan 10 sec ? volgens mij vergeet je de berijder
En daarbij je doet nu 2x langer of de honderd meter dan Asafa Powell
Das wel een verschil ja, maar op een berg die 40min duurt is 10 seconden toch wel redelijk verwaarloosbaar.
"Een fiets van 3 kg of zo." Alsof het niet zo precies komt. Ach doe maar rie kilo of zo, een onsje meer of minder maakt niet uit. Bij een fiets van drie kilo of zo, maakt dat natuurlijk alles uit. Het verschil tussen een fiets van drie kilo, en een fiets van maar lieft 3,7 kilo is hetzelfde als het verschil tussen mijn persoonlijk record op de honder meter sprint, en het wereldrecord. Het is allebei tien seconden of zo.
Hoe kom je aan 10 sec ? volgens mij vergeet je de berijder
En daarbij je doet nu 2x langer of de honderd meter dan Asafa Powell
Das wel een verschil ja, maar op een berg die 40min duurt is 10 seconden toch wel redelijk verwaarloosbaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 28 okt 2006 17:45
Als je nu al 200km per dag fietst dan wil ik hem van de zomer wel eens zien! Hahaha! Dan fietst ie nog geen drol meer van de stoep! Zeker iedere dag 200km met een hartslag van 160 gem, en een gem van 32! Laat me niet lachen hej! Dat heeft dus niks met wielrennen te maken!
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.