Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 November 2006
tja vooroordelen en cliché's zijn voor mij absoluut geen reden om op iemand te gaan stemmen.
Ik stem ook absoluut niet op de persoon, maar op het verkiezingsprogamma. Mensen die nog steeds windmolens willen bouwen en kernenergie uitsluiten, een begrotings tekort geen probleem vinden, uitkeringen gaan verhogen, belastingen voor bedrijven willen verhogen ga ik niet op stemmen. Ik zal als ik klaar ben met studeren en er zou een volledig links kabinet aan de macht zijn (dat zou het kabinet zijn na het kabinet wat we morgen indirect kiezen) zeker overwegen om naar het buitenland te vertrekken. Ik heb zo ie zo al niet zoveel met dit koude kikkerlandje en ik ben nu niet hard aan het leren en later werken om te betalen voor mensen die te lui zijn om wat te doen.
Hier heb ik bar weinig aan toe te voegen. Ben dan al wel klaar met studeren, maar met een volledige links kabinet komer er ook in huize Daniel1975 emigratieplannen. "De sterkste schouders, de zwaarste lasten" is nu ook al het geval, hoeft van mij absoluut niet gekker te worden. Werken voor je centen zoals Havana al mooi aangaf is ook mij aangeleerd als boerenzoon. Al die mensen die nu hun handje ophouden ipv hun handjes eens vuil te maken mogen van mij fors gekort worden. (die paar % die echt problemen heeft niet meegerekend uiteraard!). Ik zie dagelijk in de glastuinbouwsector hoeveel buitenlanders (m.n. Polen en illegalen) er nodig zijn om het oogstwerk rond te krijgen. Iedereen die dus in de buurt van een tuinbouwgebied woont en zegt werkeloos te zijn is dus een werkweigeraar in mijn ogen.
Oja, ik zal wellicht CDA gaan stemmen vanavond. Qua ideen zit ik dichter bij de VVD, maar ga strategisch stemmen om de PvdA niet de grootste te laten worden.
wat stemt de fietser!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
@Havana: By the way, ik werk wel degelijk voor mijn geld, ik zet me relatief gezien fulltime in voor een tweetal maatschappelijk relevante organisaties; werk dat echt nodig is en inhoudelijk in niets verschilt van betaald werk. Overigens zou ik ook nooit paperclips e.d. hoeven vouwen, maar het gaat te ver om dat uit te leggen. Natuurlijk moet iedereen werken, daarin verschillen de partijen ook niet. Groenlinks heeft zelfs verregaande wijzigingen voor ogen in de WW en in het ontslagrecht, en behoudt tegelijkertijd de huidige reintegratie-trajecten. De rechtse partijen bezuinigen zelfs op de reintegratietrajecten (--zoek het allemaal zelf maar uit, maar ga wel werken, anders raak je je uitkering kwijt--).
-
- Forum-lid
Ik heb tactisch op CDA (ook op stemwijzer kwam ik uit op het CDA) gestemd omdat ik tegen het linkse gevaar ben en door CDA te stemmen ipv een kleinere rechtse partij hoop ik dat het CDA de grootste wordt.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
@Pinarellogek: Vreemd genoeg schijnen de reintegratietrajecten van het UWV goed te zijn, hoewel die club in alle andere opzichten bijna misdadig slecht functioneert. Maar ik doelde ook op trajecten voor bijstandsgerechtigden, voor mensen dus die (ook door ziekte) geen werkverleden hebben (of door Hoogervorst uit de WAO zijn geflikkerd en soms in de bijstand terecht komen).
Ook ik ben niet blij met de dreiging van een linkse meerderheid, als het aan de linkse partijen ligt hebben we straks allemaal evenveel, wat op zich een mooi streven is. Maar met hun plannen betekent dat wel dat we dan met z'n allen niks meer hebben doordat hun plannen desastreuze gevolgen hebben voor onze economie.Daarnaast ben ik het ook eens met degene die ergens hierboven de opmerking plaatste dat het zo is dat VVD en CDA de laatste jaren met impopulaire maatregelen Nederland weer een beetje op de rails hebben gekregen en die linkse partijen dat nu in een paar jaar weer kunnen verpesten door overal cadeautjes uit te delen!Dus, jullie kunnen vast raden op wie ik niet gestemd heb!!
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 22 November 2006
Donner is een CDA policitus, maar goed.
@ Ponsteen: het spijt me dat ik het zeg, maar ik ben falicant tegen het fenomeen passende arbeid. Van mij mag een academicus asperges gaan steken of paperclips gaan vouwen indien je gedeeltelijk arbeidsongeschikt of werkeloos bent. Waarom? Omdat er zat ander werk is en wedden dat je binnen no-time een baan hebt gevonden die je wel leuk vindt? Het gaat erom dat mensen aan het werk worden gezet! Het fenomeen passende arbeid zorgt ervoor dat mensen zeggen "er is geen werk voor mij". Dat vind ik zo'n onzin! Voel je je soms te goed om paperclips te vouwen? Jij voelt je dus beter dan de Jan Lul om de hoek. Dát vind ik dus belachelijk. Weg met die passende arbeid. Paperclips vouwen. Moet je es kijken hoe snel je ZELF een nieuwe baan hebt gevonden.
Ook de WW mag van mij ook op de schop. Laat die mensen maar 3 dagen per week voor de staat gaan werken. De staat kan deze mensen ook gratis uitlenen aan het bedrijfsleven. Kunnen ze 2 dagen per week solliciteren. Zo werkt het in Luxemburg ook. Moet je es kijken hoe snel mensen in eens een baan hebben gevonden.
"Werken voor je geld" is mij thuis altijd geleerd.
uhm niet echt een wakkere opmerking van mij nee
Donner is een CDA policitus, maar goed.
@ Ponsteen: het spijt me dat ik het zeg, maar ik ben falicant tegen het fenomeen passende arbeid. Van mij mag een academicus asperges gaan steken of paperclips gaan vouwen indien je gedeeltelijk arbeidsongeschikt of werkeloos bent. Waarom? Omdat er zat ander werk is en wedden dat je binnen no-time een baan hebt gevonden die je wel leuk vindt? Het gaat erom dat mensen aan het werk worden gezet! Het fenomeen passende arbeid zorgt ervoor dat mensen zeggen "er is geen werk voor mij". Dat vind ik zo'n onzin! Voel je je soms te goed om paperclips te vouwen? Jij voelt je dus beter dan de Jan Lul om de hoek. Dát vind ik dus belachelijk. Weg met die passende arbeid. Paperclips vouwen. Moet je es kijken hoe snel je ZELF een nieuwe baan hebt gevonden.
Ook de WW mag van mij ook op de schop. Laat die mensen maar 3 dagen per week voor de staat gaan werken. De staat kan deze mensen ook gratis uitlenen aan het bedrijfsleven. Kunnen ze 2 dagen per week solliciteren. Zo werkt het in Luxemburg ook. Moet je es kijken hoe snel mensen in eens een baan hebben gevonden.
"Werken voor je geld" is mij thuis altijd geleerd.
uhm niet echt een wakkere opmerking van mij nee
Train ze!