Quoten: Origineel geplaatst door Speed@ op 14 December 2006
PS. Het gaat toch om de lol.
Of zijn jullie allemaal zo gefixeerd op je rondetijden dat je de natuur om je heen niet eens waarneemt?
En dan Speed@ hebben als nick, LOL.
hardtail of of geveerd
Quote: Origineel geplaatst door Bandit op 20 November 2006
Volgens mij is zelfs de trend om helemaal zonder vering te rijden. Merida had op de Bikemotion enkele zeer mooie carbon voorvorken staan voor de modellen 207.Ik rij sinds vorig jaar december met een vaste voorvork in mijn (hardtail)mtb, en rij sindsdien minuten af van elk rondje. Geen voor- en achtervering scheelt bijna 2 kilo, dat merk je echt wel.
Interessant. Lag dat aan een slappere voorvoork (b.v. Manitou?). Ik rijd met een Fox geveerde niet-deindende voorvork en dat rijdt gewoon SUBLIEM !
Ps. zonder voorvering zal kunnen op bepaalde parcours, maar er zijn trajecten waar je stuiterend van je fiets gaat, b.v. over boomwortels in de afdalingen.
Volgens mij is zelfs de trend om helemaal zonder vering te rijden. Merida had op de Bikemotion enkele zeer mooie carbon voorvorken staan voor de modellen 207.Ik rij sinds vorig jaar december met een vaste voorvork in mijn (hardtail)mtb, en rij sindsdien minuten af van elk rondje. Geen voor- en achtervering scheelt bijna 2 kilo, dat merk je echt wel.
Interessant. Lag dat aan een slappere voorvoork (b.v. Manitou?). Ik rijd met een Fox geveerde niet-deindende voorvork en dat rijdt gewoon SUBLIEM !
Ps. zonder voorvering zal kunnen op bepaalde parcours, maar er zijn trajecten waar je stuiterend van je fiets gaat, b.v. over boomwortels in de afdalingen.
Interessant. Lag dat aan een slappere voorvoork (b.v. Manitou?). Ik rijd met een Fox geveerde niet-deindende voorvork en dat rijdt gewoon SUBLIEM !Ps. zonder voorvering zal kunnen op bepaalde parcours, maar er zijn trajecten waar je stuiterend van je fiets gaat, b.v. over boomwortels in de afdalingen.
Ach ja, tegenwoordig zet je de demping gewoon vanaf je stuur uit als je old-fashion non-geveerd wil rijden. Koop er dan zo één (heb je al op fietsen van E1400.- zag ik) en kies tijdens je rit....... Er is overal wat voor te verzinnen. Ben nu ook aan het oriënteren op mogelijk meer vering of betere kwaliteit fiets.
Behalve blijvend contact door de vering of mogelijk snellere tijden heb ik nog weinig andere argumenten c.q. voor- /nadelen gehoord om hardtail of Full te rijden...
Iemand nog een goed argument??
Ach ja, tegenwoordig zet je de demping gewoon vanaf je stuur uit als je old-fashion non-geveerd wil rijden. Koop er dan zo één (heb je al op fietsen van E1400.- zag ik) en kies tijdens je rit....... Er is overal wat voor te verzinnen. Ben nu ook aan het oriënteren op mogelijk meer vering of betere kwaliteit fiets.
Behalve blijvend contact door de vering of mogelijk snellere tijden heb ik nog weinig andere argumenten c.q. voor- /nadelen gehoord om hardtail of Full te rijden...
Iemand nog een goed argument??
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4759
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Feitelijk is er maar een argument om te kiezen voor een fully. En dat is uiteraard het comfort. Met een fully zul je gewoon veel relaxter op de fiets zitten tijdens offroad tochten, hierdoor zal je minder last krijgen van daaraan gerelateerde blessures en vermoeidheid.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quote: Origineel geplaatst door MTB-biker op 18 December 2006
Interessant. Lag dat aan een slappere voorvoork (b.v. Manitou?). Ik rijd met een Fox geveerde niet-deindende voorvork en dat rijdt gewoon SUBLIEM !
Interessant, heb je zelf een Manitou vork gehad ?
Interessant. Lag dat aan een slappere voorvoork (b.v. Manitou?). Ik rijd met een Fox geveerde niet-deindende voorvork en dat rijdt gewoon SUBLIEM !
Interessant, heb je zelf een Manitou vork gehad ?