Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Record of Dura-ace

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 nov 2006 15:41

FietsenMaker
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

menno
Forum-lid

menno 17 nov 2006 19:33

ik ben tevreden met shimano en vindt de shifters wel mooier dan die van campa.als je die kabels een probleem vindt weet ik niet wat je op een fiets aan het doen bent maar bij mij zitten ze niet in de weg.vindt het super fijn schakelen en het buitenblad van de dura-ace is veel mooier dan dat van campa.

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 17 nov 2006 19:54

Ik rij ook bij de elite z/c en reeds 3 jaar op shimano ultegra, wel elk jaar een nieuwe groep.  Ik heb nog nooit problemen ermee gehad.  Het enige wat ik heb vervangen zijn de normale slijtage onderdelen : ketting, cassette, remblokken en een voorblad.

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 17 nov 2006 20:48

Campa record natuurlijk, al liggen de prijzen wel veel uit elkaar.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 nov 2006 22:47

Nee, niet weeeeeeeeeeer :(
Less is bore

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 17 nov 2006 23:09

Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 17 November 2006

Ik rij ook bij de elite z/c en reeds 3 jaar op shimano ultegra, wel elk jaar een nieuwe groep.  Ik heb nog nooit problemen ermee gehad.  Het enige wat ik heb vervangen zijn de normale slijtage onderdelen : ketting, cassette, remblokken en een voorblad.

Hoi,
Tja....Hoe kun je dat nu beoordelen als je om het jaar een nieuwe groep krijgt toegeschoven?
Ik heb niks tegen Shimano (behalve dan dat het geen uitstraling heeft en schakelt als een kom erwtesoep) maar slijtage is bij Campa toch een heel stuk lager.
Je betaalt dan misschien meer bij aankoop maar over het geheel genomen ligt de kwaliteit van de onderdelen een stuk hoger.
Voila, en er nog meer modder als het moet....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

casran
Forum-lid HC

casran 17 nov 2006 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door Cyclefan op 16 November 2006

... Deze fiets is full carbon Sportivo GX2 (zelfde kader als Merckx GX2 is mij verteld). ...

njuist!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wielrennerd
Forum-lid

wielrennerd 18 nov 2006 01:52

Daarom ook dat ik Campagnolo sterk weet te waarderen omdat je echt ziet dat elk vijsje met liefde en Italiaans vakmanschap is vervaardigd... Je kan toch ook moeilijk op een De Rosa of Pinarello een DA monteren dat is zelfde als een trekhaak monteren op een Ferrari .... tenzij je absoluut geen smaak hebt uiteraard....

Kijk die man weet waar hij over praat! Het is een belg en die weten zowieso meer van fietsen af als wij vind ik! Zelf ben ik Nederlander maar toch zeg ik het! En wat hebben jappaners met fietsen te maken? Voordat shimano als fietsonderdelenmerk uberhaubt bestond had Campa al de uitvalnaaf uitgevonden.Het is gewoon zoals sake of een mooie Italiaanse wijn! Hoewel ik moet bekennen dat ik mijn DA wel fijn soepel vind schakelen. Mijn Campa groep is Centaur. Maar als ik moest kiezen Altijd Record! Op mijn nieuwe fiets komt Record! Oja en Amclassic: Verzin maar geen smoesjes >dat was een domme actie! LOLO!!!   is dat wel goed geschreven???
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I d&#111;nt want to be cured.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2006 02:30

Aangezien er hier weer de gebruikelijke onzin wordt neergekalkt gaat ie mooi op slot. In het onderstaande topic kan er lekker verder worden gebabbeld onder het genot van een biertje. http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=2
Less is bore

Plaats reactie