Van Eyck Sport
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Bo er zijn vrij veel mensen die gewoon moeten werken van 8 tot 17 en niet zomaar vrij kunnen nemen. Natuurlijk moet jezelf wel weten wat je wilt, anders wordt het de fiets van de FM ipv je eigen fiets. Maar als je zoveel geld uitgeeft mag je toch wel een beetje advies verwachten.?.
Tuurlijk best te begrijpen... Het gaat er me gewoon om dat wanneer je weet dat ze zeer zeer weinig tijd hebben je ook geen bergen aandacht van hen moet verwachten en dat je dan misschien beter een aparte afspraak maakt om een fiets samen te stellen van dat bedrag.
Bo er zijn vrij veel mensen die gewoon moeten werken van 8 tot 17 en niet zomaar vrij kunnen nemen. Natuurlijk moet jezelf wel weten wat je wilt, anders wordt het de fiets van de FM ipv je eigen fiets. Maar als je zoveel geld uitgeeft mag je toch wel een beetje advies verwachten.?.
Tuurlijk best te begrijpen... Het gaat er me gewoon om dat wanneer je weet dat ze zeer zeer weinig tijd hebben je ook geen bergen aandacht van hen moet verwachten en dat je dan misschien beter een aparte afspraak maakt om een fiets samen te stellen van dat bedrag.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Net zo zeer dat wij als clienten een keuze hebben naar welke zaak we gaan, heeft de ondernemer ook de vrijheid zijn eigen bedrijfsvoering te kiezen. En aangezien wij niet in zijn boeken kunnen kijken, vind ik deze opmerking wel erg voorbarig. En wat dan nog, als hij/zij ervoor kiest niet meer personeel aan te nemen, en het bevalt je niet hoe je daar geholpen wordt, dan ga je toch naar de concurrent? Maar nee, dat wil ook bijna niemand, want daar zijn de prijzen 15 hoger....
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Net zo zeer dat wij als clienten een keuze hebben naar welke zaak we gaan, heeft de ondernemer ook de vrijheid zijn eigen bedrijfsvoering te kiezen. En aangezien wij niet in zijn boeken kunnen kijken, vind ik deze opmerking wel erg voorbarig. En wat dan nog, als hij/zij ervoor kiest niet meer personeel aan te nemen, en het bevalt je niet hoe je daar geholpen wordt, dan ga je toch naar de concurrent? Maar nee, dat wil ook bijna niemand, want daar zijn de prijzen 15 hoger....
You can never be too Specialized
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Daarom koop ik ook liever niet bij lui als Salden en bijv van Eijck al zal ik bij de laatste zo ie zo niet zo snel kopen omdat ze niet opsturen. Ik heb met een aantal Duitse internetshops goede ervaringen die mailtjes wel snel en netjes beantwoorden, dus het kan wel tegen een scherpe prijs. Tja en natuurlijk hebben die webshops geen dure winkel, maar daar zit ik toch niet om te springen. M'n laatste 2 fietsen heb ik ook gewoon besteld zonder dat ik ze ooit in het echt heb gezien.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Als ze daarmee beginnen gaan die lage prijzen omhoog, alsook de service, wat je dan overhoud is een speciaalzaak met prijzen gelijk aan die van de fietsenmaker op de hoek.
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Als ze daarmee beginnen gaan die lage prijzen omhoog, alsook de service, wat je dan overhoud is een speciaalzaak met prijzen gelijk aan die van de fietsenmaker op de hoek.
Quoten: Origineel geplaatst door Joshua op 12 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Als ze daarmee beginnen gaan die lage prijzen omhoog, alsook de service, wat je dan overhoud is een speciaalzaak met prijzen gelijk aan die van de fietsenmaker op de hoek.
Dat hoeft toch helemaal niet! Meer personeel zorgt ervoor dat ze meer kunnen verkopen. Als ze meer verkopen kunnen ze door de omloopsnelheid een hogere korting bedingen van hun leveranciers zelf iets inleveren op de marge en het voor ons dus nog aantrekkelijker maken!
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Als ze daarmee beginnen gaan die lage prijzen omhoog, alsook de service, wat je dan overhoud is een speciaalzaak met prijzen gelijk aan die van de fietsenmaker op de hoek.
Dat hoeft toch helemaal niet! Meer personeel zorgt ervoor dat ze meer kunnen verkopen. Als ze meer verkopen kunnen ze door de omloopsnelheid een hogere korting bedingen van hun leveranciers zelf iets inleveren op de marge en het voor ons dus nog aantrekkelijker maken!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
Aan de korting die ze bij leveranciers kunnen bedingen zit natuurlijk wel een limiet, en zolang ze momenteel genoeg verkopen zullen ze echt niet in willen leveren op hun marge!
Werk zelf in het weekend bij een discounter (een grote met ongeveer 100 vestigingen), die in behoorlijke aantallen kan inkopen en verkopen. Wij lopen ook niet met veel personeel, maar iemand extra aannemen is echt uit den boze!
Werk zelf in het weekend bij een discounter (een grote met ongeveer 100 vestigingen), die in behoorlijke aantallen kan inkopen en verkopen. Wij lopen ook niet met veel personeel, maar iemand extra aannemen is echt uit den boze!
Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 12 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Joshua op 12 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Als ze daarmee beginnen gaan die lage prijzen omhoog, alsook de service, wat je dan overhoud is een speciaalzaak met prijzen gelijk aan die van de fietsenmaker op de hoek.
Dat hoeft toch helemaal niet! Meer personeel zorgt ervoor dat ze meer kunnen verkopen. Als ze meer verkopen kunnen ze door de omloopsnelheid een hogere korting bedingen van hun leveranciers zelf iets inleveren op de marge en het voor ons dus nog aantrekkelijker maken!
tja was het maar allemaal zo simpel.....
Quoten: Origineel geplaatst door Joshua op 12 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Dan nemen ze toch meer personeel aan? Of kost dat soms te veel geld?
Als ze daarmee beginnen gaan die lage prijzen omhoog, alsook de service, wat je dan overhoud is een speciaalzaak met prijzen gelijk aan die van de fietsenmaker op de hoek.
Dat hoeft toch helemaal niet! Meer personeel zorgt ervoor dat ze meer kunnen verkopen. Als ze meer verkopen kunnen ze door de omloopsnelheid een hogere korting bedingen van hun leveranciers zelf iets inleveren op de marge en het voor ons dus nog aantrekkelijker maken!
tja was het maar allemaal zo simpel.....
You can never be too Specialized
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is echt niet zo eenvoudig als: minder personeel ---> lagere kosten ---> meer winst.
Personeel is gewoon een investering in je omzet. Als je geen tijd meer hebt om mensen te helpen kost dat je gewoon heel veel klanten die je in een paar uurtje werk van een medewerker een omzet van een paar €k kunnen opleveren. Dan is die medewerker naar verhouding een erg goedkope investering, want bijv meer reclame maken kost ook veel geld en is het minder zeker wat het opleverd.
Personeel is gewoon een investering in je omzet. Als je geen tijd meer hebt om mensen te helpen kost dat je gewoon heel veel klanten die je in een paar uurtje werk van een medewerker een omzet van een paar €k kunnen opleveren. Dan is die medewerker naar verhouding een erg goedkope investering, want bijv meer reclame maken kost ook veel geld en is het minder zeker wat het opleverd.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Het is echt niet zo eenvoudig als: minder personeel ---> lagere kosten ---> meer winst.
Personeel is gewoon een investering in je omzet. Als je geen tijd meer hebt om mensen te helpen kost dat je gewoon heel veel klanten die je in een paar uurtje werk van een medewerker een omzet van een paar €k kunnen opleveren. Dan is die medewerker naar verhouding een erg goedkope investering, want bijv meer reclame maken kost ook veel geld en is het minder zeker wat het opleverd.
Nooit gedacht dat ik het met jou ooit eens zou zijn! Maar voor deze keer...zijn wij het eens!
Het is echt niet zo eenvoudig als: minder personeel ---> lagere kosten ---> meer winst.
Personeel is gewoon een investering in je omzet. Als je geen tijd meer hebt om mensen te helpen kost dat je gewoon heel veel klanten die je in een paar uurtje werk van een medewerker een omzet van een paar €k kunnen opleveren. Dan is die medewerker naar verhouding een erg goedkope investering, want bijv meer reclame maken kost ook veel geld en is het minder zeker wat het opleverd.
Nooit gedacht dat ik het met jou ooit eens zou zijn! Maar voor deze keer...zijn wij het eens!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Het is echt niet zo eenvoudig als: minder personeel ---> lagere kosten ---> meer winst.
Personeel is gewoon een investering in je omzet. Als je geen tijd meer hebt om mensen te helpen kost dat je gewoon heel veel klanten die je in een paar uurtje werk van een medewerker een omzet van een paar €k kunnen opleveren. Dan is die medewerker naar verhouding een erg goedkope investering, want bijv meer reclame maken kost ook veel geld en is het minder zeker wat het opleverd.
Hoi,
Het omgekeerde is ook waar....
Het is ook niet zo dat men bij Van Eyck duizenden klanten misloopt omdat de service niet goed is. Wel is het vaak zo dat vele klanten al jaren hun weg kennen en precies weten wat ze willen en daar dan ook hun "plan mee trekken"......
Die zaak is ook niet groot geworden door overhaaste beslissingen te nemenen personeel kost nu eenmaal een pak geld.
Ciao,
Het is echt niet zo eenvoudig als: minder personeel ---> lagere kosten ---> meer winst.
Personeel is gewoon een investering in je omzet. Als je geen tijd meer hebt om mensen te helpen kost dat je gewoon heel veel klanten die je in een paar uurtje werk van een medewerker een omzet van een paar €k kunnen opleveren. Dan is die medewerker naar verhouding een erg goedkope investering, want bijv meer reclame maken kost ook veel geld en is het minder zeker wat het opleverd.
Hoi,
Het omgekeerde is ook waar....
Het is ook niet zo dat men bij Van Eyck duizenden klanten misloopt omdat de service niet goed is. Wel is het vaak zo dat vele klanten al jaren hun weg kennen en precies weten wat ze willen en daar dan ook hun "plan mee trekken"......
Die zaak is ook niet groot geworden door overhaaste beslissingen te nemenen personeel kost nu eenmaal een pak geld.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Wanneer je een mail verstuurt dan wil dat niet zeggen dat de mail ook aankomt. En dan krijg je dus ook geen antwoord op je mail.