Bora Ultra of Lightweights???
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 November 2006
Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 November 2006
Reedt die camping op om een ander op te halen, Leitewaait slaat op dat knackerbrüden accent van ze, wel lachuh
en als je met die wielen rijd val je zoiezo op bij wieler-publiek.
In Denemarken zijn ze gek op LW's iig! (zie het Pro's on LW-topic op WW)
Is het niet eerder dat sommige Denen oude setjes gebruiken die een ploeg ooit kocht?
Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 07 November 2006
Reedt die camping op om een ander op te halen, Leitewaait slaat op dat knackerbrüden accent van ze, wel lachuh
en als je met die wielen rijd val je zoiezo op bij wieler-publiek.
In Denemarken zijn ze gek op LW's iig! (zie het Pro's on LW-topic op WW)
Is het niet eerder dat sommige Denen oude setjes gebruiken die een ploeg ooit kocht?
-
- Forum-lid
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 28 okt 2006 17:45
Wel kan ik je zeggen als je er even ECHT over nadenkt zijn we allemaal BOUTMAF !!!! 7000 euro uitgeven aan een fiets daar eten ze in afrika met een heel dorp 5 jaar van hej!!! Maja dat is het wiellervirus he! het tast je hersennen aan. Als je er eenmaal mee besmet bent dan kun je het shaken. Je komt er niet meer vanaf, het wordt eerder erger.
MOOI MAN
Welterusten medepatiënten
MOOI MAN
Welterusten medepatiënten
man 24 limburger muziekgek, filmgek en wielergestoord:<br>
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.
Its a disease I tell you, A disease. And of this disease I dont want to be cured.
Quote: Origineel geplaatst door Michiel17 op 07 November 2006
Maar kennelijk zie jij hier niet hetzelfde in wat vele van ons wel zien.
Is er misschien een verschil tussen dromen van LW's en ze daadwerkelijk hebben? Mensen die ze willen hebben lijken heftiger te reageren dan mensen die ze hebben.
Maar kennelijk zie jij hier niet hetzelfde in wat vele van ons wel zien.
Is er misschien een verschil tussen dromen van LW's en ze daadwerkelijk hebben? Mensen die ze willen hebben lijken heftiger te reageren dan mensen die ze hebben.
Quote: Origineel geplaatst door WielrennerD op 07 November 2006
Ik denk dat het ook een beetje jalozie is. Dat begrijp je zeker weten volgens mij wanneer je je in mij zou verplaatsen. Ik zou net noch niet mijn ziel aan de duivel verkopen voor zo n wielen.
Tuurlijk snap ik dat. (overigens natuurlijk is het ook lang niet altijd een kwestie van kunnen betalen hoor. Ik kan ook wel LW's betalen alleen zou het wel zo'n enorm gat in mijn budget slaan dat ik zo'n aanschaf tegenover mezelf gewoon absoluut niet kan verantwoorden op dit moment.
Quote: Origineel geplaatst door WielrennerD op 07 November 2006
Vinden jullie dat ik de goede keuze gemaakt heb tussen C50 - Extreme carbon ? Ik ben in vorm 71-72 kg vetpercentage rond de 8 en 9 en 1 m 87 en zoals je al begrepen had ik hou ervan om te knallen en dat ding af te raggen. Een beetje alla thor husdhofd.
Van die 2 is de C50 zeker de 'veilige' keus. Absoluut een mooi frame.
Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 07 November 2006
Is er misschien een verschil tussen dromen van LW's en ze daadwerkelijk hebben? Mensen die ze willen hebben lijken heftiger te reageren dan mensen die ze hebben.
Is jouw 'beleving' van LW's veranderd nadat je ze zelf gekocht had?
Ik denk dat het ook een beetje jalozie is. Dat begrijp je zeker weten volgens mij wanneer je je in mij zou verplaatsen. Ik zou net noch niet mijn ziel aan de duivel verkopen voor zo n wielen.
Tuurlijk snap ik dat. (overigens natuurlijk is het ook lang niet altijd een kwestie van kunnen betalen hoor. Ik kan ook wel LW's betalen alleen zou het wel zo'n enorm gat in mijn budget slaan dat ik zo'n aanschaf tegenover mezelf gewoon absoluut niet kan verantwoorden op dit moment.
Quote: Origineel geplaatst door WielrennerD op 07 November 2006
Vinden jullie dat ik de goede keuze gemaakt heb tussen C50 - Extreme carbon ? Ik ben in vorm 71-72 kg vetpercentage rond de 8 en 9 en 1 m 87 en zoals je al begrepen had ik hou ervan om te knallen en dat ding af te raggen. Een beetje alla thor husdhofd.
Van die 2 is de C50 zeker de 'veilige' keus. Absoluut een mooi frame.
Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 07 November 2006
Is er misschien een verschil tussen dromen van LW's en ze daadwerkelijk hebben? Mensen die ze willen hebben lijken heftiger te reageren dan mensen die ze hebben.
Is jouw 'beleving' van LW's veranderd nadat je ze zelf gekocht had?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 07 November 2006
Ik kocht de afgelopen zomer het blad FIETS (kennen jullie wel ) om in de trein naar Frankrijk te lezen. De strekking van hun onderzoek was dat bij klimmen het rendement van lichte wielen t.o.v. zware wielen te verwaarlozen is. Tel ik daar mijn eigen ervaringen bij op dan heb ik steeds meer het gevoel dat je LW's en al die andere ultralichte wielen vooral koop om wat tussen de oren gebeurt met de prestaties (placebo-effect) en met het ego.
Hoi,
Ben ook geabonneerd op Fiets maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het de bijbel is.
Het is wetenschappelijk bewezen dat je met een lichtere fiets wel degelijk sneller aankomt dan met een zwaardere.
Het lijkt me aannemelijk dat je, daar klimmen vaak een aaneenschakeling is van acceleraties, met lichtere wielen sneller boven bent dan met zwaardere. Op voorwaarde dat de gewichtsbesparing aan de periferie van het wiel zit en niet aan de naaf, b.v. Dit lijkt me toch een pure natuurkundige wetmatigheid, niet?
Als men dingen die in een tijdschrift worden geschreven uit hun context haalt of de voorwaarden (qualifiers) van de testen niet vermeldt dan is dat wat mij betreft leuke cafepraat maar meer niet.
Als je geen verschil merkt, wat altijd mogelijk is, probeer dan te meten of het wel werkelijkheid is of gewoon je eigen fantasie. Ik rij ook liever met een 1200g licht setje aero wielen rond dan met 2kg zware sloebers maar ik ken wel wielen van 2kg die op het vlakke bijna niet te kloppen zijn....
Toch ben ik met mijn lichte aero wielen nagenoeg altijd gemiddeld een 2 a 4 km/h sneller en dat toont de Polar echt wel niet om me te plezieren....
Horses for courses, misschien?
Ciao,
Ik kocht de afgelopen zomer het blad FIETS (kennen jullie wel ) om in de trein naar Frankrijk te lezen. De strekking van hun onderzoek was dat bij klimmen het rendement van lichte wielen t.o.v. zware wielen te verwaarlozen is. Tel ik daar mijn eigen ervaringen bij op dan heb ik steeds meer het gevoel dat je LW's en al die andere ultralichte wielen vooral koop om wat tussen de oren gebeurt met de prestaties (placebo-effect) en met het ego.
Hoi,
Ben ook geabonneerd op Fiets maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het de bijbel is.
Het is wetenschappelijk bewezen dat je met een lichtere fiets wel degelijk sneller aankomt dan met een zwaardere.
Het lijkt me aannemelijk dat je, daar klimmen vaak een aaneenschakeling is van acceleraties, met lichtere wielen sneller boven bent dan met zwaardere. Op voorwaarde dat de gewichtsbesparing aan de periferie van het wiel zit en niet aan de naaf, b.v. Dit lijkt me toch een pure natuurkundige wetmatigheid, niet?
Als men dingen die in een tijdschrift worden geschreven uit hun context haalt of de voorwaarden (qualifiers) van de testen niet vermeldt dan is dat wat mij betreft leuke cafepraat maar meer niet.
Als je geen verschil merkt, wat altijd mogelijk is, probeer dan te meten of het wel werkelijkheid is of gewoon je eigen fantasie. Ik rij ook liever met een 1200g licht setje aero wielen rond dan met 2kg zware sloebers maar ik ken wel wielen van 2kg die op het vlakke bijna niet te kloppen zijn....
Toch ben ik met mijn lichte aero wielen nagenoeg altijd gemiddeld een 2 a 4 km/h sneller en dat toont de Polar echt wel niet om me te plezieren....
Horses for courses, misschien?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 08 November 2006
Is jouw 'beleving' van LW's veranderd nadat je ze zelf gekocht had?
Zeker, zoals ik hier boven al schreef. Een week lang was het "wow", daarna werd dat minder. Een aantal weken was ik extreem voorzichig maar inmiddels is het "just another set of wheels". Het enige moment waarop ik echt duidelijk verschil voel met andere wielen is als ik mijn fiets de trap op draag (ik heb een etagewoning).
Is jouw 'beleving' van LW's veranderd nadat je ze zelf gekocht had?
Zeker, zoals ik hier boven al schreef. Een week lang was het "wow", daarna werd dat minder. Een aantal weken was ik extreem voorzichig maar inmiddels is het "just another set of wheels". Het enige moment waarop ik echt duidelijk verschil voel met andere wielen is als ik mijn fiets de trap op draag (ik heb een etagewoning).
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 08 November 2006
Het lijkt me aannemelijk dat je, daar klimmen vaak een aaneenschakeling is van acceleraties, met lichtere wielen sneller boven bent dan met zwaardere. Op voorwaarde dat de gewichtsbesparing aan de periferie van het wiel zit en niet aan de naaf, b.v. Dit lijkt me toch een pure natuurkundige wetmatigheid, niet?
Nee, want na de micro-acceleratie volgt ook weer een micro-deceleratie.
Het lijkt me aannemelijk dat je, daar klimmen vaak een aaneenschakeling is van acceleraties, met lichtere wielen sneller boven bent dan met zwaardere. Op voorwaarde dat de gewichtsbesparing aan de periferie van het wiel zit en niet aan de naaf, b.v. Dit lijkt me toch een pure natuurkundige wetmatigheid, niet?
Nee, want na de micro-acceleratie volgt ook weer een micro-deceleratie.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik heb beide type wielen (Bora type 1 en Leightweigt standaard) kan overall zeggen dat lightweight gewoon het (veruit) betere wiel is. Ze zijn op vrijwel alle punten de Bora's beter dan de Bora's. Er is maar één punt (twee als je voor het uiterlijk van de Bora's gaat) waar de Bora's echt beter zijn en dat is op het gebied van de aerodynamica. Dus als je een tijdritwiel zoekt kun je beter voor de Bora's gaan alhoewel hed dan oolk een optie is.
Wat betreft service (bij Campa bijna 0), kwetsbaarheid, gewicht velg en stijfheid is een Standaard set gewoon veel beter. Wat betreft de slijtage van de remvlakken zijn lightweights zelf een lichtjaar op Bora's vooruit (weet een set met over de 100.000 km en de remvlakken tonen nog als nieuw....).
Nadeel van een spaakbreuk bij Lightweight is dat het einde wiel betekend. Bij Campa is meer te repareren maar de kosten van de onderdelen zijn zo hoog dat nieuw kopen vaak voordeliger is.
Overigens kost een setje Bora's 2007 bij Bike Palast 1800 Euro, De nieuwe Lightweights zijn van 2200 naar 2500 gegaan.
Wat betreft lichte wielen: het enige moment dat ik merk dat ik Lightweights rijdt is als ik een bocht instuur: je houdt je snelheid gewoon beter vast (stijfheid/Balans) en bij het accellereren ben je gewoon stukken sneller op snelheid (lage gewicht velg?). Overall voelt een fiets met lightweights gewoon stijver aan.
Wat betreft service (bij Campa bijna 0), kwetsbaarheid, gewicht velg en stijfheid is een Standaard set gewoon veel beter. Wat betreft de slijtage van de remvlakken zijn lightweights zelf een lichtjaar op Bora's vooruit (weet een set met over de 100.000 km en de remvlakken tonen nog als nieuw....).
Nadeel van een spaakbreuk bij Lightweight is dat het einde wiel betekend. Bij Campa is meer te repareren maar de kosten van de onderdelen zijn zo hoog dat nieuw kopen vaak voordeliger is.
Overigens kost een setje Bora's 2007 bij Bike Palast 1800 Euro, De nieuwe Lightweights zijn van 2200 naar 2500 gegaan.
Wat betreft lichte wielen: het enige moment dat ik merk dat ik Lightweights rijdt is als ik een bocht instuur: je houdt je snelheid gewoon beter vast (stijfheid/Balans) en bij het accellereren ben je gewoon stukken sneller op snelheid (lage gewicht velg?). Overall voelt een fiets met lightweights gewoon stijver aan.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 08 November 2006
Ik heb beide type wielen (Bora type 1 en Leightweigt standaard) kan overall zeggen dat lightweight gewoon het (veruit) betere wiel is. Ze zijn op vrijwel alle punten de Bora's beter dan de Bora's. Er is maar één punt (twee als je voor het uiterlijk van de Bora's gaat) waar de Bora's echt beter zijn en dat is op het gebied van de aerodynamica. Dus als je een tijdritwiel zoekt kun je beter voor de Bora's gaan alhoewel hed dan oolk een optie is.
Wat betreft service (bij Campa bijna 0), kwetsbaarheid, gewicht velg en stijfheid is een Standaard set gewoon veel beter. Wat betreft de slijtage van de remvlakken zijn lightweights zelf een lichtjaar op Bora's vooruit (weet een set met over de 100.000 km en de remvlakken tonen nog als nieuw....).
Nadeel van een spaakbreuk bij Lightweight is dat het einde wiel betekend. Bij Campa is meer te repareren maar de kosten van de onderdelen zijn zo hoog dat nieuw kopen vaak voordeliger is.
Overigens kost een setje Bora's 2007 bij Bike Palast 1800 Euro, De nieuwe Lightweights zijn van 2200 naar 2500 gegaan.
Wat betreft lichte wielen: het enige moment dat ik merk dat ik Lightweights rijdt is als ik een bocht instuur: je houdt je snelheid gewoon beter vast (stijfheid/Balans) en bij het accellereren ben je gewoon stukken sneller op snelheid (lage gewicht velg?). Overall voelt een fiets met lightweights gewoon stijver aan.
Sharkman, proficiat dit noem ik nu eens iets zinvols annalizerenHier hebben wij : zeg maar leken, iets om aan vast te houden.
Thanks.
Ik heb beide type wielen (Bora type 1 en Leightweigt standaard) kan overall zeggen dat lightweight gewoon het (veruit) betere wiel is. Ze zijn op vrijwel alle punten de Bora's beter dan de Bora's. Er is maar één punt (twee als je voor het uiterlijk van de Bora's gaat) waar de Bora's echt beter zijn en dat is op het gebied van de aerodynamica. Dus als je een tijdritwiel zoekt kun je beter voor de Bora's gaan alhoewel hed dan oolk een optie is.
Wat betreft service (bij Campa bijna 0), kwetsbaarheid, gewicht velg en stijfheid is een Standaard set gewoon veel beter. Wat betreft de slijtage van de remvlakken zijn lightweights zelf een lichtjaar op Bora's vooruit (weet een set met over de 100.000 km en de remvlakken tonen nog als nieuw....).
Nadeel van een spaakbreuk bij Lightweight is dat het einde wiel betekend. Bij Campa is meer te repareren maar de kosten van de onderdelen zijn zo hoog dat nieuw kopen vaak voordeliger is.
Overigens kost een setje Bora's 2007 bij Bike Palast 1800 Euro, De nieuwe Lightweights zijn van 2200 naar 2500 gegaan.
Wat betreft lichte wielen: het enige moment dat ik merk dat ik Lightweights rijdt is als ik een bocht instuur: je houdt je snelheid gewoon beter vast (stijfheid/Balans) en bij het accellereren ben je gewoon stukken sneller op snelheid (lage gewicht velg?). Overall voelt een fiets met lightweights gewoon stijver aan.
Sharkman, proficiat dit noem ik nu eens iets zinvols annalizerenHier hebben wij : zeg maar leken, iets om aan vast te houden.
Thanks.