Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

EXM merckx

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 28 dec 2006 22:07

Quoten: Origineel geplaatst door wali op 28 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door freddybms op 27 December 2006


Ik heb me ook genouden aan volledig carbon (zwart dus) met witte belettering.Afgemonteerd met Dura Ace Chimano met wit stuurlint en witte zadel van F'ziks. De wielen heb ik voorlopig gekozen voor SL carbon van Mavic. Hier zitten wel die gele letters in, dus ik weet niet wat dat gaat geven. Ik hoop dat ik een goede keuze gemaakt hebt in die zin een goede verhouding tussen design en kwaliteit.
FL


 Goede keuze , ik vindt dat je zoveel mogelijk van het carbon moet zien, anders hoef je geen carbon frame te kopen.wit zadel , wit stuurlint zal heel mooi zijn
Ik weet niet of U in Belgie woont, het is zo ,ik ben verleden week bij mijn fm langs geweest , hij wist mij te vertellen dat het kader inmiddels 10 duurder is geworden,ik heb mijn fiets besteld na het fietssalon op de heizel 10 oktober, is dat in Nederland ook het geval ?dat zou ik wel eens graag vernemen.voor alle duidelijkheid de fiets zal aan de prijs dat ik besteld heb ,ook geleverd worden.

Mischien woont hij er niet maar dat het een Belg is is wel zeker

wali
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2006 19:39

wali 29 dec 2006 16:47

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door wali op 28 December 2006


 Goede keuze , ik vindt dat je zoveel mogelijk van het carbon moet zien, anders hoef je geen carbon frame te kopen.wit zadel , wit stuurlint zal heel mooi zijn

Dus jij koopt een carbon frame zodat iedereen maar goed kan zien dat je een carbon frame hebt. Steek je zeker ook 210 mm schijven in je mtb, want dan ziet iedereen tenminste ook dat je schijfremmen hebt...

nee, ik bedoel dat ik de structuur van het carbon mooi vind, niet wat U bedoeld, om er mee uit te pakken.het is trouwens nog altijd niet bewezen dat carbon beter is dan alu .mvg
altijd goed, is niet beter

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2006 17:13

Alle top frames zijn van carbon. Dat heeft een reden er zijn wel alu frames vna minder dan een kg gemaakt, maar dan zijn de buizen zo dun dat je ze soms in kunt drukken. De stijfheid van de super lichte alu frames is een stuk minder dan van de carbon frames. De beste aluminium frames (Principia en Scott Team Issue scandium) worden niet meer gemaakt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 30 dec 2006 14:51

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 28 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door wali op 28 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door freddybms op 27 December 2006


Ik heb me ook genouden aan volledig carbon (zwart dus) met witte belettering.Afgemonteerd met Dura Ace Chimano met wit stuurlint en witte zadel van F'ziks. De wielen heb ik voorlopig gekozen voor SL carbon van Mavic. Hier zitten wel die gele letters in, dus ik weet niet wat dat gaat geven. Ik hoop dat ik een goede keuze gemaakt hebt in die zin een goede verhouding tussen design en kwaliteit.
FL


 Goede keuze , ik vindt dat je zoveel mogelijk van het carbon moet zien, anders hoef je geen carbon frame te kopen.wit zadel , wit stuurlint zal heel mooi zijn
Ik weet niet of U in Belgie woont, het is zo ,ik ben verleden week bij mijn fm langs geweest , hij wist mij te vertellen dat het kader inmiddels 10 duurder is geworden,ik heb mijn fiets besteld na het fietssalon op de heizel 10 oktober, is dat in Nederland ook het geval ?dat zou ik wel eens graag vernemen.voor alle duidelijkheid de fiets zal aan de prijs dat ik besteld heb ,ook geleverd worden.

Mischien woont hij er niet maar dat het een Belg is is wel zeker

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 30 dec 2006 15:02

Ik ben Vlaming -:) en woon in Meeuwen (Limburg) misschien nog erger!!! betreffende carbon heb ik vernomen dat de lak wel eens kan barsten op de carbon en bovendien koop ik in de eerste plaats een fiets voor mezelf. Maar laten we eerlijk zijn dat ieder van ons ook wel ijdel is en graag gezien wordt met een knappe boliede. Alleen met ene knappe bak moet je ook kunnen fietsen want anders ga je af gelijk ene gieter. Betreffende prijsverhoging heb ik niets meer vernomen, maar ik verondestel dat ik heb aan de afgesproken prijs van 2.000.€ krijg aangezien de bestelling ook al half november is gebeurd. Zodra hij klaar is zal ik proberen een foto te posten.
Betreffende de heren die hier nogal af geven op Merckx, carbon etc... Gek zijn doet geen pijn en bovendien doe ik nog mezelf of andere pijn met deze geldverspilling volgens hen. Dus laat me het plezier van te denken dat ik ene echte fiets heb en denk te kunnen fietsen

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 30 dec 2006 17:44

ikzelf rijd ook met een MERCKX (aluframe) niets geldverspilling aan, frame is stijf genoeg en heeft een heel aangename geometrie, daarbovenop zijn de lasneden gewoonweg perfect en zijn er EASTN buizen gebruikt ,d dus kwaliteit dik in orde.
er is bij ieder merk wel wat op te zeggen, die zijn duur, die zijn minder kwalitatief, die hebben problemen met dat, die met dit, ....

maureno
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 dec 2006 12:16

maureno 30 dec 2006 18:20

Volledig mee eens een alu frame van merckx is gewoonweg kwaliteit. Neem het van mij aan ik heb genoeg wedstrijden gereden bij de amateurs om dat te weten en vraag maar aan een pak renners hier in Vlaanderen de meesten verkiezen nog steeds een aluframe voor de wedstrijden hier. Ook de profs van de Jacques ploeg rijden al twee seizoenen met het premium frame in al hun wedstrijden van de Ronde van Vlaanderen tot Spaanse rittenkoersen. Ook al die jaren ervoor reed het Vlaanderen t-interim team met alu frames hoewel er ook toen al voldoende carbonframes op de markt waren. Dat er geen goeie aluframes meer te koop zijn is niet correct. Je moet er natuurlijk wel naar vragen ! Bij merckx zijn ze nog steeds te verkrijgen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een carbonframe niet goed is verre van ik spreek enkel voor mezelf en mijn ervaringen in wedstrijden op alle terreinen en daarbij nog eens de vele trainingsuren in weer en wind met een alu frame (merckx team scandium). Ik ga er trouwens een nieuw bestellen. In ieder geval voor iedereen veel rijplezier met om het even welk merckxframe. Succes ermee zou ik zeggen.

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 31 dec 2006 15:55

Quoten: Origineel geplaatst door maureno op 30 December 2006

Volledig mee eens een alu frame van merckx is gewoonweg kwaliteit. Neem het van mij aan ik heb genoeg wedstrijden gereden bij de amateurs om dat te weten en vraag maar aan een pak renners hier in Vlaanderen de meesten verkiezen nog steeds een aluframe voor de wedstrijden hier. Ook de profs van de Jacques ploeg rijden al twee seizoenen met het premium frame in al hun wedstrijden van de Ronde van Vlaanderen tot Spaanse rittenkoersen. Ook al die jaren ervoor reed het Vlaanderen t-interim team met alu frames hoewel er ook toen al voldoende carbonframes op de markt waren. Dat er geen goeie aluframes meer te koop zijn is niet correct. Je moet er natuurlijk wel naar vragen ! Bij merckx zijn ze nog steeds te verkrijgen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een carbonframe niet goed is verre van ik spreek enkel voor mezelf en mijn ervaringen in wedstrijden op alle terreinen en daarbij nog eens de vele trainingsuren in weer en wind met een alu frame (merckx team scandium). Ik ga er trouwens een nieuw bestellen. In ieder geval voor iedereen veel rijplezier met om het even welk merckxframe. Succes ermee zou ik zeggen.


Waarom rijden ze met Scott wel met carbon in de koers en met Merckx niet? is het hier een kwestie van kwaliteit of heeft carbon geen meerwaarde ? Ik veronderstel niets maar vraag het me gewoon af !!!

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 31 dec 2006 19:06

er rijden wel degelijk carbon mercksen mee in het peleton hoor.
maar ook veel premiums en team SC's (alu kaders) gewoon door het feit dat die kaders zich al bewijzen hebben(uitermate betrouwbaar), heel goede stijfheidwaardes hebben, laag gewicht tegen een democratische prijs, wil je dezelfde eigenschappen bij een carbonkader moet je al direct het dubbele uit je zak halen.
 
qua carbon kaders zit merckx misschien niet in de absolute top zoals de scott CR1, cervelo R3, .... maar het zijn toch goede kaders hoor, in mijn ogen veel betrouwbaarder dan bv de ridleys/BMC's enz....

smekke
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2006 18:01

smekke 02 jan 2007 18:22

Ik heb me vorige week een Merckx Racing besteld in de kleuren van de Exm nu nog paar weekjes wachten ,


Eerst dacht ik mij een carbon aan te schaffen maar onze ploegtechnieker raad ons dat af , hij werkt zelf ook bij Merck en zegt dat de Alu zelfs beetje lichter is dan de carbonne,

en je hebt minder risico als je valt dat je kader in stukjes ligt.
Afbeelding

wali
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2006 19:39

wali 02 jan 2007 19:05

Quoten: Origineel geplaatst door Smekke op 02 Januari 2007

Ik heb me vorige week een Merckx Racing besteld in de kleuren van de Exm nu nog paar weekjes wachten ,Eerst dacht ik mij een carbon aan te schaffen maar onze ploegtechnieker raad ons dat af , hij werkt zelf ook bij Merck en zegt dat de Alu zelfs beetje lichter is dan de carbonne, en je hebt minder risico als je valt dat je kader in stukjes ligt.

Beste , dat je ploegtechnieker bij Merckx werkt , ik twijfel daar niet aan , zou hij toch moeten weten dat monenteel de EXM carbon de lichtste kader is die bij  Merckx beschikbaar is en  1170 gr weegt, de lichtste alu kader bij Merckx is de Premium sloping 1240 gr, de Racing die jij besteld hebt weegt sloping 1250 gr,Mvg
altijd goed, is niet beter

smekke
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2006 18:01

smekke 02 jan 2007 20:24

ik had het even over de 1xm sorry
Afbeelding

Plaats reactie