Waar rijden de profs in 2007 op?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als ze met 100 wielsets gaan sponseren mag Stefan van Carbonsports wel met een hele goede uitleg komen. Tot een half jaar geleden zei hij nog dat ze niet willen sponseren omdat ze dan klanten nog langer moeten laten wachten en dat ze dus veel liever geld verdienen door gewoon wielen te verkopen. 100 wielsets hebben ze echt niet in 2 dagen geproduceerd bij carbonsports.
Als ze 100 wielsets verkopen ipv sponseren levert ze dat meer dan €20.000 op. Voor een bedrijf als Giant is dat peanuts, maar niet voor een klein bedrijf als Carbonsports.
Als ze 100 wielsets verkopen ipv sponseren levert ze dat meer dan €20.000 op. Voor een bedrijf als Giant is dat peanuts, maar niet voor een klein bedrijf als Carbonsports.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 November 2006
Als ze 100 wielsets verkopen ipv sponseren levert ze dat meer dan €20.000 op.
Ja een stuk meer zelfs, er zal geen gemiddelde winstmarge van maar 200 euro op een set LW's zitten, dat is minstens het dubbele.
Als ze 100 wielsets verkopen ipv sponseren levert ze dat meer dan €20.000 op.
Ja een stuk meer zelfs, er zal geen gemiddelde winstmarge van maar 200 euro op een set LW's zitten, dat is minstens het dubbele.
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 12 November 2006
@ casran, zoals ik al zei, zeer betrouwbare bron. Komt eigenlijk rechtstreeks van "diegene die de touwtjes in handen heeft". Hij heeft het me in persoon gezegd.
Bij CarbonSports is dat maar 1 iemand: Stefan Behrens... en met hem heb ik de volledige deal doorgenomen, bediscussieerd, en ik hoorde hem hier meermaals over, nota bene omdat ik dit aanbod concreet moest weten naar een Pro Tour ploeg toe. 'k Denk dat nu wel dat ik die details wel net ietsje meer zal kennen dan iemand die erbuiten staat.
@ casran, zoals ik al zei, zeer betrouwbare bron. Komt eigenlijk rechtstreeks van "diegene die de touwtjes in handen heeft". Hij heeft het me in persoon gezegd.
Bij CarbonSports is dat maar 1 iemand: Stefan Behrens... en met hem heb ik de volledige deal doorgenomen, bediscussieerd, en ik hoorde hem hier meermaals over, nota bene omdat ik dit aanbod concreet moest weten naar een Pro Tour ploeg toe. 'k Denk dat nu wel dat ik die details wel net ietsje meer zal kennen dan iemand die erbuiten staat.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Als je Carbonsports heet en je krijgt het niet voor elkaar om een Protour ploeg te sponsoren ondanks grote interesse.. Dan kun je jezelf wel gelijk failliet verklaren. Vaak zo met kleine bedrijven die veel op een enkel persoon leunen. Hopelijk krijgt der Stefan het wel voor elkaar.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 12 November 2006
@ casran, zoals ik al zei, zeer betrouwbare bron. Komt eigenlijk rechtstreeks van "diegene die de touwtjes in handen heeft". Hij heeft het me in persoon gezegd.
Bij CarbonSports is dat maar 1 iemand: Stefan Behrens... en met hem heb ik de volledige deal doorgenomen, bediscussieerd, en ik hoorde hem hier meermaals over, nota bene omdat ik dit aanbod concreet moest weten naar een Pro Tour ploeg toe. 'k Denk dat nu wel dat ik die details wel net ietsje meer zal kennen dan iemand die erbuiten staat.
Ik heb het over "diegene die de touwtjes in handen heeft" bij unibet Casran.
Dit heeft hij mij gezegd, wat carbonsports hierover denkt of zegt weet ik niet, ik zeg alleen wat hij mij heeft gezegd.
greets
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 12 November 2006
@ casran, zoals ik al zei, zeer betrouwbare bron. Komt eigenlijk rechtstreeks van "diegene die de touwtjes in handen heeft". Hij heeft het me in persoon gezegd.
Bij CarbonSports is dat maar 1 iemand: Stefan Behrens... en met hem heb ik de volledige deal doorgenomen, bediscussieerd, en ik hoorde hem hier meermaals over, nota bene omdat ik dit aanbod concreet moest weten naar een Pro Tour ploeg toe. 'k Denk dat nu wel dat ik die details wel net ietsje meer zal kennen dan iemand die erbuiten staat.
Ik heb het over "diegene die de touwtjes in handen heeft" bij unibet Casran.
Dit heeft hij mij gezegd, wat carbonsports hierover denkt of zegt weet ik niet, ik zeg alleen wat hij mij heeft gezegd.
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 12 November 2006
Ik heb het over "diegene die de touwtjes in handen heeft" bij unibet Casran.
Dit heeft hij mij gezegd, wat carbonsports hierover denkt of zegt weet ik niet, ik zeg alleen wat hij mij heeft gezegd.
Meteen ook de reden waarom het dossier aansleept.
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 12 November 2006
Als je Carbonsports heet en je krijgt het niet voor elkaar om een Protour ploeg te sponsoren ondanks grote interesse.. Dan kun je jezelf wel gelijk failliet verklaren. Vaak zo met kleine bedrijven die veel op een enkel persoon leunen. Hopelijk krijgt der Stefan het wel voor elkaar.
Hoh, er zijn andere realiteiten dan dit hoor. 't Klinkt cru, maar de grootste hinderpaal om Lightweight in de Pro Tour te hebben is misschien wel dat deze fabrikant geen wielen onder de 400 euro/set heeft.
Ik heb het over "diegene die de touwtjes in handen heeft" bij unibet Casran.
Dit heeft hij mij gezegd, wat carbonsports hierover denkt of zegt weet ik niet, ik zeg alleen wat hij mij heeft gezegd.
Meteen ook de reden waarom het dossier aansleept.
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 12 November 2006
Als je Carbonsports heet en je krijgt het niet voor elkaar om een Protour ploeg te sponsoren ondanks grote interesse.. Dan kun je jezelf wel gelijk failliet verklaren. Vaak zo met kleine bedrijven die veel op een enkel persoon leunen. Hopelijk krijgt der Stefan het wel voor elkaar.
Hoh, er zijn andere realiteiten dan dit hoor. 't Klinkt cru, maar de grootste hinderpaal om Lightweight in de Pro Tour te hebben is misschien wel dat deze fabrikant geen wielen onder de 400 euro/set heeft.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 November 2006
t Klinkt cru, maar de grootste hinderpaal om Lightweight in de Pro Tour te hebben is misschien wel dat deze fabrikant geen wielen onder de 400 euro/set heeft.
Is dat een verplichting van de ProTour directie dan?
t Klinkt cru, maar de grootste hinderpaal om Lightweight in de Pro Tour te hebben is misschien wel dat deze fabrikant geen wielen onder de 400 euro/set heeft.
Is dat een verplichting van de ProTour directie dan?
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 12 November 2006
Is dat een verplichting van de ProTour directie dan?
Nee... denk verder. 'k Heb ook geen zin om het hier volledig uit te leggen.
Is dat een verplichting van de ProTour directie dan?
Nee... denk verder. 'k Heb ook geen zin om het hier volledig uit te leggen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja oke, die verdere gedachte snap ik
Less is bore
hmm ik heb 2 vermoedens:
1. ze kunnen geen trainingswielen leveren
2. wat schieten ze ermee op? als de favo ploeg van wielertoerist A met merk B rijdt, wil hij ook merk B rijden. De vraag is echter of hij dit in het geval van de wielen kan betalen, dus hoeveel winst (in de zin van verkoopcijfers) zal LW hier uit halen?
DIt is ook het geval bij SrM: ze halen meer winst uit gewoon verkoop aan ploegen dan aan sponsering
1. ze kunnen geen trainingswielen leveren
2. wat schieten ze ermee op? als de favo ploeg van wielertoerist A met merk B rijdt, wil hij ook merk B rijden. De vraag is echter of hij dit in het geval van de wielen kan betalen, dus hoeveel winst (in de zin van verkoopcijfers) zal LW hier uit halen?
DIt is ook het geval bij SrM: ze halen meer winst uit gewoon verkoop aan ploegen dan aan sponsering
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap