Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Cannondale Site

sjezer
Forum-lid

sjezer 27 nov 2006 06:47

Quoten: Origineel geplaatst door jan nak op 26 November 2006

Deed toch wat meer constructiefs dan alleen zwaaien mag ik hopen.We maken nog wel eens kennis met elkaar Sjezer.

Dat zit wel snor... Sterke jonge gast!

jannak
Forum-lid

jannak 27 nov 2006 19:23

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 27 November 2006

Quoten: Origineel geplaatst door jan nak op 26 November 2006

Deed toch wat meer constructiefs dan alleen zwaaien mag ik hopen.We maken nog wel eens kennis met elkaar Sjezer.

Dat zit wel snor... Sterke jonge gast!

Gisteren wel gemerkt in Vlodrop ja...
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 29 nov 2006 15:08

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier, maar heb de afgelopen tijd al heel wat gelezen op dit forum. Nadat ik dit topic zag, wilde ik toch wel deel uitmaken van de forummers, omdat ik een aantal weken een nieuwe Cannondale bike heb aangeschaft! Het is een F600 kleur geborsteld aluminium (alsof er allemaal schroeven in gedraaid zitten). Ik ben erg erg tevreden mee, alleen zou ik het stuur wat smaller willen (ik heb het al wat laten inkorten, maar omdat het middenin oversized wordt, kan het niet smaller dan het nu is). Ik ga waarschijnlijk dus een nieuw stuur aanschaffen. Ik zit te denken aan een Ritchey WCS flatbar. Verder moeten er na verloop van tijd nieuwe wielen in, dat zullen waarschijnlijk Mavic Crossmax wielen worden. Maar eerst deze velgen (Mavic X117) maar eens flink gebruiken.
groeten, en ik lees graag jullie op (en aan)merkingen!
edit: foto komt later, als ik heb uitgevonden hoe dat moet. Plaatje invoegen via het menu in dit berichtenvenster lukt in ieder geval niet.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 29 nov 2006 17:18

Foto, zoals beloofd in het bericht hierboven:
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

jannak
Forum-lid

jannak 30 nov 2006 20:55

Quoten: Origineel geplaatst door magoo op 29 November 2006

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier, maar heb de afgelopen tijd al heel wat gelezen op dit forum. Nadat ik dit topic zag, wilde ik toch wel deel uitmaken van de forummers, omdat ik een aantal weken een nieuwe Cannondale bike heb aangeschaft! Het is een F600 kleur geborsteld aluminium (alsof er allemaal schroeven in gedraaid zitten). Ik ben erg erg tevreden mee, alleen zou ik het stuur wat smaller willen (ik heb het al wat laten inkorten, maar omdat het middenin oversized wordt, kan het niet smaller dan het nu is). Ik ga waarschijnlijk dus een nieuw stuur aanschaffen. Ik zit te denken aan een Ritchey WCS flatbar. Verder moeten er na verloop van tijd nieuwe wielen in, dat zullen waarschijnlijk Mavic Crossmax wielen worden. Maar eerst deze velgen (Mavic X117) maar eens flink gebruiken.
groeten, en ik lees graag jullie op (en aan)merkingen!
edit: foto komt later, als ik heb uitgevonden hoe dat moet. Plaatje invoegen via het menu in dit berichtenvenster lukt in ieder geval niet.

He Magoo,
puike bike, helemaal af. Waarom niet een carbon stuur? En als je nieuwe wielen neemt waarom dan de Mavic Crossmax? Daar rijdt de hele wereld mee, hou je bike uniek en kijk eens rond op diverse fora dan vindt je vast een set die horen bij jouw Cannondale. Stay original!

bartacus
Forum-lid

bartacus 02 dec 2006 20:25

Da's een leuk initiatief!
Ik heb geen foto's maar dit staat er bij mij in de garage:
- MT900 tandem (inclusief Frank Groot achterwiel met sleeprem)
- Killer V 800 (met de eerste crossmax en Roox crankset), toevallig ook groen/geel
- 1FG Ultra met Rohloff naaf (was eigenlijk een singelspeed)
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een blauwe F2000 maar die heb ik nog niet naar mijn zin gevonden. Iemand een tip....? Los frame met vork mag ook...

heidi
Forum-lid

heidi 02 dec 2006 20:29

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een blauwe F2000 maar die heb ik nog niet naar mijn zin gevonden. Iemand een tip....? Los frame met vork mag ook...

Dan vissen wij in dezelfde vijver....Tenminste, ik neem aan dat je een Cannondale in de kleur Team Bleu zoekt... Mocht je een M nodig hebben, dan zou ik even op marktplaats.nl kijken. Compleet voor 325. Helaas in maat M, ik heb een L nodig.  

camiel
Forum-lid

camiel 20 dec 2006 13:55

Doet me goed deze wat oudere "cannonnen" te zien. Ik zelf ben nog altijd de trotse bezitter van een F700 uit 1995.
Op de (binnen- en buiten)bandjes, stuur en stuurpen na is alles nog origineel.
Soms twijfel ik wel eens om hem te vervangen, maar ik ben er nog zo heel tevreden mee. 

jannak
Forum-lid

jannak 22 dec 2006 17:11

Quoten: Origineel geplaatst door Camiel op 20 December 2006

Doet me goed deze wat oudere "cannonnen" te zien. Ik zelf ben nog altijd de trotse bezitter van een F700 uit 1995.
Op de (binnen- en buiten)bandjes, stuur en stuurpen na is alles nog origineel.
Soms twijfel ik wel eens om hem te vervangen, maar ik ben er nog zo heel tevreden mee. 

Foto!

gert848
Forum-lid

gert848 29 dec 2006 21:13

Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 28 Oktober 2006

Het wordt tijd dat er voor Cannondale mountainbikes ook een speciale site komt. Deze topic is bedoeld voor mensen met een Cannondale mountainbike.
Ik plaats de mijne alvast (een oudje) een Cannondale F800 Cad2:

Cad2 aluminium frame
Headshok P-Bone D voorvork
Mavic Crossmax wielen met Schwalbe SpeedCruiser banden
Extralite The Post zadelpen
Coda zadel
Red-lite titanium stuur met nza bar-ends
ESP SRAM 9.0 SL achterderailleur en Shimano Deore LX voorderailleur
Coda 701 M Crankstel
Magura HS 33 remmen
Zadel wordt binnenkort vervangen , waarschijnlijk door een Karbona Comfort System net als de pedalen door X-Treme pedalen (125gr per stuk).

heidi
Forum-lid

heidi 20 mar 2007 11:26

Bij de Cannondale dealer kun je een adapter krijgen die van1-1/5 naar 1-1/8 gaat. Een vaste vork is dus mogelijk. Door de adapter krijg je een andere inbouwhoogte. Het lijkt mij raadzaam om er een (orginele) P-bone in te plaatsen angezien die niet suspension corrected is.  De P-bone helpt de grotere inbouwhoogte van de adapter elimineren.
De cups van je Headshok vork uit het frame slaan is niet zo moeilijk, maar om ze bruikbaar te houden is lastiger. Ik zou het dus laten doen. Is zo weinig werk dat het wellicht gratis kan.
EDIT: een P-bone is geen Headshok maar een vaste knalharde al. vork.

Plaats reactie