Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 07 okt 2006 11:20

tja, gaat allemaal wat ongelukkig hier en nu krijg je een soort storm in een glas water
eerste wat ik niet begrijp : een fiets van 3000 euro kopen bij een fietsenzaak 200 km bij je vandaan, maar zelf niet de meest simpele dingen kunnen doen als ketting op lengte maken (moet iedere kettingwissel), remhoeven goed zetten (ook erg vaak) en versnellingen afstellen (kabels rekken ook op). Als je die mate van hoge service nodig hebt, lijkt het me idd verstamdiger om meer in de buurt te blijven qua FM. Helaas heb je daar nu niks meer aan, maar wellicht voor de volgende keer of je atb oid.
verder nog wat punten :
- "na enige tijd" deed de versnelling het niet goed .. dus eerst wel ? (voor zover dat kan in die korte tijd, maar wellicht heb je er al 5000 km mee gefietst ). Als deze in het begin wel goed was, was deze dus wel goed afgesteld, echter heb je mogelijk bij het bewonderen van je vast erg mooie fiets ergens iets aan/afgedraaid qua kabelspanners etc.
- als je bij een zaak koopt die niet in je buurt zit, is het je eigen risico als je, om wat vor reden dan ook, terug moet. Waar gewerkt word, worden immers fouten gemaakt... Als het ergens nooit fout gaat, vertrouw ik het helemaal niet meer
- blijkbaar niet eerst overleg gehad met salden over dit probleem, wellicht dat ze je met liefde verder geholpen hadden in het vinden van een oplossing. (misschien moest je dan idd weer langskomen ...)
- een concurrent als de pedaleur zal per definitie niet positief zijn over het werk van de concurrent. Moet je eens van tandarts wisselen, hoor je ook altijd gemopper en mag je compleet gesaneerd worden  .  Nu mocht de pedaleur geld verdienen aan jouw fiets door de indruk te wekken dat deze verkeerd afgesteld was, maar wie weet was dit helemaal wel niet zo.... (effe de rollen omdraaien  )
- dan nog wat reacties van andere fietsenmakers (zo lijkt 't uit hun tekst) , welke ook liever zelf wat verkopen dan dat salden dat doet, en dat wellicht in hun oordeel meenemen. (ze zullen best in alle eerlijkheid hun mening geven hebben, uitgaande van hetgoede in de mens)
- andere reacties zijn ook aanwezig, helaas reageren mensen met slechte ervaring veel eerder dan mensen zonder problemen, dus ik vind de verhouding van goede/slechte ervaringen hier nog wel goed.
- en hoge bomen vangen veel wind. Salden verkoopt volgens mij erg veel, dus krijgt procentueel wellicht net zoveel klachten, maar door de grote verkoopaantallen zijn dat wel heel wat meer mensen. en nl-ers blijven nl-ers, wel een goedkope prijs zien, maar dan wel weer de service verwachten alsof het de beste zaak van nl is.  
heb zelf ook wel onderdelen bij salden gekocht, meeste gelijk goed, alleen ooit ieen onderdeeltje missend bij een taxc trainer, kreeg ik (gratis) nagestuurd
EDIT : voortaan sneller typen : nu zijn er twee posts erbij met oa dezelfde punten erin

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 okt 2006 12:06

Volgens mij kan dit draadje wel op slot. Als ik het goed heb is eigenlijk de conclusie dat je krijgt waar je voor betaald (zoals eigenlijk overal).
Salden is geschikt voor ervaren sleutelaars (die niet alleen denken te weten waar ze mee bezig zijn). Als dit niet het geval is ben je beter af bij je lokale FM die misschien duurder is maar ook de gewenste service kan geven (tenzij je echt om de hoek woont en je op een rustig moment langs kan gaan).
Komplete fietsen die af fabriek al slecht zijn afgemonteerd (namen zijn reeds genoemd) waar veel service op nodig is kun je er beter laten staan en bij je lokale fm. kopen. (de nodige aandacht kost tijd dus geld en dat gaat ten koste van de al lage marge).
Je lokale fm om service op de dergelijke fiets vragen is gewoon not done. Tenslotte zou ik er zelf aan toe willen voegen dat ik ze als gevolg van de grote drukte/haast ook niet aan echt duur topmateriaal zou willen laten sleutelen, door het gebrek aan aandacht worden aandraaimomenten en montagevoorschriften al snel terzijde geschoven (zou mij ook gebeuren als ik onder grote druk moest werken). 
 

warmbakkertje
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jun 2006 10:35

warmbakkertje 07 okt 2006 12:34

Toch nog even een reactie, er werd wellicht de indruk gewekt dat ik een (voormalig) fietsenmaker ben.

Dat is niet zo. Ik was een warme bakker.... zie nickname

groeten,

Gerrit-Jan

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 07 okt 2006 12:36

Salden heeft ook voordelen, het houdt de andere FM's scherp wat prijs betrefd !!

boris
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2005 14:25

boris 07 okt 2006 12:53

Mijn Trek 1500 vorig jaar gekocht bij Salden. Na 6000 kilometer afgelopen zomer speling op het achterwiel en balhoofd slecht. Alles kostenloos hersteld. Kom ik deze week erachter dat ze gaatjes in de achternaaf geboord hebben om deze te smeren.(??)

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 okt 2006 12:57

Als dit midden in het naafhuis is hebben ze je naaf vol met vet gespoten. Is een snelle manier om je naven niet uit elkaar te hoeven halen (tijdelijke oplossing). Ben er geen fan van en ze hadden je toestemming even moeten vragen maar heel veel kwaad kan het ook weer niet.

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 07 okt 2006 12:57

Ik vindt het altijd lekker kletsen van de meeste mensen die een super fietsenboer om de hoek hebben zitten. Altijd wel raar dat er zoveel zijn maar niet bij om om de hoek. Ik ben iemand die hem liever om de hoek koopt de fiets. Plaatselijke economie spekken, genoemde service etc. Maar op het moment dat er op een fiets van cateloges waarde ( die bij mij alle lokale fm tot 30km in de omtrek aanhouden ) circa 2000 / 22000 euro een verschil met 700/800 euro met een salden / hopmans / derks wielersport etc etc zit. Begrijp ik wel waarom je bij salden of een ander uitkomt ook al heb je 2 linkerhanden. De mensen die hier zelf sleutelen vinden 20 euro al te veel ( niet allemaal maar dat kom geregeld in berichten terug ) maar vinden het gek als een beginner ergers anders de fiets voor 800 euro goedkoper gaan kopen als bij de lokale fm. ???? heel heel raar maar affijn voor die 800 euro kan je heel wat service betalen bij je lokale fm mocht het fout gaan.

Ow en voordat er een reply komt je kan afdingen nou waarschijnlijk bij die super fietsenboer daar om de hoek maar hier niet.

lokale fm taxc trainer 200 euro / Internet = 140 euro
Derks Wielersport fiets 1029 euro / Lokale Fm = 1900 euro ow ja je krijgt 50 euro korting bij de lokale fm op de kleding ( waar hij 50 op verdient dus uiteindelijk leidt die maar 25 euro verlies nou nou )

soms heb je mzzl soms heb je pech je mot natuurlijk ook niet gaan klagen zoals menno ( sorry meno )als je spotgoedkoop een fiets koopt en dat erboven op nog wat extra moet betalen bij je lokale fm dat moet je incalculeren naar mijn bescheiden mening. Je kan niet verwachten Top Goedkoop - Top Service
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 okt 2006 13:13

 
Ik heb een beetje het gevoel dat Salden last heeft van eenzelfde probleem als Mavic.
Door 'n enome populariteit hebben beide veel klanten en grote omzetten. Dus zuiver statistisch is de kans al groter dat we een reactie vernemen op een product van een leverancier van een firma met grote omzetten. 
Nu is het verder een zeer bekende menselijke eigenschap voornamelijk iets van zich te laten horen als men ontevreden is (ingezonden brieven naar kranten/ protestmarsen/ klagen over de baas/ klagen over het weer) . Zodoende verschijnen er op fora of prikpagina's voornamelijk klaagzangen en reacties van ontevreden klanten. 

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 07 okt 2006 14:51

hoi,
Ben nog maar net een "bezeten " fietster". Vind het allemaal wel geweldig om te doen , maar van alles wat met techniek te maken heeft ken ik geen bal . ( jaja, 't is weer een vrouw ! )
Ben ook al eens bij Salden en bij Hopmans gaan kijken. Allemaal prachtig, maar geen enkele van de 2 heeft noch de tijd genomen, of de moeite gedaan om  eens een beetje extra uitleg te geven.
En dan kom ik bij mijn eigen FM. Die neemt wel de tijd en bekijkt mij niet raar als ik weer eens zo een echte beginnersvraag stel. Of kom binnen gereden met de mededeling : Er is iets, weet niet wat maar het rijdt niet lekker. Of de versnellingen doen raar. Hij neemt mijn fiets , rijdt er effe op en legt me dan uit wat dat iets is en leert me gelijk hoe ik in het vervolg zelf eens kan proberen.
Dat zijn dingen die voor mij onbetaalbaar zijn en daar kan toch geen enkele "prijskraker" tegen op. Ja ik vind het best leuk om er eens rond te neuzen en een shirt of iets dergelijks in uitverkoop te halen , of die dingen die mijn lokale FM niet heeft. Maar verder blijf ik mijn FM trouw. Is beetje zoals een goede coach, hij coacht mijn fiets ( en mijn 2 linkerhanden), en ik heb er vertrouwen in en leer bij.
Sta gewoon te stralen van trots als ik iets zelf heb kunnen doen, en dat heb ik toch maar aan de service van mijn FM te danken. Dus die meer euro's hebben echt wel hun nut voor mij.
Groetjes

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 07 okt 2006 14:57

ik heb salden gebeld hierover en een goed gesprek gehad erover.er waren wat mis-communicaties over de fiets.de genen die hem in elkaar heeft gezet wist niet dat hij nog gesteld moest worden en degene met wie ik de fiets besproken heb was die dag vrij.toch blijf ik het jammer vinden maar wist dat als ik hem bij salden zou kopen dat het niet naast de deur zat en met problemen zoals versnellingen  waar ik overigens niet aan ga zitten prutsen(slechte ervaringen mee)ermee naar mijn FM moest gaan.geloof ook niet dat salden zo slecht is kan elke FM overkomen.
verder hoop ik niet er meer problemen van te krijgen.

Plaats reactie