ervaringen met math salden
Geplaatst: 07 okt 2006 11:20
tja, gaat allemaal wat ongelukkig hier en nu krijg je een soort storm in een glas water
eerste wat ik niet begrijp : een fiets van 3000 euro kopen bij een fietsenzaak 200 km bij je vandaan, maar zelf niet de meest simpele dingen kunnen doen als ketting op lengte maken (moet iedere kettingwissel), remhoeven goed zetten (ook erg vaak) en versnellingen afstellen (kabels rekken ook op). Als je die mate van hoge service nodig hebt, lijkt het me idd verstamdiger om meer in de buurt te blijven qua FM. Helaas heb je daar nu niks meer aan, maar wellicht voor de volgende keer of je atb oid.
verder nog wat punten :
- "na enige tijd" deed de versnelling het niet goed .. dus eerst wel ? (voor zover dat kan in die korte tijd, maar wellicht heb je er al 5000 km mee gefietst ). Als deze in het begin wel goed was, was deze dus wel goed afgesteld, echter heb je mogelijk bij het bewonderen van je vast erg mooie fiets ergens iets aan/afgedraaid qua kabelspanners etc.
- als je bij een zaak koopt die niet in je buurt zit, is het je eigen risico als je, om wat vor reden dan ook, terug moet. Waar gewerkt word, worden immers fouten gemaakt... Als het ergens nooit fout gaat, vertrouw ik het helemaal niet meer
- blijkbaar niet eerst overleg gehad met salden over dit probleem, wellicht dat ze je met liefde verder geholpen hadden in het vinden van een oplossing. (misschien moest je dan idd weer langskomen ...)
- een concurrent als de pedaleur zal per definitie niet positief zijn over het werk van de concurrent. Moet je eens van tandarts wisselen, hoor je ook altijd gemopper en mag je compleet gesaneerd worden . Nu mocht de pedaleur geld verdienen aan jouw fiets door de indruk te wekken dat deze verkeerd afgesteld was, maar wie weet was dit helemaal wel niet zo.... (effe de rollen omdraaien )
- dan nog wat reacties van andere fietsenmakers (zo lijkt 't uit hun tekst) , welke ook liever zelf wat verkopen dan dat salden dat doet, en dat wellicht in hun oordeel meenemen. (ze zullen best in alle eerlijkheid hun mening geven hebben, uitgaande van hetgoede in de mens)
- andere reacties zijn ook aanwezig, helaas reageren mensen met slechte ervaring veel eerder dan mensen zonder problemen, dus ik vind de verhouding van goede/slechte ervaringen hier nog wel goed.
- en hoge bomen vangen veel wind. Salden verkoopt volgens mij erg veel, dus krijgt procentueel wellicht net zoveel klachten, maar door de grote verkoopaantallen zijn dat wel heel wat meer mensen. en nl-ers blijven nl-ers, wel een goedkope prijs zien, maar dan wel weer de service verwachten alsof het de beste zaak van nl is.
heb zelf ook wel onderdelen bij salden gekocht, meeste gelijk goed, alleen ooit ieen onderdeeltje missend bij een taxc trainer, kreeg ik (gratis) nagestuurd
EDIT : voortaan sneller typen : nu zijn er twee posts erbij met oa dezelfde punten erin
eerste wat ik niet begrijp : een fiets van 3000 euro kopen bij een fietsenzaak 200 km bij je vandaan, maar zelf niet de meest simpele dingen kunnen doen als ketting op lengte maken (moet iedere kettingwissel), remhoeven goed zetten (ook erg vaak) en versnellingen afstellen (kabels rekken ook op). Als je die mate van hoge service nodig hebt, lijkt het me idd verstamdiger om meer in de buurt te blijven qua FM. Helaas heb je daar nu niks meer aan, maar wellicht voor de volgende keer of je atb oid.
verder nog wat punten :
- "na enige tijd" deed de versnelling het niet goed .. dus eerst wel ? (voor zover dat kan in die korte tijd, maar wellicht heb je er al 5000 km mee gefietst ). Als deze in het begin wel goed was, was deze dus wel goed afgesteld, echter heb je mogelijk bij het bewonderen van je vast erg mooie fiets ergens iets aan/afgedraaid qua kabelspanners etc.
- als je bij een zaak koopt die niet in je buurt zit, is het je eigen risico als je, om wat vor reden dan ook, terug moet. Waar gewerkt word, worden immers fouten gemaakt... Als het ergens nooit fout gaat, vertrouw ik het helemaal niet meer
- blijkbaar niet eerst overleg gehad met salden over dit probleem, wellicht dat ze je met liefde verder geholpen hadden in het vinden van een oplossing. (misschien moest je dan idd weer langskomen ...)
- een concurrent als de pedaleur zal per definitie niet positief zijn over het werk van de concurrent. Moet je eens van tandarts wisselen, hoor je ook altijd gemopper en mag je compleet gesaneerd worden . Nu mocht de pedaleur geld verdienen aan jouw fiets door de indruk te wekken dat deze verkeerd afgesteld was, maar wie weet was dit helemaal wel niet zo.... (effe de rollen omdraaien )
- dan nog wat reacties van andere fietsenmakers (zo lijkt 't uit hun tekst) , welke ook liever zelf wat verkopen dan dat salden dat doet, en dat wellicht in hun oordeel meenemen. (ze zullen best in alle eerlijkheid hun mening geven hebben, uitgaande van hetgoede in de mens)
- andere reacties zijn ook aanwezig, helaas reageren mensen met slechte ervaring veel eerder dan mensen zonder problemen, dus ik vind de verhouding van goede/slechte ervaringen hier nog wel goed.
- en hoge bomen vangen veel wind. Salden verkoopt volgens mij erg veel, dus krijgt procentueel wellicht net zoveel klachten, maar door de grote verkoopaantallen zijn dat wel heel wat meer mensen. en nl-ers blijven nl-ers, wel een goedkope prijs zien, maar dan wel weer de service verwachten alsof het de beste zaak van nl is.
heb zelf ook wel onderdelen bij salden gekocht, meeste gelijk goed, alleen ooit ieen onderdeeltje missend bij een taxc trainer, kreeg ik (gratis) nagestuurd
EDIT : voortaan sneller typen : nu zijn er twee posts erbij met oa dezelfde punten erin