Ik heb een mooi tabelletje gevonden om je verzet samen te stellen:
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm#verzet
Aangezien ik aan het trainen ben voor de bergen rijd ik erg licht en zit soms zelfs even wippend op m'n zadel. Mijn trapfrequentie ligt boven de 100 per minuut.Bij een 12-xx cassette kan je 14+ gebruiken voor het kleine blad voor ivm met de (te) schuine lijn van de ketting bij 14-. Dit geldt ook zo'n beetje vanaf boven (vanaf het derde tandwieltje naar beneden) bij gebruik van het buitenblad.
Succes!
Compact crank t.o.v normale crank
-
- Forum-lid
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25 mei 2006 16:34
Nog maar eens een vraagje over compactversnellingen. Ik overweeg een ultegra sl te kopen en die is dus 50/34. Nu wil ik die uitrusten met een 39. Voor mij persoonlijk is dit het ideale (nu rij ik op een standaard chorus 50/39). Dit zou dus geen probleem zijn (TA of FSA ?) ware het niet dat de sl versie dus donkergrijs is. Welk merk is optisch gezien het meest compatibel met die ultegra sl?
Kan iemand mij hierbij informeren aub?
Een triple vind ik onnodig of de 52 zou dus 50 moeten zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar compact omdat standaard hier niet kan (trek madone 5.2).
de firma dankt u.
Kan iemand mij hierbij informeren aub?
Een triple vind ik onnodig of de 52 zou dus 50 moeten zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar compact omdat standaard hier niet kan (trek madone 5.2).
de firma dankt u.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die van TA zijn zilver en die van FSA zijn zilver of zwart.
Beiden gaat optisch niet heel fraai zijn vrees ik.
Beiden gaat optisch niet heel fraai zijn vrees ik.
Dat vrees ik ook...gelukkig is t alleen t binnenblad. Spijtig dat dit niet verkocht wordt, 50/39 is een mooie combinatie qua overgang.
Bedankt.
Bedankt.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind het persoonlijk totaal niet storend. Rijd met de FC-700 crank. Die heeft een grijs buitenblad en ik rijd dus met een 40T binnenblad van TA. Vind het er prima uitzien (het moet je ook maar opvallen dat het überhaupt een andere kleur is...)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4718
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Wil iedereen er ook even aan denken dat je met het verwisselen van het buitenblad zeer waarschijnlijk ook de derailleur moet verplaatsen! Zie dat nergens staan maar lijkt mij wel noodzakelijk met het veranderen van een 50 naar bv een 52.
Klopt, maar dat is vaak maar éénmalig...
Als je alleen het binnenblad wisselt hoef je niks aan je afstelling te veranderen.
Als je alleen het binnenblad wisselt hoef je niks aan je afstelling te veranderen.
Ow, je was me voor....hehehavana schreef:Klopt, maar dat is vaak maar éénmalig...
Als je alleen het binnenblad wisselt hoef je niks aan je afstelling te veranderen.
Misschien komt er nog een ice grey-uitgave uit, die past op de ultegra sl maar inderdaad je moet er al goed opletten om te zien dat er een kleurverschil is, zeker op een zwart frame.
Mijn rugprobleem lijkt zich op te lossen en na meting bleek mijn fiets (veel) te klein, dus ik ben nu concreet aan het zoeken naar een nieuwe maitresse. Ik ben gevallen voor die nieuwe madone, maar die zijn dus al afgemonteerd met compact (perf. fit) ultegra sl (5.2); vandaar mijn probleemje.
Ik ben er nog niet uit...
:/
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had ook even wat berekeningen gemaakt
Dan kun je kijken wat de verschillen zijn
Het is uiteraard niet 100% accuraat
tussen de 39 en de 42 scheelt het ongeveer 1 / anderhalf a 2 tandjes achter groter verschil naar mate lichter rijden
tussen de 53 en 50 scheelt het ongeveer 1 tandje achter
tussen de 34 en de 39 scheelt het 2 / 2 en half a 3 tandjes achter
tussen de 34 en de 36 scheelt het ongeveer 1 tandje
tussen de 36 en de 39 scheelt het 1 a 2 tandjes Voorbeeldje- 39-27 = 36-25 dat scheelt twee tandjes
Dan kun je kijken wat de verschillen zijn
Het is uiteraard niet 100% accuraat
tussen de 39 en de 42 scheelt het ongeveer 1 / anderhalf a 2 tandjes achter groter verschil naar mate lichter rijden
tussen de 53 en 50 scheelt het ongeveer 1 tandje achter
tussen de 34 en de 39 scheelt het 2 / 2 en half a 3 tandjes achter
tussen de 34 en de 36 scheelt het ongeveer 1 tandje
tussen de 36 en de 39 scheelt het 1 a 2 tandjes Voorbeeldje- 39-27 = 36-25 dat scheelt twee tandjes