Pagina 3 van 15

Scott Scale

Geplaatst: 05 okt 2006 18:42
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 05 Oktober 2006


Ja dat zijn de Juicy's carbon die ook op de scale zitten die jij kan overnemen. (deze zijn altijd nog te vervangen voor Juicy ultimate, niet heel veel beter qua remkracht en heel veel lichter zullen ze ook niet zijn, aantal grammen hooguit. Maar de looks )
90 Gram om precies te zijn.
Waarom maar gedeeltelijk NOKN. Omdat het hydraulische schijfremmen zijn en omdat er naar mijn weten nog geen NOKN alternatief voor bestaat.
Er bestaat wel een stalen flex leiding, ik weet niet of die lichter is maar schijnt de remkracht en doseerbaarheid wel te verbeteren omdat de leiding absoluut niet uitzet.

Ja hij rijd hier dubbel. Met een ritchey wcs crankset.
Groeten Rob,
 

Scott Scale

Geplaatst: 05 okt 2006 23:50
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 05 Oktober 2006

Waarom maar gedeeltelijk NOKN. Omdat het hydraulische schijfremmen zijn en omdat er naar mijn weten nog geen NOKN alternatief voor bestaat.


Oh ja... damn, gewoon niet aan gedacht!
 
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 05 Oktober 2006

Ja dat zijn de Juicy's carbon die ook op de scale zitten die jij kan overnemen. (deze zijn altijd nog te vervangen voor Juicy ultimate, niet heel veel beter qua remkracht en heel veel lichter zullen ze ook niet zijn, aantal grammen hooguit. Maar de looks )90 Gram om precies te zijn.


Thx. 90 gr is al behoorlijk.
Qua looks is het verschil toch niet zo groot tussen Juicy carbon en Juicy Ultimate?

Scott Scale

Geplaatst: 06 okt 2006 17:09
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Oktober 2006


 
Qua looks is het verschil toch niet zo groot tussen Juicy carbon en Juicy Ultimate?


toch wel. Kijk maar eens naar onderstaande plaatsjes. De eerste twee zijn van de Ultimate en de onderste is een Carbon. Het verschil is groter dan alleen de kleur en het stelknopje op de remhendel. M.n. de remklauw is geheel anders.

Scott Scale

Geplaatst: 06 okt 2006 17:50
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Oktober 2006

toch wel. Kijk maar eens naar onderstaande plaatsjes. De eerste twee zijn van de Ultimate en de onderste is een Carbon. Het verschil is groter dan alleen de kleur en het stelknopje op de remhendel. M.n. de remklauw is geheel anders.

Ja, ik zie het. En 't zou ook nog wat lichter zijn, maar kan iemand me zeggen waar ik die Juicy Ultimates al kan kopen en aan welke prijs? Ik heb ze immers nog bij geen enkele webshop gevonden!!

Scott Scale

Geplaatst: 06 okt 2006 18:22
door amclassic-fan
S-tec zou je kunnen proberen, die sturen alleen niet op (en voor mij is het dik 100 km enkele reis). Die hadden als 1 van de 1e de Ultimate V-brakes. De disc-brakes staan echter niet op de website. Maar er staat wel meer niet op de website van ze. Belletje geven werkt het beste. (www.s-tec-sports.de )

Scott Scale

Geplaatst: 06 okt 2006 18:47
door trickoutxtc3
let wel op dat je bij die ultimates je rem druk tijdens het rijden niet kunt veranderen he, dit is allee te doen met een inbus geloof ik das dus nie zo makkelijk ,het stelwieltje hebben ze laten verdwijnen ten  opzichte van de gewone jucy's zie op foto's
yogo yogo

Scott Scale

Geplaatst: 06 okt 2006 22:11
door snotlap
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Oktober 2006

S-tec zou je kunnen proberen, die sturen alleen niet op (en voor mij is het dik 100 km enkele reis). Die hadden als 1 van de 1e de Ultimate V-brakes. De disc-brakes staan echter niet op de website. Maar er staat wel meer niet op de website van ze. Belletje geven werkt het beste. (www.s-tec-sports.de )


Ik heb vorige week een verzoek tot verzending gemaild aan S-tec. Daar werd positief op gereageerd. Ik heb echter nog niets besteld dus ik kan verder geen ervaringen delen.
Voor onderdelen rekenen ze geloof ik 20 euro verzendkosten.

Scott Scale

Geplaatst: 07 okt 2006 01:59
door amclassic-fan
okej dat is dan veranderd.
Als een idee wilt hebben van wat een Fox F80X doet:
http://cgi.ebay.de/FOX-F80-X-Terra-Logi ... dZViewItem
Het lastige is dat de vork uit een M frame komt en dus een korte pijp heeft, daardoor raak je erg veel potentieele kopers kwijt.

Scott Scale

Geplaatst: 07 okt 2006 11:11
door pietalala
Casran, je doet dus ritchey spul weg omdat je het vervangt door syntace? Does this include the seatpost?
Anders heb je een kandidaat koper( welke diameter)
 
greets

Scott Scale

Geplaatst: 07 okt 2006 15:32
door buzz
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Oktober 2006
...
Samenstelling:
trapstel: Shimano XTR 960 | Hollowtech II | 22x32x44T
...
Enkele vragen:
- Het gewicht van 9,9kg wil ik echt nog omlaag halen, en liefst onder de 9kg! Eerst en vooral wordt het zadel vervangen door een AX-Lightness en de pedalen door Eggbeaters 4Ti. Cassette wordt wellicht Dura-Ace 12-25. Welke lijken nog goede keuzes?
...
De tandwiel-combinaties zullen wellicht een van de allerlaatste puntjes op de ï voor je zijn, Casran. Vooruitlopend daarop alvast de navolgende gedachtekronkel...
Als je met een 12-25 cassette rijdt, lijkt het raadzaam om vóór een 34T ipv een 32T te plaatsen. In de matrix hieronder staan de snelheden in km/u afgebeeld, bij een cadans van 90rpm. Daar zie je dat de 44x16 beter op de 34x13 aansluit dan op de 32x13.

        25     22     20     18     16     15     14     13     12
       ------------------------------------------------------------
22T    09.7   11.0   12.1   13.4   15.2   16.1   17.3   18.6   20.2
32T    14.1   16.0   17.6   19.6   22.0   23.5   25.2   27.1   29.4
34T    15.0   17.0   18.7   20.8   23.4   24.9   26.7   28.8   31.2
44T    19.4   22.0   24.2   26.9   30.3   32.3   34.6   37.3   40.4

Scott Scale

Geplaatst: 07 okt 2006 16:52
door tomracertje
Nieuwe cranck,
Neem een extralite e-bones!

neem ook eens een kijkje in de weightweenie bike van robin v d berkel op deze site:http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... highlight=

Hele lichte specialized s-works Epic maarja mischien wat aan de setup enz.

mvg tom

Scott Scale

Geplaatst: 07 okt 2006 18:22
door amclassic-fan
Dat is een mooie fiets voorop Bike Motion, maar voor in de Ardennen houdt ie het nog geen tocht vol.
Alu rotors: vrij duur en in een mum van tijd versleten
Alu cassete: Op de weg haal je er een goede 1000 km uit (heel misschien 2k), op de mtb heb je schuinere kettinglijnen en grotere krachten plus meer rotzooi in je ketting.
Die banden zijn enkel voor de weegschaal, Conti Supersonic icm 330's gaat zelfs in Nederland niet goed. Je rijdt daar echt zo lek mee, kan je alleen op het strand en de weg rijden als je niet meteen lek wilt rijden.
@Pietala, die zadelpen is 34,9 diameter. Een erg afwijkende maat die bijna niemand anders gebruikt behalve Scott.