XC Mountainbike project
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
tja, maar ik ben ook maar een arm studentje, ik moet voor mezelf gewoon ergens de grens trekken. Extralite zadelpennen heb ik ook niet echt vertrouwen in dat het heel blijft, op WW en mtbr zijn er wat mensen die ze gebroken hebben.
Ik heb zaterdag m'n kabels binnen gekregen. Net eens goed bekeken, ziet er goed uit die Aztec Powerlines. Het grote voordeel van de Powerlines ten opzichte van bijv Nokons is dat Powerlines een volledige liner om de binnenkabel heen zit. Hierdoor kan er geen rotzooi bij de binnenkabel komen en glijdt deze dus altijd perfect en tevens kan het metaal niet m'n carbon frame beschadigen. Om de metalen buitenschakels zit ook een plastic liner, deze zorgt er ook voor dat het metaal niet het frame beschadigen en dat het metaal zelf niet gaat corroderen.
Ik heb zaterdag m'n kabels binnen gekregen. Net eens goed bekeken, ziet er goed uit die Aztec Powerlines. Het grote voordeel van de Powerlines ten opzichte van bijv Nokons is dat Powerlines een volledige liner om de binnenkabel heen zit. Hierdoor kan er geen rotzooi bij de binnenkabel komen en glijdt deze dus altijd perfect en tevens kan het metaal niet m'n carbon frame beschadigen. Om de metalen buitenschakels zit ook een plastic liner, deze zorgt er ook voor dat het metaal niet het frame beschadigen en dat het metaal zelf niet gaat corroderen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
AM, heb je een linkje/plaatje van die kabels??
Less is bore
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Oktober 2006
tja, maar ik ben ook maar een arm studentje, ik moet voor mezelf gewoon ergens de grens trekken. Extralite zadelpennen heb ik ook niet echt vertrouwen in dat het heel blijft, op WW en mtbr zijn er wat mensen die ze gebroken hebben. Ik heb zaterdag m'n kabels binnen gekregen. Net eens goed bekeken, ziet er goed uit die Aztec Powerlines. Het grote voordeel van de Powerlines ten opzichte van bijv Nokons is dat Powerlines een volledige liner om de binnenkabel heen zit. Hierdoor kan er geen rotzooi bij de binnenkabel komen en glijdt deze dus altijd perfect en tevens kan het metaal niet m'n carbon frame beschadigen. Om de metalen buitenschakels zit ook een plastic liner, deze zorgt er ook voor dat het metaal niet het frame beschadigen en dat het metaal zelf niet gaat corroderen.
Moet je nokons ook niet met een volledige liner monteren? Tenminste, mijn nokons zijn van voor tot achter helemaal gesloten, kan geen vuil in.
tja, maar ik ben ook maar een arm studentje, ik moet voor mezelf gewoon ergens de grens trekken. Extralite zadelpennen heb ik ook niet echt vertrouwen in dat het heel blijft, op WW en mtbr zijn er wat mensen die ze gebroken hebben. Ik heb zaterdag m'n kabels binnen gekregen. Net eens goed bekeken, ziet er goed uit die Aztec Powerlines. Het grote voordeel van de Powerlines ten opzichte van bijv Nokons is dat Powerlines een volledige liner om de binnenkabel heen zit. Hierdoor kan er geen rotzooi bij de binnenkabel komen en glijdt deze dus altijd perfect en tevens kan het metaal niet m'n carbon frame beschadigen. Om de metalen buitenschakels zit ook een plastic liner, deze zorgt er ook voor dat het metaal niet het frame beschadigen en dat het metaal zelf niet gaat corroderen.
Moet je nokons ook niet met een volledige liner monteren? Tenminste, mijn nokons zijn van voor tot achter helemaal gesloten, kan geen vuil in.
Science of Performance!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
http://www.deltacycle.com/product.php?g=14
Voor zondag moet die fiets gewoon af zijn, ik wil er nu mee fietsen .
Voor zondag moet die fiets gewoon af zijn, ik wil er nu mee fietsen .
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hm, niet mijn smaak. Teveel Nokon-look als ik het zo inschat. Welke zwarte binnen-buiten combi werkt het beste als ik mijn hele achter-derrailleurkabel door een binnenkabel wil laten lopen?
Less is bore
zonder verkeerde bedoelingen.. mag ik vragen waar en voor hoeveel je deze beide producten gekocht hebt. de zadelpen zou misschien voor mijn mountainbike kunnen zijn. ben aan het zoeken naar een 'goedkope' plaats voor de aankoop. over de aztec powerlines, hoe zijn ze in vergelijking met de powercords..
alvast bedankt (antwoord kun je evt. ook mailen)
alvast bedankt (antwoord kun je evt. ook mailen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zadelpen komt bij Bike-Palast vandaan, daar was ie het goedkoopst met 59 euro.
http://search.stores.ebay.com/Bicycle-S ... 86QQsofpZ0
Verzendkosten naar Nederland waren iets van 9 dollar. Werd netjes verstuurd als Gift met een waarde van 14 dollar.
http://search.stores.ebay.com/Bicycle-S ... 86QQsofpZ0
Verzendkosten naar Nederland waren iets van 9 dollar. Werd netjes verstuurd als Gift met een waarde van 14 dollar.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Op weightweenies las ik eigenlijk enkel positieve reacties van onder andere Lugero wheels. Zelf kan ik er nog niets over zeggen, want ik heb de boel enkel uit de verpakking gehaald. Als je op WW zoekt op aztec powerlines dan komen er een aantal topics boven water die wel interessant zijn.
In het topic "wat heb jij het laatst gekocht" las ik dat jij een XTR-E type voorderailleur gaat gebruiken.
Is jou frame daar op aangepast ?
Bij een Scott Scale heb ik gezien dat er nog een extra bevestigingspunt op de zadelbuis zit tbv de E-type voorderr. en dus niet alleen maar vast zit op de bracket.
Vindt het concept van de E-type wel mooi omdat je ketting niet meteen het frame beschadigd igv Chainsuck.
Ik heb zelf ook een E-type XT aangeschaft maar vraag me af of ik deze kan gebruiken op mijn Giant frame.
Is jou frame daar op aangepast ?
Bij een Scott Scale heb ik gezien dat er nog een extra bevestigingspunt op de zadelbuis zit tbv de E-type voorderr. en dus niet alleen maar vast zit op de bracket.
Vindt het concept van de E-type wel mooi omdat je ketting niet meteen het frame beschadigd igv Chainsuck.
Ik heb zelf ook een E-type XT aangeschaft maar vraag me af of ik deze kan gebruiken op mijn Giant frame.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bij Giant heb je geen E-type nodig en je kan hem er helemaal niet goed op krijgen. Bovendien snap ik niet dat je een E-type derailleur wilt hebben, een gewone voor-derailleur is lichter en veel makkelijker om af te stellen. Ik moest nog al improviseren om hem netjes parallel te krijgen met de kettingbladen: 1 schroef afzagen waarmee de derailleur aan het stuk carbon zit wat om het bracket gaat en onder de schroef waarmee je de derailleur aan je frame draait moest ik een laag ringetjes doen.
De mtb is gisteren na heel wat uur zwoegen eindelijk afgekomen en ik heb er een stukje op het asfalt mee gereden.
De mtb is gisteren na heel wat uur zwoegen eindelijk afgekomen en ik heb er een stukje op het asfalt mee gereden.