Terugroepacties TIME RXS/RXE
ik weet niet of dit al bekend is, maar inmiddels is de recall generiek (dus niet alleen in duitsland):
http://www.time-sport.com/us/home.htm
http://www.codagex.com
Je kunt ze naar keuze omruilen bij Codagex direct of via een Time dealer. Ik heb Codagex om een lijst van dealers in mijn woonplaats te sturen, zie de NL dealers nml niet staan.
(zelf nog niks vreemds ontdekt aan RXS Carbon's, maar better safe than sorry)
Guser
http://www.time-sport.com/us/home.htm
http://www.codagex.com
Je kunt ze naar keuze omruilen bij Codagex direct of via een Time dealer. Ik heb Codagex om een lijst van dealers in mijn woonplaats te sturen, zie de NL dealers nml niet staan.
(zelf nog niks vreemds ontdekt aan RXS Carbon's, maar better safe than sorry)
Guser
-
- Forum-lid HC
BELANGRIJKE VEILIGHEIDSINSTRUCTIE VRIJWILLIGE TERUGROEPING SPORTPEDALEN Series RXS en RXE
Time Sport International kondigt op eigen initiatief een terugroepingactie aan voor de automatische sportfietspedalen van de series TIME® RXS en TIME® RXE.
Door het losraken van de schroefverbinding tussen het assysteem en de pedaalmantel kan zich bij deze modellen een veiligheidsprobleem voordoen. Omdat TIME® producten moeten voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen en om elk risico voor de fietser te vermijden, heeft het bedrijf Time Sport International uit voorzorg en op eigen initiatief besloten de betreffende pedalen terug te roepen.
De gebruikers mogen van nu af hun fiets niet meer gebruiken als deze met een van deze pedaalmodellen is uitgerust. Ze worden verzocht hun stel pedalen te demonteren om ze in orde te laten maken.
De gebruikers kunnen het betreffende product op twee verschillende wijzen terugsturen:
Rechtstreekse toezending per post van het stel pedalen aan de Time distributeur, met duidelijke vermelding van de eigen naam en adresgegevens en de omschrijving van het teruggestuurde product.
CODAGEX NV Time RecallZandbergen 102480 DESSELBELGIË
Het stel pedalen bezorgen bij de dichtstbijzijnde TIME® wederverkoper, die zal zorgen voor de terugzending aan de verdeler.
TIME® PEDALEN DIE VOOR TERUGROEPING IN AANMERKING KOMEN RXS TITAN CARBN - RXS CARBN - RXS - RXE
De in de fabriek aan te brengen beveiliging bestaat uit een dusdanig vaste bevestiging van de lagerring van de trapas op de pedaalmantel dat het risico van loslaten volledig uitgesloten is. Nadat de aldus beveiligde producten zijn voorzien van een ZILVERKLEURIGE markering in de holte aan de binnenzijde van de pedaalmantel worden ze aan hun eigenaars terugbezorgd.
TIME® PRODUCTEN DIE NIET WORDEN TERUGGEROEPEN
SPORTPEDALENIMPACT en vroegere modellen Modellenuit de catalogus 2005-2006 die vanaf 21 juni 2006 door Time Sport International zijn geleverd. Modellen uit de catalogus 2006-2007 en bovendien RXS World Champion.VTT PEDALENATAC XS/XE, ALIUM…CYCLO PEDALENCYCLO, AXIN
De pedalen van de series RXS/RXE, die vanaf 21 juni 2006 van onze montagebanden komen, zijn beveiligd. Ze zijn herkenbaar aan een GOUDKLEURIGE markering die in de holte aan de binnenzijde van de pedaalmantel is aangebracht (zie foto hiernaast). Deze pedalen worden dus niet teruggeroepen.
Voor nadere inlichtingen kunt u zich wenden tot: info@codagex.be
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb men pedalen bij Van Eyck in Aalst gekocht.Wanneer ik deze binnenbreng, maken ze die daar ter plaatse? of doen ze het toch bji Time zelf... Want het probleem is dat ik ze eigenlijk niet kan missen,Weet daar iemand een antwoord op? of heeft iemand ze al laten herstellen?
Mijn Canyon Ultimate CF
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb m'n pedalen gisteravond ook terug gebracht. FM vond dat ik de verzendkosten mooi zelf mocht betalen, daar dacht ik iets anders over.
Ben benieuwd hoeveel pedalen ze kwijt gaan raken bij Codagex, want normaal levert 1 frame of 1 setje pedalen bij hun al grote problemen op.
Ik zou het van Codagex wel zo fatsoenlijk vinden als iedereen meteen een setje plaatjes kado krijgt. Ik heb betaald voor pedalen om er mee te kunnen fietsen, niet om ze meer dan een maand kwijt te zijn omdat iemand een ontwerp blunder heeft gemaakt. Ik schat echter dat ze mijn idee niet zo'n goed idee vinden bij Codagex.
Alle pedalen gaan dus terug naar Time, want ook de FM's moeten ze gewoon opsturen.
Ben benieuwd hoeveel pedalen ze kwijt gaan raken bij Codagex, want normaal levert 1 frame of 1 setje pedalen bij hun al grote problemen op.
Ik zou het van Codagex wel zo fatsoenlijk vinden als iedereen meteen een setje plaatjes kado krijgt. Ik heb betaald voor pedalen om er mee te kunnen fietsen, niet om ze meer dan een maand kwijt te zijn omdat iemand een ontwerp blunder heeft gemaakt. Ik schat echter dat ze mijn idee niet zo'n goed idee vinden bij Codagex.
Alle pedalen gaan dus terug naar Time, want ook de FM's moeten ze gewoon opsturen.
Ik begreep dat in Nederland de pedalen nog niet teruggestuurd hoeven worden. Althans, er moet nog een actie opgezet worden. Mijn fm stelde voor om daarop te wachten. Schijnbaar heeft Time zelf nog niet duidelijk hoe ze het probleem makkelijk kunnen oplossen (loctite is te agressief voor het huis)...
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2006
Ik ga volgende maand bij de Plieger fietsshow wat informatie inwinnen, over tijden en kosten, e.d. Daar staat codagex ook met 2 of 3 man op die show.
Ik ga volgende maand bij de Plieger fietsshow wat informatie inwinnen, over tijden en kosten, e.d. Daar staat codagex ook met 2 of 3 man op die show.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Waar wil je op wachten tot dat je ook je pedaal kapot trekt en dat jij wel keihard onderuit gaat? Als een wonder heb ik nog niemand gehoord die veel over heeft gehouden aan die breken time pedalen.
De gebruikers mogen van nu af hun fiets niet meer gebruiken als deze met een van deze pedaalmodellen is uitgerust. Ze worden verzocht hun stel pedalen te demonteren om ze in orde te laten maken.
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Oktober 2006
Waar wil je op wachten tot dat je ook je pedaal kapot trekt en dat jij wel keihard onderuit gaat? Als een wonder heb ik nog niemand gehoord die veel over heeft gehouden aan die breken time pedalen.
Het is inderdaad gewoon weg belachelijk hoe laconiek Codagex met dit probleem omgaat. Dit speelt echt al veel langer het los komen van het pedaal. Was onder diverse fietsers al bekend ver voor de zomer.
Het enige wat ze doen is er melding van maken op hun eigen site, heb nog nergens een advertentie gezien in een fietsblad!!!
Er moet eerst zeker iemand verongelukken of in een rolstoel terecht komen eer ze dit serieus gaan nemen.
Het is inderdaad gewoon weg belachelijk hoe laconiek Codagex met dit probleem omgaat. Dit speelt echt al veel langer het los komen van het pedaal. Was onder diverse fietsers al bekend ver voor de zomer.
Het enige wat ze doen is er melding van maken op hun eigen site, heb nog nergens een advertentie gezien in een fietsblad!!!
Er moet eerst zeker iemand verongelukken of in een rolstoel terecht komen eer ze dit serieus gaan nemen.
-
- Forum-lid HC
Lees ik dit nu goed. Is het de bedoeling van codagex dat je als consument zelf moet betalen voor een fout van hen. bedoel als ik niet de pedalen naar mijn fm zou brengen zou ik dus zelf de porto moeten betalen waarna je de pedalen een aantal weken kwijt bent. Dat vind ik echt niet kunnen, als zij een fout maken dienen ze dat op hun kosten binnen een week te kunnen repareren.
-
- Forum-lid HC
Hangt ook van je FM af, heb zelf deze pedalen niet. Maar toen ik bij mijn FM zat kwam iemand terug met zijn RXS-pedalen. Die ruilde ze gewoon om, de klant ging gewoon weer weg met een nieuw setje pedalen.
Lijkt mij de enige goede oplossing!!!!
Lijkt mij de enige goede oplossing!!!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC