Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

hematocrietwaarde

lazo
Forum-lid

lazo 22 sep 2006 18:19

ik heb eens met iemand over de hematokrietwaarde gehad(niet op een forum)en die zei ma da het beter is om een lage hematokrietwaarde te hebben ipv een hoge hematokrietwaarde van nature uit. Want indien je een hematokrietwaarde hebt van laat ons zegge 39 of 40 is IDEAAL dan kunnen ze pakke en deze verhogen tot zelfs acher in de 40 zonder betrapt te worden.deze persoon zal veel harder kunnen fietsen dan iemand die van nature een hematokrietwaarde van 48 of zo heeft.
Voor diegene die iets willen leren over hematokrietwaarde he

lazo
Forum-lid

lazo 22 sep 2006 18:21

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 22 September 2006

ik heb eens met iemand over de hematokrietwaarde gehad(niet op een forum)en die zei ma da het beter is om een lage hematokrietwaarde te hebben ipv een hoge hematokrietwaarde van nature uit. Want indien je een hematokrietwaarde hebt van laat ons zegge 39 of 40 is IDEAAL dan kunnen ze pakke en deze verhogen tot zelfs acher in de 40 zonder betrapt te worden.deze persoon zal veel harder kunnen fietsen dan iemand die van nature een hematokrietwaarde van 48 of zo heeft.
Voor diegene die iets willen leren over hematokrietwaarde he

zo werkt da dus in de wielerwereld

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 22 sep 2006 19:23

Door training wordt de hematocrietwaarde over het algemeen lager trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

pantani
Forum-lid

pantani 22 sep 2006 19:33

Inderdaad ik kon serieus opkrikken!
il magnifico

lazo
Forum-lid

lazo 22 sep 2006 21:16

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 22 September 2006

Inderdaad ik kon serieus opkrikken!

ik vind dat men da moet legaliseren.Het is gezond bij zware inspanningen maar ja, moest ik prof zijn of elite z/c of een gebruiker zou ik ook wel zwijge op zo'n forum

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 sep 2006 22:06

En jij denkt dat Epo gezond is? forget it, 1 van de bijwerkingen van Epo kan zijn dat je lichaam stopt met de aanmaak ervan. Kan je dus de rest van je leven Epo eten omdat je anders bijna de pijp uitgaat of op z'n minst de hele dag super moe bent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 22 sep 2006 22:13

Wa het niet dat je lichaam er ongevoelig voor werd?
Ben benieuwd hoe groot dat risico nu echt is, hoe groot als je het hele jaar door EPO neemt (zoals nierpatienten) of slechts bepaalde periodes van het jaar.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 sep 2006 22:38

Je nieren gaan Epo aanmaken onder invloed van zuurstof te kort in je nieren. Als je maar genoeg Epo op hebt komt de prikkel voor de nieren niet meer om Epo te produceren. Stop je dan met Epo eten dan is het maar de vraag of de nieren weer beginnen met het produceren van Epo.
De bijwerkingen voor de rest: Vergrote kans op hart- en herseninfarcten doordat je bloed dikker wordt. Tevens een behoorlijk verhoogde kans op Longembolie en nierbeschadigingen. Hoofdpijn, verwardheid, griepachtige klachten en huidallergische reacties vallen onder de mildere bijwerkingen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 22 sep 2006 22:43

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 September 2006
De bijwerkingen voor de rest: Vergrote kans op hart- en herseninfarcten doordat je bloed dikker wordt. Tevens een behoorlijk verhoogde kans op Longembolie en nierbeschadigingen. Hoofdpijn, verwardheid, griepachtige klachten en huidallergische reacties vallen onder de mildere bijwerkingen...

Voor een elixer dat onoverwinnelijk maakt vind ik die bijwerkingen nogal te overzien

motta
Forum-lid

motta 22 sep 2006 23:22

Quote: Origineel geplaatst door lazo op 22 September 2006
ik heb eens met iemand over de hematokrietwaarde gehad(niet op een forum)en die zei ma da het beter is om een lage hematokrietwaarde te hebben ipv een hoge hematokrietwaarde van nature uit. Want indien je een hematokrietwaarde hebt van laat ons zegge 39 of 40 is IDEAAL dan kunnen ze pakke en deze verhogen tot zelfs acher in de 40 zonder betrapt te worden.deze persoon zal veel harder kunnen fietsen dan iemand die van nature een hematokrietwaarde van 48 of zo heeft.Voor diegene die iets willen leren over hematokrietwaarde he

vroeger was dit inderdaad het geval omdat epo niet opspoorbaar, tegenwoordig kunnen ze epo wel terugvinden via het urinestaal (sinds 2004 dacht ik).
Motta

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 19 okt 2006 20:25

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 22 September 2006

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 September 2006

Voor een elixer dat onoverwinnelijk maakt vind ik die bijwerkingen nogal te overzien

Persoonlijk vind ik de gevolgen / bijwerkingen nogal wat. Je verpest er een gezond lichaam aardig mee, zeker als je op lange termijn gaat kijken hoe je lichaam (en vooral je hart) er dan van binnen uitziet. En ik denk dat je inmiddels wel weet dat van "onoverwinnelijkheid" geen sprake ik.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 okt 2006 10:38

Wat betekent eigenlijk de hematocrietwaarde om iemand van doping te verdenken ( behalve als deze zoals bij sommige renners  bvb waarde 58 overschrijdt natuurlijk).
persoonlijk varieert dit bij mij tussen waarden 38 en 43,5. ( als aanvaardbare maximumwaarde vermeld het labo zelfs 52 %).
of  is die 50-grens eigenlijk realistisch om iemand te weigeren??
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie