Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Loszittende crank FSA K-force mega exo

camiel
Forum-lid

camiel 02 okt 2006 18:15

de klacht komt me zeer bekend voor, nl met mijn FSA SLK Carbon. Zie elders in dit forum.
Ik ben naar de FM gegaan en deze heeft e.e.a. met Lock-tight vastgezet. Tot zover heeft het geholpen. Ik kreeg er wel de opmerking bij, dat als het niet mocht helpen ik het beste een nieuw cranckstel kon kopen. Hij kon het cranckstel namelijkl dan wel terugsturen, maar ik zou daar eenzelfde voor in de plaats terug krijgen. Juist, dat zou dan weer FSA zijn en de kwaliteit van dat product kennen we inmiddels.....

koers
Forum-lid

koers 03 okt 2006 01:13

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 27 September 2006

ik kan het allicht vragen voor je maar ik denk dat die fiets gewoon naar Colnago gaat of de vuilnisbak in, en anders denk ik wel dat ze er een vergoeding voor vragen ;)

kleine vergoeding is ok zeg maar dat ik het gebruik als sierstuk in de woonkamer

kalkaanslag
Forum-lid

kalkaanslag 04 okt 2006 12:58

Ben van plan om zo'n K-Force MegaExo aan te schaffen, de reden is niks meer dan dat ik een k-force zadelpen en k-wing stuur heb, dus lijkt me wel leuk staan.. Maar na deze verhalen, is het dan wel een verstandige beslissing? Rij nu met een carbon pro elite isis van FSA met Ultegra bracket in een carbonframe, maar hiermee geen problemen gehad.. Ben een zwaardere tourfietser, dus moet wel duurzaam zijn..

Wat zijn jullie tips mbt het installeren van zo'n MegaExo in een carbonframe? Kan ik die Ultegra bracketas laten zitten, of is dit crankstel daar niet compitabel voor?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 okt 2006 14:47

Je kan geen Ultegra as hebben. Shimano heeft namelijk nooit ISIS assen gemaakt, ISIS is door de concurentie van Shimano verzonnen als reactie op Octalink.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kalkaanslag
Forum-lid

kalkaanslag 04 okt 2006 15:19

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Oktober 2006
Je kan geen Ultegra as hebben. Shimano heeft namelijk nooit ISIS assen gemaakt, ISIS is door de concurentie van Shimano verzonnen als reactie op Octalink.

Okey weer wat geleerd.. ik heb de benaming domweg overgekopieerd van de fullspeedahead.com.. het model crank lijkt erop, maar ik heb volgens mij de 2005-versie dan.. staat Octalink op

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 okt 2006 16:52

Als ik het goed zie heb je Campa op je fiets, waarom dan niet het nieuwe Chorus crankstel?
Afbeelding

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 04 okt 2006 17:11

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Oktober 2006

Als ik het goed zie heb je Campa op je fiets, waarom dan niet het nieuwe Chorus crankstel?

Campa?? Volgens mij zie ik Shimano en FSA.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

kalkaanslag
Forum-lid

kalkaanslag 04 okt 2006 17:14

Nope, dat is een FSA voorderailleur..        en al zou ik campa hebben, waarom dan chorus en niet record?

Maar goed, weer ff terugkomend op mijn vraag.. Ik heb dus een andere bracketas nodig.. Maar zoals ik begrijp uit de reacties is dit niet een aanrader. Of zijn er wetenswaardigheden en/of tips mbt het installeren van zo'n MegaExo in een carbonframe? Kan er ook een shimano bracketas in voor een FSA K-force MegaExo crankstel?

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 04 okt 2006 17:55

hoi,

zoon as zeker nooit kopen, kortom nooit een FSA cranck. aan de FM gevraagd eigenlijk meerdere, en ze zijden allemaal dat er geen ultrega as in kan, waarom k zou het niet weten, en k ga me er ook niet aan wagen ook.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 okt 2006 18:06

Je kan gewoon een Dura-ace of Ultegra as erin steken, dat is allemaal gelukkig (nog) compatible.
Waarom geen Record? Omdat die toch in een andere prijsklasse valt dan de FSA's cranks en het je maar een paar gram scheelt met Chorus.
Afbeelding

kalkaanslag
Forum-lid

kalkaanslag 05 okt 2006 14:45

Je kan gewoon een Dura-ace of Ultegra as erin steken, dat is allemaal gelukkig (nog) compatible. Waarom geen Record? Omdat die toch in een andere prijsklasse valt dan de FSA's cranks en het je maar een paar gram scheelt met Chorus.

Dus de voorgaande genoemde problemen met de FSA bracketas kunnen opgelost worden door een shimano bracketas te monteren? Want zoals ik het begrijp ligt het probleem van loszittende cranks, in de FSA bracketas en niet in de cranks zelf..

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 05 okt 2006 21:02

Ja, broers probeem is opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nder garantie... Eens kijken of ik het uit kan leggen. Het probleem was een productiefout van FSA. De gebruikte as was gewoonweg te groot voor het brackethuis (heet dat Bottom Bracket?). Daarom ontstaat er bijna altijd speling, hoe hard je hem ook aandraait. FSA heeft dit vermoedelijk al een tijdje geleden erkend, aangezien ze nu blijkbaar een goed vervangend onderdeel kunnen leveren. Hij heeft twee nieuwe armpjes gekregen waar uiteraard de as aan vast zit. Dit suggereert dat je met de montage van een shimano BB het probleem niet blijvend verhelpt, aangezien dat het probleem niet is. De fietsenmaker was er ook van overtuigd dat het eerdere afbreken van de cranck ook dezelfde oorzaak had. En nu maar hopen dat het ding het houdt onder de poten van zijn berijder...

Plaats reactie