Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Dugast

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 15 nov 2006 21:38

Vandaag stond er ook een hele pagine over de Dugast tubes in de Wielergazet. Mooi de verschillen tussen de tubes van vroeger en nu...Ik wil gerust een scan nemen en doorsturen naar diegene die het artikel ook willen lezen.
Greetz,Evert
Nulla tenaci invia est via!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 15 nov 2006 23:19

Graag :D
Anti-Spacers!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 nov 2006 02:23

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 15 November 2006

Vandaag stond er ook een hele pagine over de Dugast tubes in de Wielergazet. Mooi de verschillen tussen de tubes van vroeger en nu...Ik wil gerust een scan nemen en doorsturen naar diegene die het artikel ook willen lezen.
Greetz,Evert


Ja graag Evert, mail maar door. Thx.
Anders misschien uploaden via www.imageschack.us
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 16 nov 2006 02:37

Hoi,
 
Ditto.
Thx,
Snobisme is een dure hobby...

aranesp
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2006 12:01

aranesp 16 nov 2006 12:16

graag mailen lijkt me erg intersant dat artikel.
 
alvast bedankt

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 19 nov 2006 16:43

Ik kan me een fragment herinneren uit de Lance Chronicles waarin Julien Devriesse ( mecanicien Armstrong) naar een 'tubekelder' ging waarin de tuben toch niet op een velg lagen hoor, ze lagen er voor te rijpen zei hij (zoals al eerder uitgelegd)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 nov 2006 17:18

Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 19 November 2006

Ik kan me een fragment herinneren uit de Lance Chronicles waarin Julien Devriesse ( mecanicien Armstrong) naar een 'tubekelder' ging waarin de tuben toch niet op een velg lagen hoor, ze lagen er voor te rijpen zei hij (zoals al eerder uitgelegd)

voor jaren en jaren, ik heb dat ook gezien, was ook bij studio sport...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 nov 2006 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 19 November 2006

Ik kan me een fragment herinneren uit de Lance Chronicles waarin Julien Devriesse ( mecanicien Armstrong) naar een 'tubekelder' ging waarin de tuben toch niet op een velg lagen hoor, ze lagen er voor te rijpen zei hij (zoals al eerder uitgelegd)


De meeste tubes van Discovery liggen inderdaad niet op een velg. De silk/seta tubulars (waarvan ie er nog slechts een aantal heeft) wel hoor!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 19 nov 2006 23:25

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 19 November 2006

Ik kan me een fragment herinneren uit de Lance Chronicles waarin Julien Devriesse ( mecanicien Armstrong) naar een 'tubekelder' ging waarin de tuben toch niet op een velg lagen hoor, ze lagen er voor te rijpen zei hij (zoals al eerder uitgelegd)


De meeste tubes van Discovery liggen inderdaad niet op een velg. De silk/seta tubulars (waarvan ie er nog slechts een aantal heeft) wel hoor!


Hoi,
Als ie ze er nog lang laat opliggen zal ie ze binnenkort wel eens kunnen bij het groor huisvuil zetten ook....
Er is een punt waarbij het absoluut zinloos is om tubes langer te bewaren. Doe je dat toch dan is het risico op scheuren, lekken bijzonder groot.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 20 nov 2006 01:15

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 19 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 19 November 2006

Ik kan me een fragment herinneren uit de Lance Chronicles waarin Julien Devriesse ( mecanicien Armstrong) naar een 'tubekelder' ging waarin de tuben toch niet op een velg lagen hoor, ze lagen er voor te rijpen zei hij (zoals al eerder uitgelegd)


De meeste tubes van Discovery liggen inderdaad niet op een velg. De silk/seta tubulars (waarvan ie er nog slechts een aantal heeft) wel hoor!


Hoi,
Als ie ze er nog lang laat opliggen zal ie ze binnenkort wel eens kunnen bij het groor huisvuil zetten ook....
Er is een punt waarbij het absoluut zinloos is om tubes langer te bewaren. Doe je dat toch dan is het risico op scheuren, lekken bijzonder groot.
Ciao,


en dan sta je even plat aan de start op je 120 euro 2 jaar oude tube
 

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 31 jan 2007 11:20

Gisteren was nog een stukje te zien over Dugast bij Holland Sport. Nijs reed met een Racing Ralph profiel op zijn dugast tube het WK.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 mar 2007 00:54

Omdat ik van plan ben dit jaar Parijs-Roubaix te gaan verkennen was ik op zoek naar geschikte tubes. Daarbij kwamen Schwalbe Stelvio, Conti Competition en ProTection en Vittoria Pavé in zicht... totdat een forumgenoot mij een setje Dugast Roubaix tubes in 27mm aanbood. Langs deze weg nogmaals dank voor die aanbieding.
Deze week toegekomen, ze passen nét in m'n frame en zien er super bullet proof uit. Ik ben benieuwd hoeveel comfort dit geeft aan lage bandenspanning!!!
Het wielensetje dat je ziet bestaat uit DT Swiss 240s naven, Ambrosio Nemesis velgen en DT Swiss spaken en nipples.



   
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie